ماهان شبکه ایرانیان

ترسناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا ؛ هیجان تا نزدیکی مرگ

امروز می خواهیم تجربه ای از #آدرنالین و هیجان را برای شما رقم بزنیم.

امروز می خواهیم تجربه ای از #آدرنالین و هیجان را برای شما رقم بزنیم.

خود را بر بالای ارتفاعی بلند تصور کنید و بعد هم پرشی دیوانه وار را با چشم های بسته و جیغی بلند که از اعماق وجودتان سرچشمه می گیرد .

اگر شما هم از آن دسته افراد بی باک و شجاع هستید که به راحتی بر ترس های خودتان می توانید غلبه کنید، همراه ما باشید؛ البته حتی اگر از آن دسته افراد محتاط هم هستید، می توانید در این مطلب دنیا را از زاویه چشمان یک ماجراجو بنگرید و چند دقیقه ای را در نقش یک تشنه آدرنالین سپری نمایید.

در این مطلب می خواهیم 13 مورد از هیجان انگیزترین مقصدهای بانجی را به شما معرفی نماییم.

همراه کارناوال باشید.

1) پل بلوکرنز، آفریقای جنوبی ؛ Bloukrans Bridge, South Africa 

سقوط از ارتفاع سرسام آور پلی را تصور کنید در حالی که با جیغی بلند به پایین در حرکت هستید و در عین حال مناظر شگفت آور اطراف را در یک چشم به هم زدن مرور می کنید.

پل “بلو کرنز “در امتداد مسیری به نام  “گاردن روت” Garden Route در #آفریقای جنوبی قرار دارد و بلندترین محل پرش در جهان است.  “بلوکرنز” در نزدیکی دره ای در طبیعت استان “کیپ” Cape قرار گرفته است و به کسانی که به دنبال تجربه ای منحصر به فرد از هیجان هستند توصیه می شود.

این پل ساختاری قوسی شکل دارد و در بین سال های 1980 تا 1983 ساخته شده و در ارتفاع 216 متری از #رودخانه Bloukrans قرار گرفته است.

حتما برای شما جالب خواهد بود اگر درباره برخی رکوردهای ثبت شده گینس در این پل بدانید، به طور مثال مسن ترین فردی که از روی این پل پرش بانجی انجام داده، 96 ساله بوده است ویا این که فردی دیگر در مدت زمان 14 ساعت و 23 دقیقه، حدود 101 پرش بانجی را در این پل ثبت کرده است!

جهت بررسی هزینه های بانجی در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: آفریقای جنوبی، استان کیپ غربی، پارک ملی سیستیکاما،

Address: N2 ؛ Western Cape, Tsitsikamma National Park 6600, South Africa

پل بلوکرنز، آفریقای جنوبی
پل بلوکرنز، آفریقای جنوبی
پل بلوکرنز، آفریقای جنوبی

2) سد ورزاسکا، سوییس ؛ Verzasca Dam, Switzerland

سد ” ورزاسکا”  چهارمین مکان مرتفع در #سوییس است و حدود 220 متر ارتفاع دارد.

سد ورزاسکا، منطقه ای ایتالیایی زبان در جنوب سوییس می باشد که به خاطر درخت های نخل و عطر و طعم غذاهای ایتالیایی اش مشهور است.

مشهور شدن این مقصد برمی گردد به سال 1995 وقتی بدلکاری در فیلم جیمز باند  از منظره منحصر به فرد این سد به پایین می پرد و از آن موقع این سد تبدیل به یکی از برترین مقاصد بانجی جامپینگ می شود.

از زمانی که صحنه معروف فیلم جیمز باند در این سد گرفته شد، حدود 220 هزار نفر روانه این مقصد شدند تا آنها هم لذت پریدن از ارتفاع 220 متری این سد را تجربه نمایند؛ البته علاوه بر فیلم جیمز باند،  یکی از صحنه های معروف فیلمی بالیوودی هم در این سد فیلمبرداری شده است.

جهت بررسی هزینه های بانجی در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس:سوییس،لوکارنو  6646

Address:Locarno 6646, Switzerland

سد ورزاسکا، سوییس
سد ورزاسکا، سوییس
سد ورزاسکا، سوییس

3) نویس هایوایر،نیوزلند ؛ The Nevis Highwire, New Zealand

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اولین پرش بانجی  در کجا و توسط چه کسی انجام شد؟ #نیوزلند اولین کشوری بود که در آنجا پرش بانجی انجام شد و فردی که این ایده را داد خود اولین کسی بود که  در سال 1986 از “نویس هایوایر” تجربه پرشی دیوانه وار راچشید.

نیوزلند،سرزمین شگفتی ها است که می توانید در آنجا رویایی ترین مکان ها را ببنید.  اولین پرش جامبی از این مکان انجام شد هنگامی که فردی به نام Hackett دیگران را متقاعد کرد که پریدن از مکانهای بلند هم می تواند نوعی تفریح باشد . “نویس هایوایر” در ارتفاع 440 فوتی واقع شده است.

به شما پیشنهاد می کنیم بعد از کنار گذاشتن تمام ترس های خود راهی این مقصد شوید. “نویس هایوایر” ایستگاهی است در میان آسمان که تنها تکیه گاه آن سیمها هستند و دیگر خبری از سد و پل و دیواره نیست و مانند پروازی تمام عیار است در میان ابرها و آسمانها.

در مورد اولین پرش بانجی هم جا دارد به شما بگوییم، در سال 1980 هم پرش های موفقیت آمیز بانجی ثبت شده ؛ اما در آن سال ها بیشتر به صورت آزمون و خطا انجام می شده است.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: نیوزلند، شهر کویین،  خیابان شات اور،

Address: Corner of Camp and Shotover Street, Queenstown, New Zealand

نویس هایوایر،نیوزلند
نویس هایوایر،نیوزلند
نویس هایوایر،نیوزلند

4) آبشار ویکتوریا، زامبیا ؛  Victoria Falls, Zambia, Africa 

آفریقا سررمین ماجراجویان هم، می تواند مقصدی ناب برای بانجی  باشد. آبشار ویکتوریا را که یادتان هست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر از آبشار ویکتوریا به این لینک مراجعه نمایید.

پرش از ارتفاع 354 فوتی در این مکان می تواند نفس شما  را در سینه حبس  کند. پل آبشار ویکتوریا مرز بین زامبیا و زیمباوه را تشکیل می دهد و 354 فوت ارتفاع و 5604 فوت عرض دارد.

جالب است بدانید قبیله Kololo که در نزدیکی این منطقه زندگی می کنند آنرا “دود غران” می نامند؛ شاید هم این تعبیر برای این باشد که در هنگام پرش صدای آبشار هم چون نعره ای در گوش تان می پیچد و هیجانی چند برابر را برای شما به ارمغان می آورد.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: آفریقا، زامبیا، شهر لیوینگ استون،جاده موسیو تونیو 131

Address : 131 Mos-O-Tunya Road, Livingstone 10101, Zambia

آبشار ویکتوریا، زامبیا
آبشار ویکتوریا، زامبیا
آبشار ویکتوریا، زامبیا

5) کانال کرین،یونان ؛ Corinth Canal, Greece 

در دریای اژه کانالی وجود دارد که دو خلیج “کرین”  و “سرانیک” را به هم متصل می کند.  این کانال 21٫5 متر پهنا و 6٫5 متر کیلومتر درازا دارد.  ساخت این کانال در سال 1893 به اتمام رسید ولی از آنجایی که بسیار باریک بود نتوانست ترافیک لازم را جذب کند به همین دلیل هم امروز از جنبه #گردشگری اهمیت دارد.

شهر “کرین” تاریخچه ای بیش از 4000 سال دارد و در چند مایلی جنوب آتن واقع شده است.  این شهر برای گذراندن تعطیلات تابستانی محشر است و اطراف آن را کوه هایی زیبا و چشم اندازهایی رویایی پوشانده است. یکی از جاذبه های این شهر کانال آن است و درست فعالیت های هیجانی از پلی که بر روی این کانال واقع شده است شروع می شود.

ارتفاع دیواره های کانال 79 متر می شود و البته این ارتفاع بلندتردین در اروپا نیست؛ اما منظره ای خیره کننده دارد که در هنگام مواجه شدن با آن انگار تمام زندگی تان مانند رویای ناتمام برای تان تداعی خواهد شد. هنگام پرش احساس می کنید بسیار نزدیک به دیواره ها هستید و هیجانی وصف ناشدنی کل وجودتان را در برمی گیرد.

جهت بررسی هزنه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: یونان، شهر “کرین”، کانال کرین

Address:Corinth Bridge, Corinth, Greece

کانال کرین،یونان
کانال کرین،یونان
کانال کرین،یونان

6) برج آلتا ویلا، برزیل ؛  Alta Vila Tower, Brazil

در حالی که مناطق قبلی که به شما معرفی کردیم همگی در طبیعت بودند، “آلتا ویلا” برجی است در شهری مدرن با ساختمان های بلند .

برج آلتا ویلا هم یکی از بلندترین مکان هایی است که از آنجا می توایند پرشی دیوانه وار را تجربه نمایید، این برج در ارتفاع 233 فوتی واقع شده است .

اگر به دنبال مکانی خاص برای بانجی هستید به شما #برزیل و #برج آلتا ویلا را پشنهاد می کنیم.

در حالی از این پل به پایین سقوط خواهید کرد که منظره ای زیبا از کوه های Belo Horizonte مقابل چشمان شما خواهد بود.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: برزیل، ایالت میناس گریس، منطقه نوا لیما، خیابان روئا سنادور115

Address: Rua Senador Milton Campos, 115 ؛ Vila Da Serra, Nova Lima, State of Minas Gerais, Brazil

برج آلتا ویلا، برزیل
برج آلتا ویلا، برزیل

7) پل رویال جوروج ساسپنشن، آمریکا  ؛ Royal Gorge Suspension Bridge, Colorado, USA

آیا می خواهید تجربه پرش از بلندترین #پل دنیا را داشته باشید؟ پل “رویال جورج” گرچه حالا جزء بلندترین ها نیست؛ اما تا سال 2003 بلندترین پل جهان بود.

این پل بر بالای رودخانه “آرکانزاس” Arkansas واقع شده است و 105 فوت ارتفاع دارد. حتی اگر به پریدن هم علاقه ای نداشته باشید می توانید با سفر به این منطقه و دیدن از اماکن  تفریحی اطراف پل سفری به یاد ماندنی را برای خود به یادگار ثبت نمایید. جالب است بدانید این منطقه در میلیونها سال پیش محل سکونت بزرگترین دایناسورها هم بوده است. باستان شناسان در فاصله سه مایلی از این پل فسیل های دایناسورهای بسیاری را به صورت کامل  کشف کرده اند.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

 آدرس: ایالت متحده امریکا،  شهر کانن، جاده 4218

Address:  4218 Co Rd 3A, Cañon City, CO 81212, United States

پل رویال جوروج ساسپنشن، آمریکا
پل رویال جوروج ساسپنشن، آمریکا
پل رویال جوروج ساسپنشن، آمریکا

8) پونت کلوسه،ایتالیا ؛ Ponte Colossus, Italy

این مقصد بین “تورینو” Torino و “میلان” Milano واقع شده است. این پل به خاطر اندازه بسیار بزرگ آن لقب غول دارد و در ارتفاع 152 متری قرار گرفته است. از سال 1995 زمانی که این پل افتتاح گردید هر ساله 2000 نفر از مردم برای بازدید از “پونت کلوسه” راهی می شوند . بسیاری از آنها افراد عادی هستند و بسیاری دیگر هم برای چندمین بارشان است که طعم هیجان را از این پل می چشند. علاوه بر پریدن از روی پل شما می توانید بسیاری فعالیت های دیگر مانند پیاده روی در جنگل، #اسکی، اسب سواری و #کوهنوردی را هم تجربه نمایید.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: ایتالیا، منطقه موسو 13824، منطقه  ولیو

Address:  S.P. 105 ؛ Veglio, 13824 Mosso, Italy

پونت کلوسه،ایتالیا
پونت کلوسه،ایتالیا
پونت کلوسه،ایتالیا

9) پایپ لاین بانجی، نیوزلند ؛ The Pipeline Bungy, New Zealand 

اگر پرش از نقاط خیلی مرتفع را دوست ندارید، به شما این مقصد را پیشنهاد می کنیم. پلی بر روی رودخانه “شاتور” که پذیرای افراد در جستجوی هیجان است. هنگام پرش از روی پل به مدت 4 ثانیه قلب تان احتمالا تندترین ضربان هایش را خواهد داشت و بعد هم بعد از پایان پرش قایق های آماده به کار در رودخانه شما را به ساحل می برند.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس : نیوزلند

Address : New Zealand

پایپ لاین بانجی، نیوزلند
پایپ لاین بانجی، نیوزلند
پایپ لاین بانجی، نیوزلند

10) برج ماکائو ، چین ؛ Macau Tower, China

برج “ماکائو” در #چین هم می تواند مقصدی مناسب برای جویندگان هیجان باشد. این جا مقصدی به معنای واقعی نفس گیر است و در ارتفاع 1108 فوتی واقع شده است.  اگر برج ماکائو را برای پریدن انتخاب کردید باید بدانید، با سرعتی معادل با 200 کیلومتر بر ساعت به پایین سقوط خواهید کرد. در این برج تجهیزات خاصی برای جامپرها موجود است که امنیت پرش آنها را بالا می برد.

این برج هم مانند مکان های دیگر امکانات تفریحی خاصی مانند رستوران و مسیر پیاده روی و حتی سالن نمایش تئاتر هم دارد و اگر علاقه ای به پرش ندارید می توانید از این مکان ها دیدن نمایید.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: چین، ماکوا، خلیج جنوبی

Address:South Bay New Reclamation Area, Macau, China

برج ماکائو ، چین
برج ماکائو ، چین
برج ماکائو ، چین

11) رودخانه کلرادو،کاستاریکا ؛ Colorado River, Costa Rica

شاید با شنیدن نام رودخانه “کلرادو” به یاد ماهیگیران این منطقه بیفتید؛ اما علاوه بر ماهی گیری در این منطقه فعالیت های دیگری هم چون بانجی هم قابل انجام است. بر روی پل رودخانه کلرادو، می توانید پرشی هیجان انگیز را تجربه کنید. این مقصد یکی از بلندترین مکان ها برای پرش در #آمریکا است و می تواند تجربه ای متفاوت از بانجی را برای شما رقم بزند.

در رودخانه کلرادو به جز بانجی بسیاری فعالیت های هیجانی دیگر مانند رفتینگ در آب هاب خروشان رودخانه و یا زیپ لاین، را هم می توانید انجام دهید.  مسئولان در این منطقه سعی می کنند بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و درصد امنیت را به شما پیشنهاد دهند.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: آمریکا، آریزونا، رودخان کلرادو

 َAddress:Amrica,Arizona ,colorado river

رودخانه کلرادو،کاستاریک
رودخانه کلرادو،کاستاریک

12) پل کاوارا جرج ساسپنشن، نیوزلند ؛  Kawarau Gorge Suspension Bridge, New Zealand

باز هم مقصدی دیگر در نیوزلند را می خواهیم به شما معرفی نماییم که مانند بهشتی برای علاقه مندان به بانجی  است. پل  کاوارا که بر روی رودخانه کاوارا قرار گرفته است و به اندازه 141 فوت ارتفاع دارد. به شما پیشنهاد می دهیم حتی اگر به پریدن ندارید برای تماشای پرش دیگران به این منطقه بیایید زیرا حتی با تماشای این منظره آدرنالین خون شما چند برابر خواهد شد. ساخت این پل در سال 1880 به پایان رسید و مسیر اصلی است که دسترسی به معدن طلای “اوتاگو” را فراهم می نماید.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: نیوزلند، دره گیبستون 9371

Address : Gibbston 9371, New Zealand

پل کاوارا جرج ساسپنشن، نیوزلند
پل کاوارا جرج ساسپنشن، نیوزلند
پل کاوارا جرج ساسپنشن، نیوزلند

13) پل ناوائو، آمریکا ؛ Navajo Bridges, USA

آخرین مقصدی که برای بانجی به شما معرفی خواهیم کرد، پل “ناوائو” در آمریکا است.  اگر در ماه سپتامبر این مقصد را برای بانجی انتخاب کنید، قطعا از انتخاب تان پیشمان نخواهید شد. در این ماه  تماشای مناظر نفس گیر اطراف به همراه رنگ های متنوع پاییزی پرشی منحصر به فرد را برای تان رقم خواهد زد.

البته بنابر گفته بازدید کنندگان، پرش از این پل اتفاقی معمولی نیست و بهتر است هر زمان که احساس کردید می توانید بر ترس های خود غلبه کنید به این پل بیایید. برای تضمین امنیت شما در هنگام پرش افراد بسیاری دست اندکار هستند و لازم است بدانید حداقل سن برای بانجی در پل 18 سال می باشد.

جهت بررسی هزینه های بانجی جامپینگ در این منطقه به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: آمریکا،آریزونا،  گرند کانیون،

Address: Grand Canyon National Park, AZ

پل ناوائو، آمریکا
پل ناوائو، آمریکا
پل ناوائو، آمریکا

سخن کارناوال

امروزه در کشور خودمان ایران هم این ورزش طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. اگر مقصدهایی خاص را برای انجام ورزش بانجی جامپینگ سراغ دارید، به ما معرفی نمایید تا اطلاعات آن را در اختیار دیگران هم قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان