کریمی‌قدوسی در نشست خبری:

برگزاری لیگ بازهای رایانه‌ای بدون بودجه دولتی

کریمی‌قدوسی در نشست خبری چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای گفت: امسال سعی کردیم لیگ بدون بودجه دولتی برگزار کنیم که این امر اتفاق مثبتی برای بنیاد است.

برگزاری لیگ بازهای رایانه‌ای بدون بودجه دولتی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای، امروز 12شهریورماه با حضور حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و عباس ارضی مدیر عامل شرکت مکعب در برج میلاد برگزار شد.

کریمی قدوسی در نشست چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به همکاری مجموعه‌های بازهای رایانه‌ای در کشور گفت: با توجه به این‌که امسال چهارمین دوره از برگزاری این جشنواره است سعی کردیم نسبت به سال‌های گذشته بهترین‌هایمان را ارائه دهیم و تمام تمرکزمان را روی بازی‌های ایرانی گذاشتیم. با توجه به آمارهای به‌دست آمده تعداد افرادی که برای بازی‌های فوتبال به صورت کنسولی و موبایلی ثبت‌نام کردند نزدیک به 6هزار و 187نفر بوده‌اند و ثبت‌نام کنندگان بازی خارجی «کلش رویال» 612 نفر بودند، که این اتفاق مثبتی در بازهای رایانه‌ای محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اختتامیه لیگ بازهای رایانه‌ای گفت: جمعه 16شهریورماه، 8شب اختتامیه چهارمین لیگ باری‌های رایانه‌ای در رستوران روباز محیطی برگزار می‌شود که به‌صورت زنده از صداوسیما هم پخش خواهد شد.

به گفته وی، از اولین روز شروع چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به 11هزار و ششصد گیم، توسط گیمرها بازی انجام شده است و تا پایان اختتامیه 11هزار و هشتصد بازی باقی مانده است. همچنین جایزه نفر اول بازی «کوئیز آو کینک» 40میلیون تومان است.

کریمی‌قدوسی با اشاره به هزینه‌های برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای اظهارکرد: چندماه پیش هزینه‌ها و درآمدهای بنیاد بر روی سایت قرار گرفت باید بگویم برای برگزاری لیگ با بخش‌های خصوصی کار کردیم تا اگر روزی بنیاد توانایی ادامه برگزاری را نداشت صاحبان برند که با بنیاد همکاری داشتند لیگ را برگزار کنند. اما روال برگزاری لیگ، روال مثبتی است و هزینه‌ها از درآمد بسیار کمتر است که این امر باعث شده رویداد را بدون بودجه دولتی برگزار کنیم. 

امسال اعزام به مسابقات جهانی نداریم 

عباس راضی مدیرعامل شرکت مکعب در ادامه این نشست، تصریح کرد: سعی کردیم با ملاک قرار دادن جامعه آماری و هدف‌مان، بازی‌های پرمخاطب را برای لیگ انتخاب کنیم. با توجه به تمهیداتی که سال گذشته برای حضور بانوان در بازی‌های لیگ داشته‌ایم امسال حضور زنان بسیار امیدوار کننده بود که  نزدیک به 40درصد بازی‌کننده‌ها، بانوان بودند.

وی با اشاره به اعزام گیمرها به مسابقات جهانی گفت: با توجه به اینکه اعزام به مسابقات جهانی را از سال 2012 شروع کردیم، امسال به دلایل مشکلات ارزی و سفارت اعزام نخواهیم داشت. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر