انتقاد مسکو از اقدام آمریکا در قطع کمک به آوارگان فلسطینی

دولت روسیه از اقدام آمریکا جهت قطع کمک‌های خود به نهاد حامی آوارگان فلسطینی در سازمان ملل انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: یک سخنگوی هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفته است، تصمیم آمریکا برای قطع تمام کمک‌های خود به نهاد حمایت از آوارگان فلسطینی روند صلح خاورمیانه را پیچیده می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «فدور استرژیژوفسکی» سخنگوی هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: «تصمیم اخیر واشنگتن اثر مثبتی در روند صلح خاورمیانه نخواهد داشت چرا که راه‌حل منصفانه برای مسئله آوارگان فلسطینی بخشی جدانشدنی از این روند است».

وی در ادامه متعهد شد که کمک‌های روسیه به سازمان امداد و اقدام سازمان ملل که ظاهرا از حدود 5.4 میلیون آواره فلسطینی در کرانه باختری حمایت می‌کند، ادامه داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد این کشور تمامی کمک‌های مالی به یک نهاد سازمان ملل متحد که مسئولیت حمایت از آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد، قطع کرده است.

«آنروا»، سرواژه‌ای متشکل از حروف اول عبارت «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» در زبان انگلیسی است.

این سازمان که پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در 1948 تشکیل شد، مسئولیت تأمین تسهیلات و ارائه کمک‌های انسانی به میلیون‌ها آواره فلسطینی را بر عهده دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان