فیلم جدید تارانتینو درباره جنایت‌های منسون عجیب‌تر می‌شود

جدیدترین فیلم تارانتینو که درباره دوران ظهور گروه منسون است با بازی دامون هریمن Damon Herriman بازیگر استرالیایی در نقش چارلز منسون Charles Manson عجیب‌تر می‌شود.
تارانتینو در پنجاهمین سالگرد جنایت‌های وحشتناکی که منسون و گروهش مسبب آن بودند، در حال ساخت فیلم جدیدی با الهام از این داستان است. کوئنتین تارانتینو تمام تابستانش را صرف انتخاب بازیگران موردعلاقه‌اش برای پروژه بزرگ بعدی‌اش کرده است. «روزی روزگاری در هالیوود» Once Upon a Time in Hollywood که ماجرایش در دهه 60 میلادی رخ می‌دهد، یک درام جنایی است که به روایت قتل‌های خانواده منسون می‌پردازد. تاکنون هیچ خبری درباره بازیگر نقش جنجالی چارلز منسون منتشر نشده بود. حالا، نام دامون هریمن بازیگر استرالیایی که در آمریکا به خاطر بازی در سریال‌های «موجه» Justified، «طعمه» Quarry و «بتل کریک» Battle Creek شناخته می‌شود، برای بازی در این نقش به گوش می‌رسد. هریمن 48 ساله، حدود 10 سال از چارلز منسون در تابستان 1969 پیرتر است. این قاتل تاریخی، قتل شارون تیت Sharon Tate همسر باردار رومن پولانسکی Roman Polanski و 8 نفر از دوستانش را در آن تابستان مرتکب شد.بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» اولین نقش مهم هریمن در سینمای آمریکا خواهد بود. بااین‌حال، چهره او برای طرفداران سینمای استرالیا باید شناخته‌شده باشد. احتمالاً به همین دلیل تارانتینو او را برای فیلم جدیدش انتخاب کرده است. به گزارش گاردین Guardian، این کارگردان 55 ساله صحنه‌هایی از فیلم‌های استرالیایی موردعلاقه‌اش را چاپ کرده بود و همه فیلم‌های ترسناک، کمدی و اکشن که با بودجه کم از 1971 به بعد و پس از معرفی درجه‌بندی R در این کشور ساخته شده‌اند را زیر نظر قرار داده بود. تارانتینو از اصطلاح «Aussiesploitation»(که بعدها به «Ozploitation» تغییر کرد) برای توصیف این فیلم‌ها استفاده کرد.
هریمن به گروه ستارگان فیلم شامل مارگوت رابی Margot Robbie در نقش شارون تیت قربانی، داکوتا فنینگ Dakota Fanning در نقش اسکوییکی فروم Squeaky Fromme عضو گروه منسون، برت رینولدز Burt Reynolds در نقش جورج اسپان George Spahn صاحب مزرعه‌ای که خانواده منسون در آن زندگی می‌کردند، امیل هرش Emile Hirsch در نقش جی سبرینگ Jay Sebring که همراه شارون در خانه‌اش کشته شد، دیمین لوئیس Damien Lewis در نقش استیو مک‌کوئین Steve McQueen بازیگر که در شب قتل به خانه شارون دعوت شده بود اما نتوانست در مهمانی شرکت کند، ملحق می‌شود. در کنار این‌ها، لئوناردو دی‌کاپریو Leonardo DiCaprio در نقش ریک دالتون Rick Dalton که بازیگر و همسایه شارون است، برد پیت Brad Pitt در نقش کلیف بوث Cliff Booth دوست دالتون و بدلکار او در این فیلم جنجالی بازی خواهند کرد.
لیست بازیگران هنوز ادامه دارد و قرار است لوک پری Luke Perry، آل پاچینو Al Pacino، لینا دانم Lena Dunham، رومر ویلیس Rumer Willis، تیم راث Tim Roth، مایکل مدسن Michael Madsen، کرت راسل Kurt Russell، تیموتی اولیفانت Timothy Olyphant و جیمز مارسدن James Marsden را نیز در «روزی روزگاری در هالیوود» ببینیم.
چارلز منسون به‌عنوان سردسته‌ی این «خانواده» بدنام، در آگوست 1969 به مدت دو روز مشغول قتل و خونریزی بود و موجب مرگ 7 نفر شد. او سال گذشته در زندان و در سن 83 سالگی و پس از 50 سال حبس فوت کرد. او چهار سال پیش از مرگش در مصاحبه‌ای که با مجله رولینگ استون Rolling Stone داشت، درباره زندگی‌اش در زندان گفت و به دفاع از میراثش پرداخت. منسون درباره دادستان وینسنت بولیوسی Vincent Bugliosi که کتاب پرفروش «هرج‌ومرج: داستان واقعی قتل‌های منسون» Helter Skelter: The True Story of The Manson Murders درباره اطلاعات دست‌اول از پرونده خانواده منسون را نوشته بود گفت: «او یک برنده است! او یک نابغه است! او 45 سال از زندگی یک مرد را برای حرص و طمع خودِ کوچکش تسخیر کرد. او بدون فکر کردن درباره این موضوع به بستر مرگ خواهد رفت؟ آیا او هیچ حس افتخاری ندارد؟»
‍‍‍‍‍به گزارش سایت کلایدر Collider، هریمن برای فصل دوم «شکارچی ذهن» Mindhunter که درباره ساخت واحد علمی رفتاری در اف‌بی‌آی FBI در دهه 70 میلادی است، دوباره برای نقش منسون تست داده است. این سریال از نت‌فلیکس منتشر شده است.
در حال حاضر، اکران «روزی روزگاری در هالیوود» برای نیمه سال 2019 برنامه‌ریزی شده است.
این مقاله برگرفته از نوشته آملیا مک‌دونل-پری Aamelia McDonell-Parry در سایت rollingstone.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان