استخر اسکای پل ، لذت شنا در اوج آسمان ؛ لندن

شنا در این استخر فوق العاده با طراحی خاص آن، به افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود

شنا در این استخر فوق العاده با طراحی خاص آن، به افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. احساس غوطه ور بودن در آسمان لندن حس زیبایی است که هر کسی از تجربه ان لذت خواهد برد و این ایده اصلی برای طراحی این استخر بوده است . لمس کردن کف استخری که کف آن را نمی توانید ببینید بیشتر شبیه رویاست تا واقعیتی قابل لمس، اما این رویا را طراحان انگلیسی با ساخت اسکای پول به واقعیت تبدیل کرده اند.

همراه کارناوال باشید.

شنا کردن در اوج آسمان ….

 

حتی فکر کردن به شنا میان زمین و آسمان  هم هیجان انگیز است چه برسد به اینکه قادر به تجربه واقعی این لذت باشید. این نوع شنا در استخری بنام استخر آسمان امکان پذیر شده است.  این استخر بخشی از پروژه Embassy Gardens بوده است که توسط کمپانی بالی مور ایجاد شده است .

 

در ابتدا تصاویری از این پروژهء بزرگ و زیبا ببینید

 لندن شهری در استخر اسکای پل ….

این استخر خارق العاده در مجاورت رودخانه تایمز و در شهر لندن قرار دارد.استخر اسکای پول محل اتصال دو ساختمان است که به اندازه 27٫5 متر از هم فاصله دارند و به گونه ای طراحی شده که اتومبیل ها میتوانند به راحتی از زیر آن عبور کنند.

ارتفاع این استخر که به اندازه یک ساختمان 10 طبقه است و دارای کفیِ شیشه ای  حدود 35 متر است . برای این استخر عرض 5٫8 متر و طول 25 متر با عمق 3 متر  برای ساخت در نظر گرفته شده است و میزان آبی که در آن قرار دارد حدود 1٫2 متر می باشد .برای ساختار آن نیز هیچگونه اسکلت حفاظتی دیگری وجود ندارد و تمامی بدنه اسکای پول از شیشه ای شفاف به ضخامت بیش از 20 سانتی متر(7٫8اینچ) ساخته شده است و شما در حین شنا می توانید زمین را تماشا کنید.

این پروژه در واقع  تغییر دیدگاه های طراحی و مهندسی معماری گذشته است و امکان استفاده از تمامی فضاهای به ظاهر ناکارآمد در ابر شهرهای امروزی را به نمایش می گذارد.  ایده استخر نشات گرفته از ایده حل مشکلات و معضلات طرح ترافیک در لندن بوده است و به عنوان نمادی برای حل این مشکل ساخته و پرداخته شده است.

در طرح و پذیرش ایده این استخر گفته شده است که لندن تصمیم دارد به شهری آسمانی تبدیل شود و از تمامی پروژه هایی که ایده هایی در این زمینه ارائه کنند، استقبال خواهد کرد.

پروژه ای که در سال 2019 تکمیل می شود…

 

رئیس این گروه( شرکت توسعه دهندگان بالی مور) در مورد پروژه و ایدهء آن میگوید:

هدفم از ساخت استخر آسمان این بوده تا بر تمام محدودیت ها پیروز شوم و چهاچوب معماری و ساختمان سازی را بر هم زنم.برای اینکه اثری خلق کنم که تمام این ویژگی ها را داشته باشد امروز استخر آسمان را ساختیم.

طراحی این مکان توسط غول های مهندسی آروپ و با کمک اکرسلی O’Callaghan، به علاوه متخصصان آکواریوم رینولدز انجام شد.

بعد از تکمیل  ، این ایدهء سراسر هیجانی با قیمتی بالغ بر 944000 دلار  به فروش گذاشته شد.البته این پروژه تاثیر بسیار مهمی در قیمت املاک مجاورش داشت.

برای یک شنا ساده از نوع معلق در میان زمین و آسمان در یک استخر شیشه ای لوکس، به طول  25 متر که در طبقه 10 یک ساختمان واقع شده و شما تقریبا 30متر از سطح خیابان فاصله دارید، تنها می بایست 602 هزار یورو بپردازید و از استخر و پنت هاوس ویژه این ساختمان استفاده کنید. فقط!

این استخر هر چقدر هم عجیب و شگفت آور و خاص باشد به دلیل سبک معماری خاصی که دارد مطمئنا با چالشهایی در مسیر رسیدن به شهرت روبرو خواهد شد.این استخر آسمانی که گمان میرود تا سال 2019 تکمیل کردن آن به طول انجامد باید برای سرپا ماندن موانعی را از سر بگذراند.

 

چالش  های پیش رو……

 

1) اولین چالش استخر این است که:  با توجه به اینکه بر روی دو پایه مجزا و با فاصله احتمال تکان خوردن و یا حرکت بدنه با وزش باد وجود دارد.مهندسین پروژه دربارهء حل این معضل این چنین میگویند که سعی آنها بر این است که دهنه استخر به طور بالقوه ساختاری محکم بین دو ساختمان داشته باشد تا حتی اگر تکانی هم وجود دارد به حداقل برسد.

2) با وجود اینکه بلبرینگ های به کار رفته در این سازه میتوانند کمک موثری در حمایت از آن داشته باشنداما چالش دوم میتواند مشکل ساز باشد و آن هم فشار آب موجود در استخر است که حجمش هم کم نیست.

3) همچنین نکتهء سوم این است که بدنهء استخر که از شیشه ساخته شده است ممکن است بعد از مدتی کدر و مات شود.این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که کدرشدن شیشه استخر به شدت از زیبایی آن میکاهد!راه حل مهندسان برای این نگرانی این بود که جنس بدنه را از نوعی پلاستیک شفاف آکریلیک بسازند و هم اینکه آب را قبل از وارد کردن به استخر از نوعی فیلتر بگذرانندتا این معضل به حداقل برسد.

و اما سخن پایانی…

باید کمتر در قید و بند خودم باشم،

دیگر نه داغ خواهم بود و نه سرد،

باید ولرم باشم، ولرم بمیرم،

بدون جوش و خروش و هیجان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان