ماهان شبکه ایرانیان

پاسخ هومن افاضلی به یک سوال

چرا بعد از جام جهانی انتقال جذابی نداشتیم

سرمربی سابق تیم امید و نفت تهران به پرسش در خصوص اینکه چرا بعد از جام جهانی بازیکنان ایرانی موفق به حضور در لیگ‌ها و تیم‌های جذابی نشده‌اند پاسخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت اشکان دژآگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به فوتبال ایران و نامشخص بودن آینده رامین رضاییان و همچنین عدم انتقال هیجان انگیز از سوی دیگر بازیکنان بعد از جام جهانی علامت سوال بزرگی را شکل داده است. پرسشی که هومن افاضلی در گفتگو با رادیو و برنامه "ورزش بدون ویرایش" به این سوال پاسخ داده است. 
کره و ژاپن خیلی جلوتر از ما هستند.


در حال حاضر شرایط دنیا تغییر کرده که کار ما را سخت می کند و بازیکنان غیراروپایی سهمیه بسیار محدودی دارند. طبیعتا باشگاه های بزرگ دنیا و لیگ های معتبر که راحت تر هستند به دنبال بازیکن در برزیل و آلمان می روند زیرا فکر می کنند بازیکنانی که از برزیل می آیند با آداب و سنن فوتبال حرفه ای و از نظر رفتاری و آموزشی از یک بازیکن آسیایی جلوتر هستند و این مسئله به ضرر بازیکنان آسیایی شده است. کره و ژاپن که در تیم های آسیایی موفق هستند به خاطر مسائل مالی که با نقل و انتقالات این بازیکنان صورت می گیرد است. علی رغم اینکه از کشورهایی مانند عربستان و امارات و قطر باشگاه های اروپایی را خریدند اما بازیکنی از غرب آسیا در این تیم ها وجود نداردو این ها برای ما نشانه است.


ارتباط ما با اروپا کم و محدود است


بنابراین بازیکن آسیایی در شرایط خاصی می تواند در لیگ بزرگی بازی کند. ما هیچ اقدامی برای اینکه بتوانیم با شرایط جدید وفق بدهیم انجام نداده ایم. ما در کشورهای غرب آسیا جزو کشورهای صنعتی هستیم اما نتوانستیم یکی از کمپانی های بزرگ را اسپانسر فوتبال قرار دهیم. افکار حرفه ای، مسائل مالی و آسیایی بودن تیم ما در این مسئله تاثیرگذار است. ضمن اینکه ارتباطات ما با اروپا بسیار محدود است. در حال حاضر شرایط کشور ما خاص است و تبلیغی که بر بازیکن کره ای می شود برای بازیکن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاکم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.


در بخش مارکتینگ ضعیف هستیم


انتقال یک بازیکن به باشگاه دیگر یک شبه اتفاق نمی افتد. ارتباطات در این زمینه بسیار موثر است.  بسیاری از باشگاه های اروپایی به دنبال استفاده از مارکت داخلی کشورها هستند به عنوان مثال در کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن مدرسه فوتبال تاسیس کرده اند تا در آینده از بازار داخلی آن برای فروش محصولات خود و جذب بازیکن استفاده نمایند اما ما هیچ فعالیتی در این راستا نمی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان