India Mahdavi که یک معمار، طراح و طراح صحنه معروف است، در تهران در سال 1962 متولد شد. امروزه ایندیا مهدوی طراحی بسیار شناخته شده است که خط تولید مبلمان منحصر به فرد خود را نیز دارد. در ادامه مطلب با این هنرمند ایرانی-مصری بیشتر آشنا خواهید شد.

پدر ایندیا مهدوی ایرانی و مادرش مصری- انگلیسی است. او یک سال و نیم ابتدای زندگیش را در ایران گذراند و سپس باقی دوران کودکی خود را به همراه خانواده‌اش در سفر به کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، ایتالیا و فرانسه گذراند. تأثیر این تنوع فرهنگی و سبک زندگی را می‌توان در طرح‌های عجیب و غریب او که شامل پروژه‌های مسکونی، هتل‌ها، فضاهای تجاری، داخل هواپیما و مبلمان می‌شود، ببینید.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

مهدوی در رشته معماری، در دانشگاه École des Beaux Arts در پاریس، بین سال‌های 1980 تا 1986 تحصیل کرد. در سال 1989 او یک سال از زندگی خود رادر نیویورک گذراند و به یادگیری طراحی گرافیک در مدرسه هنرهای بصری، طراحی مبلمان در Parsons و طراحی صنعتی در Cooper Union پرداخت. سپس به پاریس بازگشت و به استودیوی طراحی Christian Liaigre در Art Director پیوست.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

شرکت مهدوی به نام طراحان داخلی IMH در سال 1999 تأسیس شد و در پی آن نمایشگاهی در پاریس در سال 2003 باز کرد. سال بعد، Maison & Object او را به عنوان طراح برتر سال انتخاب کردند.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

کارهای ایندیا تحت تأثیر زندگی پر تحرک او، تنوع زیادی دارد. اوسبکی بازیگوش، شیک و جذاب دارد و از اینکه زنانگی خود را در طرح‌هایش به نمایش بگذارد، نمی‌ترسد.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

او همچون سبک فوویسم فرانسه در نقاشی، از رنگ‌های مکمل قوی در پروژه‌های تجاری و مسکونی خود استفاده می‌کند تا تماشاگران را گیج کند. طرح‌های او ترکیبی از شوخی، بازیگوشی، ظرافت و احساس هستند.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

او پروژه‌های معروفی در میامی، لندن، موناکو، منهتن و ... انجام داده و با افراد معروفی همچون Ralph Pucci، Jonathan Morr، Ian Schrager، Givenchy و Louis Vuitton همکاری کرده است.

ایندیا مهدوی

ایندیا مهدوی

از آنجا که ایندیا در کودکی آرزو داشت که فیلمسازی معروف بشود، طرح‌های او همیشه حسی دارماتیک و تئاتر گونه دارند.

ایندیا مهدوی