دشان، دالیچ و زیدان

اعلام اسامی سه نامزد نهایی بهترین مربی سال فیفا

اسامی سه مربی که برای بردن جایزه The Best با یکدیگر رقابت خواهند داشت، اعلام شد.

به گزارش "ورزش سه"، دوم مهر ماه، فیفا طی مراسمی در لندن اقدام به معرفی بهترین های سال فوتبال خواهد کرد.

بر این اساس فیفا امروز زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه و زین الدین زیدان، سرمربی سابق رئال را به عنوان نامزدهای نهایی بهترین مربی سال معرفی کرد.

دالیچ توانست کرواسی را به فینال جام جهانی برساند و در نهایت به نایب قهرمانی رضایت داد.

دشان با فرانسه عنوان قهرمانی جام جهانی 2018 را به دست آورد و زیدان نیز رئال را برای سومین سال متوالی قهرمان چمپیونزلیگ کرد.

 

 

 

دالیچ: کمتر کسی تصور می کرد که او بتواند کرواسی را تا فینال جام جهانی برساند. دالیچ که از مرحله پلی آف جام جام جهانی هدایت تیم ملی کشورش را قبول کرد توانست حضور کرواسی در جام جهانی را قطعی کند و هم اینکه نزدیک به دو ماه پیش بر خلاف تمام توقعات، کروات ها را تا فینال جام جهانی هدایت کرد.

کرواسی در مرحله گروهی و با حضور تیم های آرژانتین، نیجریه و ایسلند توانست تیم اول گروه شود و از یک هشتم تا نیمه نهایی به لطف پیروزی در ضیافت پنالتی ها موفق به صعود شد ولی در بازی نهایی 4-2 به فرانسه باخت و به نایب قهرمانی رضایت داد.

دشان: او که فرانسه را در یورو 2016 تا بازی نهایی رساند و سپس مغلوب پرتغال شد، در جام جهانی در پی جبران بود و چیزی جز قهرمانی نمی توانست خاطره آن شکست را از ذهن مردم فرانسه پاک کند.

خروس ها با هدایت مدبرانه دشان در دور گروهی تیم اول شدند و سپس با گذر از سد آرژانتین، اروگوئه و بلژیک، راهی بازی پایانی شدند. در فینال نیز با برتری 4-2 برابر کرواسی برای دومین بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند.

زیدان: زیزو در سومین فصل حضورش روی نیمکت رئال، در لالیگا و کوپا دل ری ناکام محض بود ولی برای سومین بار متوالی توانست کهکشانی ها را قهرمان چمپیونزلیگ کند. او سوپرکاپ اروپا، اسپانیا و نیز جام جهانی باشگاه ها را نیز در فصل گذشته برای رئال به ارمغان آورد. زیدان سال گذشته جایزه بهترین مربی سال را از آن خود کرده بود. او در پایان فصل گذشته از هدایت رئال استعفا داد و فعلا مشغول استراحت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان