نحوه چیدمان پذیرایی به شکل مستطیل، پاسخ چیدانه به مخاطب!

از ما بپرسید در هر مطلب به پرسش یکی از مخاطبان به صورت ارائه ایده ها و تصاویر مختلف پاسخ می دهد. در این مطلب نیز یکی از همراهان چیدانه سوالی را در مورد نحوه چیدمان مبلمان در نشیمن خود داشته اند که سعی کردم با جستجو در نمونه های مشابه مدل چیدمان مبلمان مناسب برای خانه آن ها را پیدا نمایم

از ما بپرسید در هر مطلب به پرسش یکی از مخاطبان به صورت ارائه ایده ها و تصاویر مختلف پاسخ می دهد. در این مطلب نیز یکی از همراهان چیدانه سوالی را در مورد نحوه چیدمان مبلمان در نشیمن خود داشته اند که سعی کردم با جستجو در نمونه های مشابه مدل چیدمان مبلمان مناسب برای خانه آن ها را پیدا نمایم. در ادامه می توانید راه حل ها برای قسمت های مختلف خانه را به همواه تصاویر مشاهده نمایید.

مشاوره دکوراسیون داخلی

مشاوره دکوراسیون داخلی

چیدمان مبل در پذیرایی مشتطیل شکل

دو تصویر بالا، تصاویر منزل مخاطب چیدانه هستند که برای من ارسال شده اند و همان طور که مشاهده می کنید، سالن اصلی خانه به طورت یک مستطیل کشیده طراحی و ساخته شده است. با توجه به عرض کم قسمت نشیمن، فضای زیادی برای چیدمان مبلمان وجود ندارد. اما در همین فضا نیز با کمی دقت و حوصله می توان ترکیب مناسبی را به دست آورد. ابعاد و اندازه مبلمان ها بسیار اهمیت داشته و نکته حائز اهمیت این است که مسیرهای رفت و آمد مسدود نشوند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل آپارتمان

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

اولین نکته انتخاب مبلمان ظریف و متناسب با فضاست. سپس بهتر است در این قسمت مبلمان به صورت ال شکل چیده بشوند. زیرا فضای کافی برای قرار گرفتن مبل ها رو به روی هم وجود ندارد. با توجه به قرار گرفتن درب اتاق در سمت چپ سالن، بهتر است مبل ال شکل در همان سمت راست قرار گرفته و تلویزیون رو به روی آن در نظر گرفته شود. البته این چیدمان ال شکل می تواند با دو مبل جدا از هم نیز به وجود بیاید. همان طور که در تصاویر مشاهده می شود، مبل ها تکی و حتی به جای آن ها دو پاف و یا یک نیمکت می توانند به صورت کج و در کنار مبل اصلی قرار داده بشوند. 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

کمد دیواری مخفی 

از سوالات دیگر مخاطب، نحوه حذف و یا مخفی کردن کمد داخل سالن است. به دلیل کمبود جا، حذف کمد منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین باید به دنبال ایده هایی برای پنهان کردن آن گشت. نمونه درب هایی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، روش بسیار زیبا و ایده آل برای این کار هستند. البته در این مورد عرض کمد بسیار مهم است و باید به اندازه کافی برای ایجاد طبقه روی درب فضای کافی وجود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

مشاوره دکوراسیون داخلی

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد مخفی دیواری با درب آینه 

یکی دیگر از روش ها برای کمد مخفی دیواری، استفاده از آینه به عنوان درب کمد است. با این کار هنگام بسته بودن درب کمد، کسی متوجه وجود آن نشده و همچنین وجود آینه به بزرگ تر و روشن تر نشان داده شدن فضا کمک زیادی خواهد کرد.

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد مخفی دیواری

یکی دیگر از راهکارها این است که شما بتوانید کمد را با دیوار سالن هماهنگ و یکنواخت نمایید. در این حالت معمولا از درب کمد به عنوان یک تابلوی هنری بزرک استفاده می شود. ( تصویر زیر ) البته رنگ آمیزی و یا استفاده از کاغذ دیواری هم راه دیگری خواهد بود. به این ترتیب که شما با درب کمد همانند سایر قسمت های دیوار برخورد کرده و همان رنگ و کاغذ دیواری که برای دیوار استفاده می کنید، در این قسمت نیز به کار می برید.  

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در نشیمن ال شکل آپارتمان

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی

می توانید در صورت نیاز مطالب زیر را نیز دنبال نمایید:

شما هم اگر برای دکوراسیون منزل خود به مشاوره و ارهنمایی نیاز دارید می توانید با ارسال تصاویر با کیفیت بالای خود به شماره تلگرام 09035550148، از مشاوره رایگان چیدانه بهره مند شوید.

نویسنده : گلنار صفدریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر