تفریحات آبی آنتالیا ؛ تجربه هیجان در سواحل

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که به دلیل آب و هوای خوش و امکانات رفاهی خوبش، بسیار مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که به دلیل آب و هوای خوش و امکانات رفاهی خوبش، بسیار مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است. تا به حال کارناوال بارها و بارها به این شهر ترکیه که از جنوبی ترین شهرهای این سرزمین است، سفر کرده و با انواع و اقسام تفریحات که برای توریست ها در این شهر فراهم است، آشنا شده که با کلیک روی لینک های زیر می توانید با برخی از این فعالیت ها و جاذبه های گردشگری آشنا شوید:

شهربازی های آنتالیا ؛ لذت یک روز هیجانی در ترکیه

جاذبه های گردشگری آنتالیا ؛ اماکن و بناهای تاریخی شهر (1)

پارک های آبی آنتالیا ؛ هیجانی متفاوت در کشور ترکیه

آفرود در آنتالیا ؛ تجربه هیجان در شهری رمانتیک

به دلیل وجود سواحل پاکیزه و زیبای این شهر، تفریحات آبی از محبوب ترین فعالیت ها در آنتالیا به حساب می آید. هزاران هتل لوکس در این شهر گرد هم آمده اند تا رفاه گردشگران را فراهم نمایند. اغلب اقامتگاه های این کشور دارای ساحل خصوصی هستند و در سواحلشان انواع و اقسام فعالیت های آبی فراهم می باشد. اینبار می خواهیم به آنتالیا برویم و فقط تفریحات آبی این شهر را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید از قبل برای تفریحات مورد علاقه ی خود برنامه ریزی نمایید.

با کارناوال همراه باشید تا بیشتر با تفریحات آبی آنتالیا آشنا شویم.

آنتالیا
photo by Anthony Plancherel
آنتالیا
photo by Konstantin Tronin

1- دلفین لندها

دلفین ها از جمله باهوشترین آبزیان هستند و در ده ی اخیر در مراکز مختلف نگهداری می شوند، مراکزی که با نام های دلفین لند یا دلفین آریوم شناخته می شوند، در آنتالیا چند مرکز اصلی و بزرگ دلفین لند وجود دارد که علاقمندان می توانند در آن ها با دلفین ها شنا کنند، به آن ها غذا بدهند و یا به تماشای نمایش های جالب آن ها بپردازند. معروف ترین آن ها دلفین لند ( Dolphin Land ) و پارک آبی و دلفین لند ( Antalya Aqualand Dolphinland ) نام دارند.

شما هم اگر به این جانداران با نمک علاقمند هستید می توانید در آنتالیا از آن ها دیدن نمایید.

هزینه:

هزینه ی دلفین لندها بنابر فعالیتی که قصد انجامش را دارید متفاوت است اما برای بلیت ورودی باید هزینه ای حدود 30 دلار ( حدود 100 هزار تومان ) را در نظر داشته باشید.

آدرس دلفین لند: ترکیه، کپز، دلفین لند.

.Address: Yükseliş Mahallesi, TURKEY Kepez/Südliche Mittelmeerküste, Turkey

آدرس پارک آبی و دلفین لند: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، بلوار دملوپینار.

.Address: Meltem Mahallesi, Dumlupınar Blv., 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

دلفین لند آنتالیا
دلفین لند آنتالیا
دلفین لند آنتالیا

2- پارک های آبی

باید بدانید که در بسیاری از هتل های موجود در آنتالیا پارک آبی اختصاصی وجود دارد اما اگر هتل محل اقامتتان از این امکان برخوردار نیست، توصیه می کنیم که بیشتر با پارک های آبی این شهر آشنا شوید و تفریح در آن ها را از دست ندهید.

کارناوال قبلا به همه ی پارک های موجود در آنتالیا سر زده و شما با یک کلیک روی لینک زیر می توانید با همه ی این مراکز تفریح هیجان انگیز آشنا شوید.

پارک های آبی آنتالیا ؛ هیجانی متفاوت در کشور ترکیه

از مهم ترین پارک های آبی آنتالیا می توان پارک آبی آکوآ، ریکسوس پرمیوم تروی ( Rixos Premium Troy ) و ددمان ( Dedeman ) را نام برد.

هزینه:

در لینک ارائه شده در بالا هزینه ی همه ی پارک آبی ها با جزئیات کامل توضیح داده شده است.

پارک آبی آنتالیا
پارک آبی آنتالیا
پارک آبی آنتالیا

3- مرکز اسکی هیپ ناتیک ؛ Hip Notics

در منطقه ی ماناوگات ( Manavgat ) در آنتالیا مرکزی تفریحی به نام هیپ ناتیک وجود دارد که علاقمندان می توانند در آن به تفریحات آبی گوناگون بپردازند. در این مرکز چندین استخر بزرگ ساخته اند تا بازدیدکنندگان در آن ها بتوانند به سرگرمی های آبی مشغول شوند.

لازم است بدانید که تفریحات دیگری چون تنیس نیز در این مرکز تفریحی وجود دارد اما تفریح اسکی روی آب این مجموعه از دیگر سرگرمی ها شهرت بیشتری دارد. علاقمندان می توانند از انواع مختلف اسکی روی آب در این مرکز استفاده نمایند.

شما عزیزان هم می توانید با مراجعه به آدرس مندرج به این مرکز بروید.

هزینه:

بلیت یک روزه: 30 یورو ( 100 هزار تومان )

بلیت یک هفته ای: 200 یورو ( 680 هزار تومان )

اجاره تخته اسکی روزانه: 10 یورو ( 34 هزار تومان )

آدرس: ترکیه، آنتالیا، ماناوگات، مرکز ماناوگات.

.Address: Cakis Koyu Burunucu Mevki Manavgat Merkez, Manavgat, Antalya, Turkey

تفریحات آبی آنتالیا
تفریحات آبی آنتالیا
تفریحات آبی آنتالیا

4- غواصی

در آب های زلال مدیترانه می توانید به به راحتی غواصی را هم تجربه کنید، تفریحی هیجان انگیز زیر آب ها که می تواند شما را با دنیای زیر آب آشنا کند. در همه ی مراکزی که امکان غواصی دارند از پایه تا پیشرفته به علاقمندان آموزش می دهند بنابراین نگران نباشید که زیاد در غواصی حرفه ای نیستید، در آنتالیا مراکز زیادی وجود دارند که امکان غواصی را برای علاقمندان فراهم می آورند از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- آکادمی دیپ واکینگ دایوینگ ؛ Deep Walker Diving Academy: که با مراجعه به آدرس مندرج می توانید آن را بیابید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کالجی.

Address: Kaleici Mevki Adalar Plaji, Antalya, Turkey

2- سان دایوینگ ؛ Sun Diving: به نشانی زیر مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کاس، مرکز کاس.

.Address: Hastane Cad. No:3 Kas Merkez, Kas, Antalya, Turkey

هزینه:

غواصی در آنتالیا هزینه های متفاوتی دارد و بنابر زمان و خدماتی که دریافت می کنید هزینه ها متفاوت می باشند اما به طور میانگین حدودا 47 دلار ( معادل 151 هزار تومان ) نیاز خواهید داشت.

غواصی آنتالیا
غواصی آنتالیا
غواصی آنتالیا

5- کشتی سواری

در شهری به زیبایی آنتالیا که از نعمت سواحل دیدنی و خیره کننده بهره مند است، کشتی سواری هم از تفریحات محبوب به حساب می آید، انواع و اقسام کشتی های تفریحی در این شهر در خدمت گردشگران هستند. اغلب آن ها مسافران را در هنگام صبح سوار کرده و بعد از غروب خورشید باز می گردانند تا آن ها بتوانند غروب خورشید را در کشتی نظاره گر باشند.

این کشتی ها یک وعده ی غذایی هم به مسافران می دهند و دارای انواع و اقسام برنامه های رفاهی و شادی آور مانند رقص و پایکوبی و… نیز هستند، پیمودن آرام آرام و مملو از آرامش آب های دریای مدیترانه لذتی وصف ناشدنی دارد که در آنتالیا می توانید آن را تجربه کنید.

هزینه:

 20 الی 100 دلار ( حدودا 70 الی 400 هزار تومان ) این اختلاف قیمت ها به دلیل یکسان نبودن هزینه ی بلیت در آژانس های مسافرتی می باشد.

کشتی سواری آنتالیا
کشتی سواری آنتالیا
کشتی سواری آنتالیا

6- قایق سواری در آنتالیا

مطمئنا در آب های آبی و زلال دریای مدیترانه و در آنتالیا هم می توان انواع قایق سواری را تجربه کرد، گردشگران سوار بر قایق ها شده و از سواحل دور و دورتر می شوند تا در میان آب های بی کران دریای مدیترانه طعم آرامش را تجربه کنند.

انواع قایق های موتوری، قایق های بادی و پارویی در سواحل آنتالیا فعالیت می کنند که علاقمندان می توانند به صورت حضوری بلیت آن ها را تهیه و از آن ها استفاده نمایند.

هزینه:

هزینه ی قایق سواری به این که چه سبک قایقی را با چه امکاناتی و حتی از کدام ساحل تهیه نمایید متغییر است اما به صورت حدودی یک ساعت قایق سواری حدود 50 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

قایق سواری در آنتالیا

7- ماهیگیری

در دریای مدیترانه انواع و اقسام ماهی های گوناگون موجود هستند که علاقمندان می توانند در هر ساحل به ماهیگیری بپردازند، ماهی ها آن قدر در سواحل این شهر زیاد هستند که با کمی دقت به آب نیز دیده می شوند. البته ماهیگیری تفریح محبوبی بین گردشگران این شهر نیست و اغلب آن ها ترجیح می دهند از فروشگاه ها ماهی تهیه کنند اما باید بدانید که ماهی گیری هم در سواحل آنتالیا ممکن است.

هزینه:

بدون در نظر گرفتن وسایل مورد نیاز برای ماهیگیری هزینه ای در بر ندارد.

ماهیگیری آنتالیا
ماهیگیری آنتالیا
ماهیگیری آنتالیا

8- آکواریوم آنتالیا

در آنتالیا آکواریومی وجود دارند که یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا می باشد، حدودا 40 آکواریوم در این مجموعه وجود دارد که بر اساس موضوع تقسیم بندی شده اند و از میان آن ها تونلی طولانی عبور می کند که تماما شفاف هستند و بازدیدکنندگان می توانند موجودات آبزی را در حین پیاده روی در این تونل تماشا نمایند.

بسیاری از گردشگران به این آکواریوم می روند تا با ماهی های گوناگون این مرکز تفریحی عکس بگیرند و ساعاتی را با آبزیان سپری کنند.

ساعت بازدید:

10 صبح تا 8 شب

جمعه و یکشنیه تا ساعت 11 شب

هزینه:

بزرگسال: 56 یورو ( حدود 190 هزار تومان )

کودکان 43 یورو ( معادل حدود 146 هزار تومان )

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کونیالتی، بولوار Dumlu Pınar.

.Address: Dumlu Pınar Bulvarı Arapsuyu Mahallesi No :502 Konyaaltı, 07200, Turkey

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا

9- رفتینگ آنتالیا

یکی از تفریحات بسیار محبوب در شهر آنتالیا رفتینگ است، سوار شدن بر قایق های بادی و پارو زدن در میان آب های خروشان رودخانه های زیبا در این شهر از فعالیت های مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران می باشد.

آنتالیا طبیعت زیبایی دارد که به شهرت رفتیگ کمک زیادی کرده است، توریست ها با رفتینگ می توانند هیجان را همزمان با لذت بردن از زیبایی های طبیعی تجربه نمایند. کارناوال قبلا به آنتالیا سفر نموده و به طور کامل این ورزش را برای شما معرفی کرده است، برای آشنایی بیشتر با رفتینگ در شهر آنتالیا روی لینک ریز کلیک نمایید:

رفتینگ آنتالیا ؛ قایق سواری بر امواج خروشان

هزینه:

برای رفتینگ باید تور گردشگری رافتینگ خریداری کنید که همه ی هزینه ها را در طول سفر شامل می شود علاوه بر این که بیمه هم می شوید، هزینه ی تور بنابر این که از چه آژانسی بلیت تهیه می کنید متفاوت است اما قیمت میانگین 50 دلار یا حدود 175 تومان برای هر نفر است.

رفتینگ آنتالیا
رفتینگ آنتالیا

10- ورزش های ساحلی

در کنار این تفریحات هیجانی و آبی، می توانید در سواحل زیبای آنتالیا ورزش های مفرحی را نیز تجره کنید، مثل:

* والیبال ساحلی

همانگونه که اشاره کردیم در امتداد سواحل در آنتالیا انواع و اقسام فعالیت های آبی که اکثر آنها متعلق به هتل ها است وجود دارد، از جمله ی این فعالیت ها والیبال ساحلی می باشد که با کمی دقت تورهای مخصوص آن را در اغلب سواحل خواهید دید.

اما برای علاقمندان این وارزش باید بگوییم که همه ساله یک رقابت بین المللی در ماه مه خرداد در ساحل کلئوپاترا ( Cleopatra ) آلانیا برگزار می شود که علاقندان زیادی به تماشای آن می روند و شما هم می توانید با کمی تنظیم زمان از این بازی هیجان انگیز لذت ببرید.

هزینه:

لازم به صرف هزینه ای برای بازی کردن والبیال ساحلی در سواحل نمی باشد.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، آلانیا، ساحل کلئوپاترا.

.Address: Kızlar Pınarı Mahallesi, 07460 Alanya/Antalya, Turkey

بسکتبال ساحلی

بازی کردن بسکتبال در ساحل هم طرفداران خاص خودش را دارد، در سفر به آنتالیا به راحتی می توانید در سواحل زیبا و پاکیزه و بر روی شن های درخشان بسکتبال بازی کنید.

اغلب بسکتبال های ساحلی به صورت دوستانه بازی می شوند و هدف از آن بازی و سرگرمی است، با کمی جستو و جو در هر ساحلی می توانید زمین بسکتبال را پیدا کنید بخصوص اطراف هتل های بزرگ و مشهور و یا تفرجگاه های مطرح و بخ نام شهر. بنابراین اگر علاقمند به بازی بسکتبال در سواحل زیبای آنتالیا هستید کافی است در سواحل قدم بزنید تا تورهای مخصوص بسکتبال را بیابید.

هزینه:

برای بازی کردن بسکتبال ساحلی نیاز به پرداخت هزینه ای نیست.

والییبال ساحلی

11- دیگر تفریحات آبی در آنتالیا

در شهر آنتالیا انواع و اقسام تفریحات برای گردشگران فراهم آمده است زیرا توریست ها نقش مهمی در اقتصاد این شهر و کشور ترکیه ایفا می کنند. در آنتالیا تفریحات آبی دیگری که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد نیز وجود دارند اما هتل ها آن ها را در اختیار گردشگران قرار می دهند. اغلب هتل ها در این شهر دارای ساحل اختصاصی هستند و هر یک خدمات مختلفی را به مهمانانشان ارائه می دهند که ما خدمات هر هتل را در بخش معرفی هتل ها بررسی خواهیم کرد و به دلیل این که مرکز جداگانه ای برای این تفریحات وجود ندارد در این بخش به معرفی کوتاهی از آن ها بسنده می کنیم.

-فلای بورد: فلای بورد نام فعالیت و تفریحی است که در آن علاقمندان خوب روی یک تخته بورد محکم می شوند و از زیر آب با فشار زیادی به تخته برخورد می کند و آن ها در ارتفاع بالا از سطح آب به پرواز در می آیند مانند آنچه در تصاویر می بینید.

-پاراسل: در این تفریح علاقمندان به صورت تک نفره یا دو نفره به چترهای بزرگی ( شبیه به بالن ) متصل می شوند، این بالن ها توسط طنابی به قایق های موتوری وصل شده و با حرکت قایق موتوری چتر بالا و بالا تر می رود و  هیجان باورنکردنی را به سوارانش می دهد.

-جت اسکی: به دلیل سرعت بالای حرکت جت اسکی و آسان بودن هدایت آن از تفریحات محبوب در آنتالیا می باشد.

و…

تفریحات آبی آنتالیا
تفریحات آبی آنتالیا

سخن آخر

آیا تا به حال به شهر زیبای آنتالیا سفر کرده اید؟

چه فعالیت ها و تفریحاتی را در آنتالیا تجربه نموده اید؟

تجربیات و نظراتتان را با ما در میان گذارید، منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر