به گزارش ایسنا، بالاترین مبلغ اختصاص داده شده 18 موردی در جدول هزینه کردها به مد و لباس ایرانی- اسلامی حدود هفت میلیارد ریال است که مربوط به 80 طرح نمونهسازی، کمک به طراحی، تولید و عرضه مد و لباس ایرانی و اسلامی (خلق ایده - آفرینش آثار- طرح ابتکار و تولید) است.
بعد از این مبلغ، بیشترین هزینه اختصاص شده به این بخش مربوط به برگزاری 20 جشنواره مد و لباس استانی با رویکرد اقوام ایرانی است که مبلغی حدود دو میلیارد و 400 میلیون ریال را در بر دارد.
همچنین مبلغ اختصاص داده شده برای غرفه سازی و دکوراسیون جشنواره فجر دو میلیارد و 289 میلیون ریال بوده است.
اجاره محل برگزاری جشنوارهها نیز یک میلیارد و 766 میلیون ریال در برداشته است.
از این مبالغ، فقط یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای هدایا و جوایز برگزیدگان جشنواره در سال گذشته هزینه شده است.
مبلغ یک میلیارد و 659 میلیون ریال نیز برای روابط عمومی و تبلیغات هزینه شده است که یکی از ضعفهای بنیاد مد و لباس است که طی سه سال گذشته مدت کوتاهی بدون روابط عمومی فعالیت میکرد و تا کنون سه روابط عمومی عوض کرده است.
همچنین کمک مالی برای حق الزحمه عوامل جشنواره و کمک به برگزاری جشنواره مد و لباس دانشجویی، تنپوش، عاشورایی، تسنیم، کودک و دفاع مقدس هر کدام یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
مبلغ حمایت از 22 استان که شامل ارسال تجهیزات مورد نیاز استانها میشود نیز مبلغ یک میلیارد و 130 میلیون ریال هزینه داشته است.
همچنین برای هزینههای جاری دبیرخانه جشنواره فجر نیز مبلغ 687 میلیون ریال، اجاره تجهیزات جانبی نمایشگاه مبلغ 681 میلیون ریال و هزینههای بخش بین الملل 591 میلیون ریال صرف شده است.
در لیست منتشر شده از سوی معاونت هنری برای 10 همایش ملی تکریم و تجلیل از تولید کنندگان و صادرکنندگان برتر لباس اقوام ایرانی و همچنین پنج مورد کمک به شرکت و حضور فعالان مد و لباس در بازارها و نمایشگاههای پوشاک در خارج از کشور 500 میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین اسکان مدعوین استانی جشنواره فجر 424 میلیون ریال، هزینههای افتتاحیه و اختتامیه 380 میلیون ریال و هزینههای ایاب و ذهاب، پست و کرایه 193 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
کمترین هزینه منتشر شده این لیست مربوط به حمایت از تولید انبوه آثار برتر جشنوارههای لباس اقوام ایرانی بود که برای کمک به آن 45 میلیون ریال هزینه شده است.