الدحیل شوت‌زن ترین تیم آسیاست(آنالیز)

در پایان دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم الدحیل قطر با ۱۳۶ شوت، شوت زن ترین تیم غرب آسیا لقب گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا 2018 به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و حالا حدود 10 روز بعد، مرحله یک چهارم به پایان خواهد رسید و تنها 4 تیم در مسابقات باقی خواهند ماند. تاکنون گوانژو اورگراند چین علی رغم حذف در دور یک هشتم نهایی با 170 شوت، بهترین تیم آسیا از این لحاظ است. پس از گوانژو چونبوک موتورز کره جنوبی است که 160 شوت زده است؛ آن ها در بازی قبلی برابر سوون سامسونگ 12 شوت زدند که 4 تا در چارچوب بود و هیچ کدام گل نشدند.

پس از تیم های چین و کره، الدحیل قطر با اختلاف بسیار نسبت به آن ها قرار دارد. الدحیلی ها که فصل پیش تمام جام های فوتبال قطر را کسب کردند، در آسیا 136 شوت زده اند و با 22 گل، دومین خط حمله برتر آسیا را در اختیار دارند.

الدحیل شوت زن ترین تیم غرب آسیا به حساب می آید. چهارمین تیم شوت زن العینِ حذف شده و در رده های بعدی، کاشیما آنتلرز، شانگهای SIPG و السد قطر قرار دارند و پس از آن ها پرسپولیس قرار گرفته است.

سرخپوشان پایتخت در این فصل لیگ قهرمانان 114 بار به سمت دروازه حریفان شوت زنی کرده اند اما تنها 12 بار گل زده اند! نرخ پایین تبدیل شوت به گل در تیم پرسپولیس باعث شده تا آن ها در گلزنی تا حدی ضعیف عمل کنند اما همین که قرمزها می توانند در برابر تیم های پرقدرتی چون الدحیل، السد و... شوت های متعددی را بزنند، ارزشمند است.

در بین بایکنان شوت زن هم بغداد بونجاح، آقای گل لیگ قهرمانان صدرنشین است و علی علیپور هم شوت زن ترین بازیکن ایرانی به حساب می آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر