بئر طویل ؛ تنها نقطه ای از جهان که متعلق به هیچ کشوری نیست

تصور کنید بر روی این #کره ی زمین منطقه ای وجود داشته باشد که هیچ کشور و دولتی اختیار اداره ی آن را بر عهده نداشته باشد . بسیار جالب خواهد بود اگر همچین مکانی وجود داشته باشد به آن سفر کنیم و از عجایب آن بشنویم .

تصور کنید بر روی این #کره ی زمین منطقه ای وجود داشته باشد که هیچ کشور و دولتی اختیار اداره ی آن را بر عهده نداشته باشد . بسیار جالب خواهد بود اگر همچین مکانی وجود داشته باشد به آن سفر کنیم و از عجایب آن بشنویم .

در بین کشور های #مصر و #سودان مساحتی به اندازه ی 2060 کیلومتر مربع قرار گرففته که هیچ کشوری آن را اداره نمی کند و زمینی آزاد محسوب می شود . مردمان یا بهتر است بگوییم قبایلی که در این زمین ها زندگی می کنند از کشور های مصر و سودان هستند ولی هیچ یک از دولت ها بطور رسمی مالک این زمین ها نیستند . سفری خواهیم داشت به این سرزمین و با آن بیشتر آشنا می شویم ، داستان هایی می شنویم و شگفت زده خواهیم شد .

همراه کارناوال باشید .

پیش بسوی سرزمین آزاد …

بئر طویل

بئر طویل ، شما را به آغوش می کشد

زمانی که به این سرزمین می رسید حال و هوای دیگری دارید . حس آزادی ، حس تازگی . گویی دیگر نگران نیستید . طبیعت بکر و زیبایی را جلوی خود می بینید و پاکی از جنس #صحرا را حس خواهید کرد . 

دیگر خبری از جنگ و سیاست نیست . در صحرا با قبایلی برخورد می کنید که هیچ جز نیکی کردن به هم نوع نمی دانند و از شما دعوت می کنند که چند روزی را در کنار آن ها بگذرانید . غذاهایی محلی برایتان درست می کنند و به شما خواهند گفت که : آزادی را حس کنید …

امروزه این #قبایل به ندرت در این سرزمین آزاد دیده می شوند بیشتر در مناطق اطراف ساکن شده اند . 

در ادامه ی سفر  به این سرزمین برای شما بیشتر خواهیم گفت و متعجب خواهید شد …

در حال بارگذاری ویدئو ...

بیشتر با این سرزمین آشنا شویم

این سرزمین که میان دو مرز کشور های مصر و سودان قرار گرفته است مساحتی برابر با 2060 کیلومتر مربع دارد و کشوری صاحب اختیار آن نمی باشد . این منطقه به دلیل چهار ضلعی بودن آن مثلث بئر طویل هم نامیده می شود . 

این منطقه به محل زندگی قبیله ی آبابدا در آسوان مصر بسیار نزدیک است و در سال 1902 بئر طویل تحت لوای حکومت مصر قرار گرفت . در این زمان بود که قسمت های شمالی و شمال شرقی آن تحت نظر کشور سودان قرار گرفت . در این جا بود که این ناحیه شناخته شد و بعد از گذشت سال ها با این که دولت مصر آن را اداره می کند ولی در تقسیمات رسمی کشوری و بین المللی این ناحیه کاملا آزاد است و دولتی صاحب آن نیست . 

در سال 2014 مشخص شد که بئر طویل تنها سرزمینی بر روی کره ی زمین است که این ویژگی یعنی بدون حکومت بودن را دارا می باشد . 

این منطقه در سال 1899 برای اولین بار بصورت امروزی شناخته شد .

بئر طویل

ویژگی های این سرزمین 

هر منطقه ای بر روی این کره ی خاکی ویژگی هایی دارد و بئر طویل هم همین طور . 

1) #طبیعت این منطقه کاملا بکر و دست نخورده است . 

2) امروزه بیشتر قبایل بومی در این سرزمین زندگی نمی کنند . 

3) #بئر طویل یک منطقه ی مرزی به حساب می آید ولی هیچ نیروی نظامی در آن دیده نمی شود . 

4) در طول تاریخ حکومت هایی سعی داشته اند ادعای مالکیت کنند و لی هیچ گاه به خواسته ی خود نرسیده اند . 

5) در زمان های دور ، بیش از 100 سال پیش این سرزمین به شکل امروزی وجود نداشته است .

غروب در بئر طویل
بئر طویل

زمین شناسی و محل قرار گیری بئر طویل

زمانی که قدم بر این سرزمین می گذارید جز دشت و صحرا و طبیعتی بکر چیزی در انتظار شما نخواهد بود . آسمانی آبی و پاک بالای سرتان خواهد بود و زمینی به رنگ قهوه ای و شنی زیر پایتان که خورشید آن ها را گرم کرده است . 

مرز های شمالی و جنوبی به ترتیب طولی برابر با 95 و 46 کیلومتر دارند . مرز جنوبی در نقشه خطی صاف است . در قسمت های شرقی و غربی و مرز ها ی این مناطق به ترتیب طولی برابر با 26 و 49 کیلومتر دارند . بئر طویل کاملا بکر و دست نخورده است و بسیاری از محققان بر روی این زمین ها تحقیقاتی را انجام می دهند تا در علم #زمین شناسی پیشرفت هایی به عمل آید . 

در قسمت های شمالی این سرزمین کوه طویل قرار گرفته است که ارتفاعی برابر با 459 متر دارد .

در قسمت شرقی نیز کوهی به نام هنگر ان زرقا قرار گرفته است و ارتفاعی 662 متری دارد . 

در قسمت جنوبی نیز وادی کبیر قرار گرفته است .

نقشه ی بئر طویل
گردشگران در بئر طویل

ادعاهایی بر سر مالکیت بئر طویل

در طول تاریخ کشور های مصر و سودان ادعاهایی بر سر مالکیت این منطقه داشته اند ولی هیچ گاه نتوانستند ادعاهای خود را ثابت کنند و امروزه با این که دولت مصر بئر طویل را اداره می کند ولی هیچ کشوری مالک آن نیست . 

در سفر هایی که گردشگران به این سرزمین داشته اند بیشتر از نفوذ کشور سودان سخن گفته اند . 

هیچ سفارت و یا ساختمان دولتی در بئر طویل وجود ندارد . 

بازاری در روستای نزدیک بئر طویل

پدری که دخترش را ملکه بئر طویل کرد

مردی آمریکایی به بئر طویل سفر کرد و پرچمی که به همراه پسرانش طراحی کرده بود را در این سرزمین برافراشت و با اعلام کردن استقلال این منطقه دختر خود را ملکه ی بئر طویل دانست . این خبر به سرعت رسانه ای شد و بحث و گفتگو در رابطه با این خبر شدت گرفت . 

رسانه ها در این باره با با کارشناسان سیاسی صحبت هایی را انجام داده اند . شیلا کارابکو ، استاد سیاسی دانشگاه ریچموند در رابطه با این موضوع گفته است برای این که این سرزمین به عنوان یک دولت و یک کشور شناخته شود ابتدا باید از سوی کشور های اطراف و جامعه ی بین المللی مورد قبول واقع شود در حالی که فقط از سوی خانواده ی امیلی که ملکه ی بئر طویل او را می دانند قبول شده است . 

این مرد آمریکایی هدف دیگری از این کار داشته است . در سال 2014 متوجه می شود که سرزمینی بی مالک به اسم بئر طویل وجود دارد . او گفته است دختر من همیشه دوست داشته تا ملکه ی سرزمینی باشد و برای همین من این کار را کرده ام . او نام پادشاهی سودان شمالی را بر روی این سرزمین گذاشته است .

انتظار می رود این عمل از سوی دیگر دولت ها غیر قابل قبول باشد . 

بئر طویل
پدر امیلی در بئر طویل
امیلی ، ملکه ی بئر طویل
خانواده ی امیلی
نقشه ی سرزمین امیلی

تاریخ از این سرزمین می گوید …

در سال 1899 بریتانیای کبیر قدرت را در این منطقه در دست داشت . در آن زمان قرار دادی میان کشور مصر و سودان امضا شده بود و مرزهایی مشخص داشتند . با این حال در سال 1902 بریتانیا دست به اقدام جالبی زد و با توجه به قرار گیری قبیله ها مرزی اداری را تشکیل داد . 

این حرکت باعث شد تا بئر طویل بوجود بیاید و تا به امروز مرموز و بدون حکومت باشد . 

طبق ادعاهای کشور مصر مزرها باید به شکل سال 1899 در بیایند ولی سودان نقشه ی سال 1902 را قبول دارد . اگر بیشتر به این موضوع نگاه کنیم در خواهیم یافت که بئر طویل بر اثر تغییر مرزهای دو کشور مصر و سودان بوجود آمده است . 

بنایی تاریخی در سودان ، نزدیک بئر طویل
بئر طویل

اهمیت این سرزمین

بئر طویل از لحاظ جغرافیایی و سیاسی دارای اهمیت زیادی است و امروزه به اهمیت آن نیز افزوده شده است . اگر به نقشه ی مرزی میان مصر و سودان نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که چقدر جالب است که دولتی آن را تصاحب نمی کند . 

بئر طویل با این که سرزمینی  بیابانی و خشک است و راهی به دریا ندارد از لحاظ جغرافیایی بسیار خاص است . 

جاده ای در بئر طویل

بئر طویل از دیدگاه گردشگری

افراد کمی هستند که تصمیم می گیرند به این سرزمین سفر کنند . کسانی که به این مکان می آیند آزادی ناب را تجربه می کنند . حسی که کمتر کسی می تواند در زندگی به آن دست پیدا کند و زمانی که این حس را در می یابد هیچگاه از یاد نخواهد برد . 

شاید بگویید ارزش سفر کردن به این مکان چیست ؟ در جواب به شما خواهم گفت شما آزادی فراتر از مرز ها را تجربه خواهید کرد  .

هر سال با توجه به محدود بودن سفر ها بسیاری از سرتاسر دنیا به این سرزمین سفر می کنند و از زیبایی های بکر آن لذت می برند . اگر قصد سفر به بئر طویل را دارید فرصت را از دست ندهید و سفر خود را آغاز کنید .

خواهید دریافت که این سفر چقدر هیجان انگیز خواهد بود .

جاده ای در بئر طویل
شتر ها در بئر طویل

سفری به یادماندنی به بئر طویل را تجربه کنید …

راه برای شما باز است و اگر قصد سفر دارید می توانید پا به این سرزمین بگذارید و هیچ مانعی بر سر راهتان نخواهد بود . 

برای رسیدن به این منطقه شما می توانید یا از کشور مصر از شمال وارد آن شوید و یا از سمت جنوب و کشور سودان . هیچ فرودگاه و یا قطاری دی این منطقه وجود ندارد و شما بوسیله ی اتومبیل و یا اتوبوس می توانید خود را به بئر طویل برسانید . 

این را به خاطر داشته باشید که برای اقامت مجبور به برپایی کمپ و چادر هستید و تنها سفر نکنید و یک محلی را به همراه خود ببرید . 

 

روسنایی در نزدیکی بئر طویل

سخن کارناوال

مانند این سرزمین در دنیا نیست و ممکن است که باشد ولی مطمئن باشید بئر طویل در نوع خودش خاص است . تصور این که هیچ کشور و یا دولتی مالک این سرزمین نیست بسیار جالب است . 

نظر شما چیست ؟ آیا روزی به این مکان سفر خواهید کرد ؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر