ماهان شبکه ایرانیان

پارک های آنتالیا ؛ خوشگذرانی در دل شهر

حتما آوازه ی شرایط و امکانات رفاهی خوب ترکیه برای گردشگران به گوشتان رسیده است.

حتما آوازه ی شرایط و امکانات رفاهی خوب ترکیه برای گردشگران به گوشتان رسیده است.

دو شهر استانبول و آنتالیا از توریست پذیر و محبوب ترین مناطق کشور ترکیه هستند. چندی پیش به معرفی شهر استانبول پرداختیم و کمی با دلایل محبوبیت این شهر پر آوازه آشنا شدیم.

آنتالیا هم به دلیل وجود اماکن تفریحی بی شمار و با قیمت مناسب مورد توجه گردشگران بخصوص ایرانیان قرار گرفته است، کارناوال هم تا به امروز به بسیاری از اماکن تفریحی این شهر مانند جزیره موش، رفتینگ در آنتالیا، پارک آبی آکوآ و …سفر نموده و تجربیاتش را با شما در میان گذاشته است.

در این قسمت هم قصد داریم به معرفی پارک های تفریحی شهر آنتالیا بپردازیم و با هم در آن ها قدم بزنیم. باید توجه داشته باشید که شهر آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای سواحل زیبای زیادی می باشد و همین علتی بر عدم توجه به پارک های شهری زیبای آنتالیا است، جاهایی که کمتر به آن ها توجه شده است اما می توانند مکان هایی ناب برای گردش و تفریح در کنار خانواده باشند.

پس با کارناوال همراه باشید تا ببینیم پارک های آنتالیا چه امکاناتی دارند و اصلا نامشان چیست.

پارک آنتالیا
پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

1 ) پارک کرالیوگلو ؛ Karaalioglu

کرالیوگلو پارک بزرگی است در آنتالیا که درست در جنوب شهر قرار گرفته و به راحتی با پای پیاده یا تراموا می توان به آن رسید. از جذابیت ها ی این پارک می توان به قله ی باستانی و برج هیدیرلیک ( Hidirlik )، دفتر شهرداری، تئاتر شهر، صخره های گسترده و مشرف بودن موقعیت پارک به ساحل مدیترانه اشاره نمود.

برج هیدیرلیک از آثار باستانی ترکیه می باشد و قدمت آن به دو قرن پیش از ملاید مسیح می رسد. اعتقاد بر این است که این برج به عنوان فانوس دریایی در زمان امپراطوری روم استفاده می شده است.

انواع درختان همیشه سبز مثل کاج، سرو و نخل در این پارک کاشته شده اند تا نمای زیبای پارک را در همه ی فصل ها حفط نمایند. این شهر پارکی طبیعی نیست و به صورت دست ساز و ایجاد فضای سبز شهری ساخته شده است.

انواع بستنی فروشی و کافه هم در این پارک موجود هستند که پارک را برای قشر جوان محبوب تر کرده اند.

آدرس: آسیا، ترکیه، مورادپاشا، پارک کرالیوگلو.

.Address: Park Sk., 07100 Muratpaşa, Turkey

پارک آنتالیا
پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

2 ) پارک آتاتورک ؛ Ataturk ParkI

موقعیت این پارک بسیار عالی ایست از یک سمت به دریای مدیترانه و از سمت دیگر به کوه های توروس می رسد، چند رستوران و کافه هم در پارک آتاتورک ساخته اند تا گردشگران بتوانند ساعاتی خوش را در این پارک سپری کنند.

می توانید با طبیعت خلوت کنید و یک فنجان چای یا قهوه ی ناب ترک نوش جان نمایید. فضای سبز پارک به گونه ای طراحی شده که اوج لذت را به میهمانانش القا می کند.

حتی می توانید در رستوران های پارک آتاتورک شامی گرم را در طبیعتی زیبا با هوایی خنک میل کنید، یا دوچرخه ای را به اجاره بگیرید و دوچرخه سواری کنید و یا حیوانات خانگیتان را برای گردش و تفریح بیاورید.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، کونیالتی.

.Address: KonyaaltI Cad, Antalya 07020, Turkey

پارک های آنتالیا
پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

3 ) پارک یاووز اوزجان ؛ Yavuz Özcan Parkı

این پارک درست در منطقه ی دنیز محمد حسین قرار دارد و علاوه بر دسترسی آسان به موزه ی آنتالیا، بندر مارینا و کالج مارینا خودش هم امکانات خوبی مانند محوطه ی بازی کودکان، مسیرهای پیاده روی مناسب، مجسمه و تندیس های زیبا و تماشایی، آمفی تئاتر، پل، صخره و آبشار دارد.

امکاناتی مانند سرویس بهداشتی تمیز، نیمکت های مناسب و راحت هم در این پارک مهیا می باشد و می توانید ساعاتی خوش را به قدم زدن در پارک با دوستان و آشنایان سپری کنید.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، آنتالیا سنتر، کونیالتی.

Address: KonyaaltI Caddesi ؛ Antalya Center, Antalya,Turkey

پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

4 ) پارک ساحلی ؛ Beach Park

در آنتالیا پارکی به نام بیچ پارک یا همان پارک ساحلی وجود دارد که به صورت مستقل از هتل ها در خیابان دوملوپیناش ( Dumlupinar ) در آنتالیای مرکزی ساخته شده است.

از مزایای برتر این پارک نسبت به پارک های دیگر این شهر وجود رستوران های بسیاری است که در فضای باز و لب ساحل از میهمانان پذیرایی می کند. همچنین نورپردازی در شب این پارک دیدنی می باشد و مکانی رمانتیک را برای گردشگران به ارمغان آورده است.

در این پارک باشگاه های ورزشی هم وجود دارد که می توانید در آن ها ورزش کنید، البته متاسفانه برخی از رستوران های این پارک به دلایل مختلف مانند آسیب رساندن به طبیعت، عدم مجوز و … تخریب شده اند و احتمال دارد باشگاه های این پارک ساحلی هم به همین سرنوشت دچار شوند.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، آنتالیای مرکزی، بلوار دوملوپیناش.

Address: Dumlupinar Bulv. ؛ Antalya Merkez, Antalya,Turkey

پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

5 ) فالز پارک ؛ Falez Park

فالز به معنای صخره می باشد و این نام به حق لایق این پارک است، صخره هایی وسیع در امتداد دریای زیبای مدیترانه علت خاص شدن پارک صخره ای آنتالیا می باشد. اگر به سواحل سنگی علاقمند و به دنبال جایی بکر و دست نخورده هستید تا ساعاتی را با امواج دریا خلوت کنید پارک فالز از بهترین گزینه های برای شماست.

تلاش شده طبیعت منطقه به صورت اولیه حفظ شود و گردشگران بتوانند نمایی نو از ساحل های زیبای آنتالیا را مشاهده کنند، اگر پارک فالز را برای گردش انتخاب کردید غروب زیبای آن را فراموش نکنید.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، یسیلباهچه.

.Address: Yesilbahce, Antalya, Turkey

پارک آنتالیا
پارک آنتالیا

6 ) پارک ملی آنتالیا

پارک ملی آنتالیا که با نام کوپرولو کانیون در ترکیه شناخته می شود معروف ترین پاک آنتالیا است. این پارک در عمق دره ای باریک قرار گرفته و 92 کیلومتر خارج شهر آنتالیا در سمت شمال شرقی و جزو استان آنتالیا می باشد.

عمق دره ای که پارک ملی در آن قرار دارد در برخی نقاط به 400 متر و طول این پارک ملی هم به 14 کیلومتر می رسد، این پارک به دلیل دارا بودن تفریح و بازی های مختلف در آنتالیا شهره است. تور رفتینگ آنتالیا که از پر فروش و محبوب ترین تورهای گردشگری این شهر هم هست در این پارک برگزار می شود.

جدا از بازی و تفریحات گوناگونی که در این پارک وجود دارد از نکات قابل توجه این مکان می توان به پوشش گیاهی و جانواری غنی آن اشاره کرد، جنگل های سر به فلک کشیده و انبوه جلوه ی خاصی به این پارک داده اند.

برای ورود به این پارک نیاز نیست مبلغ ورودی بپردازید اما اگر قصد استفاده از بازی های این پارک را داشته باشید باید هزینه ی هر یک را به طور جداگانه بپردازید.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، پارک ملی آنتالیا.

.Address: Koprulu Canyon National Park, Antalya,Turkey

پارک ملی آنتالیا
پارک ملی آنتالیا
پارک ملی آنتالیا

7 ) پارک موزه مینی سیتی ؛ MiniCity Antalya

مینی سیتی پارکی هست که در آن ماکتی از شهر ها و آثار تاریخی مهم دنیا ساخته شده است و بازدید کنندگان می توانند بیشتر با نمادها و آثار کشورهای دیگر آشنا شوند، بسیاری مینی سیتی را به نام موزه مینی سیتی می شناسند.

این پارک موزه یکی از خاص ترین موزه های آنتالیا به حساب می آید؛ اینجا خبری از آثار باستانی و کهن نیست… مینی سیتی همانطور که از نامش مشخص است شهری کوچک می باشد. ماکت شهرهای گوناگون در این موزه به نمایش در آمده اند تا دیدی کلی به بازدیدکنندگانشان بدهند.

این موزه در نزدیکی کونیالتی قرار دارد و سعی شده در آن معماری تمدن های مختلف به نمایش گذاشته شود. همه ی مدل ها به اندازه ی یک بیست و پنجم اندازه ی واقعیشان ساخته شده اند.

در بدو ورود به بازدیدکنندگان هدفون هایی داده می شود که یک به یک تمامی مدل ها را با جزئیات به زبان های روسی، آلمانی، ترکی و انگلیسی توضیح می دهد.

در این موزه مسجد یولی ( Yivli Minuret Mosque ) به عنوان نماد آنتالیا معرفی می شود؛ مسجدی که به دست سلطان سلجوقی علا الدین کیقباد ( Alaeddin Keykubat ) ساخته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موزه های شهر آنتالیا از لینک ارائه شده استفاده نمایید.

 

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مینی سیتی.

.Address: 600 Sok., Antalya, Turkey

پارک های آنتالیا
پارک های آنتالیا

سخن آخر

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش و قرار گیری در امتداد ساحل مدیترانه بیشتر دارای پارک های آبی می باشد تا اندازه ای که به شهر پارک های آبی معروف شده است، کارناوال در این مطلب تنها به پارک های شهری و طبیعی آنتالیا پرداخته و در آینده در مطلبی جداگانه به معرفی تمامی پارک های آبی این شهر خواهیم پرداخت.

آیا شما به آنتالیا رفته اید؟

آیا پارکی در آنتالیا را می شناسید که به آن سفر نکرده باشیم؟

منتظر نظر و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان