در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد؛

هم‌اندیشی «جراحی اقتصاد ایران» با حضور دانش جعفری و عبده تبریزی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی این کمیسیون با دو اقتصاددان کشور برای بررسی «جراحی اقتصاد ایران» خبر داد.

هم‌اندیشی «جراحی اقتصاد ایران» با حضور دانش جعفری و عبده تبریزی

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز آقای عبده تبریزی و دانش جعفری به عنوان دو اقتصاددان و نظریه‌پرداز اقتصادی کشور در کمیسیون حضور یافتند.

وی ادامه داد: مقرر شد دوشنبه ها کمیسیون اقتصادی با حضور اقتصاددانان و تئوری‌پردازان اقتصادی کشور تشکیل جلسه دهد.

موسوی لارگانی با اشاره به بررسی بازار ارز در جلسه امروز گفت: این جلسه هم اندیشی برای جراحی اقتصاد ایران و بررسی آزادسازی نرخ ارز یا عدم آزادسازی آن بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: روز گذشته در صحن علنی مجلس دوفوریت طرح حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تصویب شد. در مورد راهکارهای اجرای این طرح نیز در این جلسه بحث و بررسی شد.

موسوی لارگانی گفت: آقای دانش جعفری با آزادسازی نرخ ارز موافق بود اما معتقد بود باید ملاحظاتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر صورت گیرد.

وی ادامه داد: آقای عبده تبریزی نیز معتقد به آزادسازی نرخ ارز بود و کشور چین را به عنوان مثال مطرح می کرد. در این کشور به جای اینکه به دنبال تثبیت و کاهش نرخ ارز باشند، نرخ ارز را افزایش داده و ارزش پول ملی خود را کاهش داده اند تا از یک سو از کالاهای داخلی‌شان حمایت بیشتری شود و از سوی دیگر فشار اقتصادی به آمریکا وارد کرده و از این کشور کمتر خرید کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر و افزایش حقوق و دستمزدها گفت: باید نقدینگی را کنترل کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان