با صدور بیانیه‌ای انجام شد؛

واکنش انجمن صنفی زنان ناشر به خبری درباره واردات کاغذ

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی زنان ناشر در واکنش به خبر دعوتِ چهار تشکل نشر از اتحادیه ناشران برای عضویت در شورایی که برای واردات کاغذ تشکیل داده‌اند، بیانیه‌ای صادر کرد.

واکنش انجمن صنفی زنان ناشر به خبری درباره واردات کاغذ

به گزارش خبرنگار مهر، پروین صدقیان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی زنان ناشر در واکنش به انتشار یکی از خبرهای مربوط به حوزه واردات کاغذ و مقوا، بیانیه‌ای را از طرف انجمن صنفی زنان ناشر منتشر و آن را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است. در خبر مذکور اشاره شده بود که چند تشکل نشر از اتحادیه ناشران دعوت کرده‌اند تا در شورایی که برای واردات کاغذ و توزیع آن تشکیل شده، وارد شود.

متن بیانیه‌ای که صدقیان در واکنش به این خبر نوشته و در اختیار مهر قرار داده، به این شرح است:

چند روز پیش خبری منتشر شده بود با این مضمون که ضمن اظهار تاسف لازم دیدم پیرامون آن توضیحاتی داده شود: «چهار تشکل نشر با دعوت از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، شورایی برای واردات و توزیع کاغذ تشکیل دادند.»

تعدادی از تشکل‌های نشر با نادیده گرفتن اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که تنها متولی قانونی صنف نشر می‌باشد، برای کلیه اعضای صنف تصمیم گرفته و آن را رسانه‎‌ای کردند، تصمیماتی از این نوع قبلا هم اتفاق افتاده بوده است که به صورت تکی و یک‌صدا بوده است ولی از آنجایی که این تصمیم اخیر آنان منجر به ایجاد تشکلی شده است که نام آن را «شورای تشکل‌های نشر» گذاشته‌اند، بسیار تامل‌برانگیز است.

در اینجا تذکر این نکته لازم است که کلیه تشکل‌های نشر برآمده از اتحادیه ناشران و کتابفروشان هستند و تنها در کنار اتحادیه و به عنوان بازوهای تقویت‌کننده آن مطرح می‌شوند و وظایف آنان در چارچوب اساسنامه آنان است ولاغیر. و در این راستا انجمن صنفی زنان ناشر خود را یکی از بازوها و اهرم‌های اتحادیه ناشران می‌داند و تاکنون این چنین عمل کرده است. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا چند تشکل با نادیده گرفتن اتحادیه ناشران با 1300 عضو فعال و تشکل‌های صنفی دیگر تصمیم‌گیری کرده و آن را به مرحله اجرا درآورده‌اند و در این میان بازرس اتحادیه که خود باید از جایگاه قانونی صنف دفاع کند و حافظ منافع اعضای اتحادیه که به ایشان رای داده‌اند باشند، در این تصمیم‌گیری شریک بوده و اعضای اتحادیه را نادیده گرفته است.

طبق قانون نظام صنفی دیدگاه اتحادیه صنفی بوده و باید به تمام تشکل‌های نشر و رسته‌های وابسته به آن نگاهی یکسان و مساوی داشته باشد. برای ما به عنوان انجمن صنفی زنان ناشر بسیار جای تعجب است که بازرس محترم چرا فقط در این میان چند تشکل و یک مجمع را دیده است و دیگر تشکل‌های زیرمجموعه اتحادیه از دید ایشان مخفی مانده است!

انجمن صنفی کارفرمایی زنان ناشر حق خود می‌داند تا علاوه بر تبری جستن از تصمیم این تشکل‌های نشر  مدافع منافع شخصی، خود را پس از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، اولین تشکلی بداند که کاملا صنفی و قانونی بوده و بر اساس ضوابط صنفی وزارت کار و تعاون تشکیل شده و مدافع حقوق اعضای خود است و اجازه نمی‌دهد تا آن را ضعیف شمرده و با انواع تهمت‌ها و ترفندها از میدان نهادهای صنفی به در کنند.

زنان ناشر با تکیه بر سعی و تلاش خود در این شغل و حرفه پرمخاطره و در این روزگار پر فراز و نشیب نشر و مشکلات آن، جایگاه خود را حفظ کرده‌ و در کنار اتحادیه ناشران خواهند ماند و ضمن ایفای حقوق خود به اینگونه تصمیمات غیرقانونی همواره معترض بوده و خواهد بود.

پروین صدقیان

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی زنان ناشر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان