مراکز خرید اصفهان ؛ تجربه ای متفاوت در نصف جهان

اصفهان یکی از شهرهای ایران می باشد که در کویر مرکزی آن واقع شده است

اصفهان یکی از شهرهای ایران می باشد که در کویر مرکزی آن واقع شده است. این شهر به سبب داشتن بناهای تاریخی متعدد و تعدادی از میراث جهانی گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به سوی خود جلب می کند. پل های تاریخی، موزه ها، بناهای چشم نواز و محله های قدیمی گوشه هایی از جاذبه های این شهر تماشایی هستند. شهری که با قدم زدن در خیابان هایش می شود سفری به تاریخ داشت و از مرور آن لذت برد.

گفتنی ها از این شهر بسیار است پس راهی این شهر شدیم و از گوشه گوشه اش برایتان سخن گفتیم. برای آنکه بتوانید برنامه ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید راهنمای سفر به این شهر را در اختیارتان قرار دادیم:

راهنمای سفر به اصفهان

اما همه چیز در سفر به گشت و گذار ختم نمی شود. ممکن است در هر لحظه از سفر به کالایی احتیاج پیدا کنیم و مجبور به تهیه آن شویم. شاید هم بخواهیم گشتی در بازارها و مراکز خرید داشته باشیم و برای عزیزانمام سوغات تهیه کنیم. برای آنکه در این مواقع دچار سردرگمی نشوید بهتر است شناختی کلی از این مراکز داشته باشید تا زمان سفرتان را مدیریت کنید و آن را به هدر ندهید. در ادامه قصد داریم شما را با بازارها و مراکز خرید شهر اصفهان آشنا کنیم تا خریدی لذت بخش را در نصف جهان سرزمینمان تجربه نمایید.

با کارناوال همراه باشید…

سی و سه پل

* بازارها

بازارها شناخته شده ترین مکان ها برای خرید و فروش و تبادل کالاها به شمار می روند که از قدیم الایام در شهرهای ایران وجو داشته این. بازار های موجود در شهر اصفهان عبارتند از:

1- بازار تاریخی اصفهان

بازار اصفهان یکی از برزگترین، مهم ترین و زیباترین بازارهای ایرانی و اسلامی می باشد که در دل شهر اصفهان و اطراف میدان نقش جهان پیشروی کرده است. دالان ها و سراهای متعدد انتخاب های بسیاری را برای خرید پیش روی شما قرار می دهند به ویژه اگر از طرفداران صنایع دستی باشید در این بازار بهترین نمونه های آن را پیدا خواهید کرد.

بازار اصفهان ورودی های متعددی دارد اما بهترین و در دسترس ترین ورودی بازار در شمال میدان نقش جهان قرار گرفته است که به سردر قیصریه شهرت دارد.

برای آشنایی با این بازار مطلب بازار اصفهان ؛ نماد شکوه صفویان در نصف جهان را از دست ندهید.

بازار اصفهان

2- میدان نقش جهان

در پیرامون میدان نقش جهان اصفهان، مغازه هایی وجود دارند که هر یک به ارائه ی محصولاتی خاص از صنایع دستی این شهر می پردازند. به دلیل نزدیکی به بازار، این محصولات از کیفیت خوبی برخوردارند و گاه مغازه ها توسط خود هنرمندان اداره می شود.

آدرس: میان نقش جهان

اصفهان

3- بازار هنر

طلا و جواهرات از صنایع دستی اصفهان به شمار می روند و هنرمندان بسیار ماهری در این زمینه مشغول به کارند. یکی از مراکزی که می توانید طلاهای زیبای اصفهان را از آن تهیه کنید، بازار هنر می باشد. این بازار از شاهکارهای معماری دوره صفویه به شمار می رود که توسط استادکاران ایرانی از سال 1083 تا سال 1085 هجری شمسی ساخته شده است. در زمان صفویه از این مکان با عنوان بازار کاروانسرای مادر شاه یاد می شد که همراه با بنای کاروانسرای مادر شاه و مدرسه شاه سلطان حسین (مدرسه چهارباغ امروزی) یا مجموعه ی وقفی را تشکیل می داد. در این بازار علاوه بر خرید می توانید از تماشای جلوه های معماری نیز لذت ببرید.

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت

بازار هنر
بازار هنر

4- بازار گل و گیاه همدانیان

بازار گل و گیاه همدانیان یکی از مراکز فروش گل و گیاه می باشد که در اصفهان از شهرت خاصی برخوردار است. در این بازار انواع و اقسام گلها، گیاهان، درختچه ها و لوازم مورد نیاز برای پرورش گیاهان را خواهید دید. گل های شاخه بریده، بامبو و برگ های تزئینی، گیاهان تزئینی فانتزی و عروسکی از جمله بن سای، سرخس عنکبوتی، گیاهان فصلی، درخت و نهال، گل های خشک و مصنوعی و … گیاهانی هستند که می توانید در این بازار آنها را تهیه کنید.

آدرس: بزرگراه جی، خیابان همدانیان

بازار گل اصفهان

5- بازار ماهی خلیج فارس 

یکی از مراکز معتبر برای تهیه ماهی و انواع آبزیان در اصفهان، بازار ماهی خلیج فارس می باشد که انواع محصولات از شمال و جنوب کشور و ماهی های پرورشی را ارائه می کند.

آدرس: بلوار صفه

بازار ماهی خلیج فارس
بازار ماهی خلیج فارس

* مراکز خرید اصفهان

بدون شک ممکن است در سفر به برخی اقلام و کالاهای ضروری احتیاج پیدا کنید و سری به مراکز خرید بزنید. مهم ترین مراکز خرید اصفهان عبارتند از:

1- سیتی سنتر اصفهان 

سیتی سنتر اصفهان، یک مرکز تجاری، تفریحی توریستی است که به عنوان بزرگترین مرکز خرید ایران و پنجمین مرکز خرید بزرگ دنیا شناخته می شود و از شهرت بسیاری برخوردار است. این مجموعه در 7 طبقه احداث شده است که دارای امکانات زیر هستند:

دو طبقه پارکینگ مسقف با ظرفیت 5500 اتومبیل

سه طبقه شامل مرکز خرید (Hyper Star) و واحدهای تجاری

دو طبقه آخر شامل مجموعه سینمائی، سالن چند منظوره، فود کورت و سالن های مختلف

پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، اسباب بازی، لوازم التحریرو…. اقلامی هستند که می توانید در این مرکز خرید بزرگ به آنها دسترسی پیدا کنید.

آدرس: اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر

سیتی سنتر اصفهان
سیتی سنتر اصفهان

2- مجتمع پارک

مجتمع پارک اصفهان یکی از مراکز خرید قدیمی شهر می باشد که در اولین سال پیروزی انقلاب افتتاح گردید. این مرکز خرید حدود 15000 متر مربع را به خود اختصاص داده است و با داشتن 400 فروشگاه و فضای سبز مناسب، خدمات خوبی را به مردم ارائه می کند. پوشاک، ساعت، کیف و کفش، لوازم صوتی و تصویری، لوازم موسیقی، اسباب بازی، کامپیوتر و نرم افزار و لوازم جانبی، لوازم التحریر ،آرایشی و بهداشتی، ورزشی و … از اقلامی هستند که می توانید در این مرکز خرید آنها را تهیه نمایید. همچنین مجتمع پارک با داشتن کافه و رستوران ها محل خوبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت نیز به شمار می رود.

آدرس: خیابان چهارباغ بالا

مجتمع پارک اصفهان

 3- مجتمع تجاری شهر

یکی دیگر از مراکز خرید معروف اصفهان مجتمع تجاری شهر است که یکی از مراکز تجاری مدرن کشور به شمار می رود. این مرکز حدود 13500 مترمربع وسعت دارد و چهارطبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ را در خود جای داده است. در مجتمع تجاری شهر، 210 واحد فروشگاهی و 30 واحد اداری به ارائه ی خدمات می پردازند و در زمینه های آرایشی بهداشتی، پوشاک، حوله، خرازی،کیف و کفش، موبایل، صوتی تصویری، صنایع دستی، شال و روسری، ساعت و … فعالیت می کنند. وجود رستوران و کافی شاپ یکی دیگر از دلایلی است که مردم را به این مرکز خرید می کشاند.

آدرس: چهارباغ عباسی، نبش خیابان سیدعلیخان

مرکز تجاری شهر

4- ارگ عظیم جهان نما

ارگ عظیم جهان نما مجموعه ای تجاری، اداری و فرهنگی می باشد که در مرکز تاریخی اصفهان واقع است و از آن به عنوان حلقه پیوند تاریخ و گذشته اصفهان قدیم با زندگی شهری در اصفهان امروز یاد می شود. این مجموعه 78000 متر مربع وسعت دارد و امکانات زیر را در خود جای داده است:

364 واحد تجاری

3 سالن سینما

4 گالری

12 مرکز صنایع دستی

هتل با 150 اتاق

6 رستوران و کافه

پارکینگ اختصاصی

نخستین آبنمای موزیکال شهر اصفهان

آدرس: حدفاصل چهارباغ عباسی (دروازه دولت)  و خیابانهای طالقانی و  شمس آبادی

ارگ عظیم جهان نما
ارگ عظیم جهان نما

5- مجتمع تجاری مارتین

یکی از مراکز خرید خاص شهر اصفهان، مجتمع تجاری مارتین است که می توانید انواع و اقسام پوشاک از برندهای معتبر دنیا را در آن پیدا کنید. انواع لباس‌های اسپرت و مجلسی، کفش و زیورآلات اقلامی هستند که در فروشگاه های این مجتمع عرضه می شوند که البته قیمت های نسبتا بالایی دارند.

آدرس: چهارراه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی ، کوچه کلیسای وانک

مجتمع تجاری مارتین

6- مجتمع تجاری کوثر

مجتمع تجاری کوثر در نزدیکی بافت تاریخی اصفهان و در جوار سی و سه پل زاینده رود قرار دارد و حدود 450 واحد تجاری و یک پارکینگ طبقاتی را در خود جای داده است. طلا، نقره و جواهر، پوشاک، کیف و کفش  مهم ترین اقلامی هستند که در این مرکز خرید عرضه می شوند. به یاد داشته باشید که قیمت های این مرکز خرید نسبتا بالا می باشند.

آدرس: سی و سه پل، ابتدای خیابان چهارباغ بالا

مجتمع تجاری کوثر

7- مجتمع تجاری اداری ارکیده

مجتمع تجاری اداری ارکیده در 7 طبقه احداث شده است که 4 طبقه تجاری، دو طبقه اداری و یک طبقه رستوران را شامل می شود. وجود رستوران، کافی شاپ، سیستم تهویه مطبوع، نورپردازی مدرن، طراحی نما و دکوراسیون داخلی خاص باعث شده اند تا این مجتمع تفاوت های بارزی را با سایر مراکز خرید اصفهان داشته باشد.

بیش از 200 واحد تجاری در این مرکز خرید وجود دارد که نیازهای شما را در زمینه های پوشاک، ساعت و عینک، لوازم تزئینی لوکس، زیور آلات و جواهرات، سنگ های قیمتی، دکوری و لوازم منزل، عطر و ادکلن و … برطرف می کنند. اکثر اجناس ارائه شده در این مرکز خرید از برندهای معروف دنیا می باشند و طرفداران خاص خود را دارند. این مرکز خرید یکی از رستوران های خوب اصفهان را نیز در خود جای داده است و با غذاهای خوش طعم خود از شما پذیرایی می کند.

آدرس: حکیم نظامی، نبش خاقانی

مجتمع تجاری ارکیده
مجتمع تجاری ارکیده

8- بازار موبایل اصفهان 

بازار موبایل اصفهان از اسفند ماه 1391 در 7 طبقه احداث گردید و هم اکنون بیش از 80 واحد نمایش کالا ، فروش و خدمات پس از فروش در آن فعالیت می کنند. در طبقه همکف این بازار به نمایش تلفن های همراه از برندهای معتبر دنیا اختصاص دارد. در طبقات اول تا پنجم می توانید تلفن همراه مورد نظر خود را خریداری کنید و در طبقه ی زیرین نیز از خدمات پس از فروش استفاده نمایید. لوازم جانبی، تعمیرات، فروش فلش و سایر ملزومات نیز از این مرکز قابل تهیه هستند.

آدرس: پل فردوسی ، ابتدای خیابان فردوسی

بازار موبایل اصفهان
بازار موبایل اصفهان

 9- سایر مراکز خرید

به جز مراکز خریدی که به آنها اشاره کردیم، می توانید از مراکز زیر نیز استفاده نمایید:

نام مرکز خرید آدرس
مرکز خرید مهرسان خیابان بزرگمهر، نبش خیابان مبارزان- طبقه فوقانی فروشگاه ذوب آهن
     مجتمع تجاری اوسان  خیابان چهارباغ بالا، جنب کاخ سعادت آباد
  مجتمع تجاری کاویان  خیابان چهارباغ بالا
 مجتمع تجاری نگین  خیابان توحید
 مجتمع تجاری جشنواره  چهارراه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی، کوچه خورشید
 مجتمع تجاری پنج طبقه  خانه اصفهان
 مجتمع تجاری چهارباغ  چهارباغ عباسی
 مجتمع تجاری آزادی  چهارباغ عباسی، نهر فرشادی
  مجتمع تجاری مریم خیابان توحید
مجتمع تجاری انقلاب میدان انقلاب
مجتمع تجاری سپاهان میدان انقلاب
بازار سپه خیابان سپه
مجتمع تجاری گلخانه خانه اصفهان
مجتمع تجاری عالی قاپو خیابان چهارباغ عباسی
مجتمع تجاری افتخار خیابان چهارباغ عباسی
مرکز خرید جعفری میدان امام علی ( ع)
مرکز خرید ایفل خیابان چهارباغ عباسی
مرکز خرید تخت جمشید خیابان چهارباغ عباسی
مرکز خرید جلفا خیابان خاقانی، کوچه چهار سوقیها
مجتمع تجاری نوژان چهار راه توحید، خیابان نظر میانی
مرکز تجاری گلدیس خیابان باغ گلدسته
 مجتمع موبایل گلستان خیابان احمد آباد

سخن آخر

تا به حال به اصفهان سفر داشته اید؟

به بازارها و مراکز خرید این شهر سر زده اید؟

چه مراکز رید دیگری را در اصفهان می شناسید؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر