وبسایت بدونیم: تبلیغات اصلی ترین موتور تجارت است اما گاهی اوقات آزاردهنده است. مردم معمولا به تبلیغات خلاقانه و عاطفی توجه می کنند که تاثیر به یاد ماندنی داشته باشد. مثل سورپرایزی که یکی از خطوط هوایی در روز کریسمس برای مسافرانش داشت و بسیاری موارد دیگر. در ادامه 7 کمپین تبلیغاتی که نمونه بازاریابی موفق شده اند را ببینیم.
یکی از خطوط هوایی در روز کریسمس رویای مسافرانش را به واقعیت مبدل کرد
آژانس هوایی “وست جت” برای 205 نفر از مسافرانش سورپرایز بزرگی را اجرا کرد. در فرودگاهی در آلمان مسافرانی که منتظر پرواز بودند می توانستند بلیط پرواز را اسکن کرده و به صورت اینترنتی با بابانوئل چت کنند. بابانوئل از آن ها می پرسید دوست دارند در روز کریسمس چه هدیه ای دریافت کنند؟ بلافاصله 175 نفر برای خرید کادوها فرستاده شدند.
مسافران می توانستند در قسمت دریافت چمدان هدیه خود را بردارند: شال، تلفن، دوربین، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر.
کودکانی که با چشم های بسته مادر خود را پیدا می کردند
شرکت بزرگی به نام پاندورا یک ویدیوی تاثربرانگیز از مادران و کودکان ساخت که در آن کودکانی که چشم های خود را بسته بودند باید چشم بسته از بین 6 زن مادر خود را پیدا کنند. همه بچه ها توانستند با چشم های بسته مادر خود را پیدا کنند. شعار تبلیات این است: هر زنی منحصر به فرد است.
زنانی که باید تصمیم می گرفتند زیبا باشند یا معمولی
کمپانی داو موقعیت تجربه ای عجیب را برای مشتریانش فراهم کرد. این کمپانی بالای یکی از درب های ورودی فروشگاه سان فرانسیسکو، دهلی، لندن و شانگهای کلمه زیبا و بالای درب دیگر کلمه معمولی را نصب کرد. سپس از انتخاب خانم ها فیلم برداری کرد و در مرحله بعد از آن ها پرسیده شد که علت انتخابشان چه بوده است.
در یک مصاحبه از مردم خواسته شد سخت ترین کار دنیا را رایگان انجام دهند
یک کمپانی تولید کارت پستال به مناسبت روز جهانی مادر یک تجربه اجتماعی عجیب را برای مردم فراهم کرد. روزنامه ها و وب سایت ها یک آگهی استخدام نیرو همراه با مصاحبه انلاین منتشر کردند. در این آگهی نیرو باید دانش پزشکی، آشپزی و مالی داشته باشد و مسئولیت کارهای زیادی را به عهده بگیرد.
کارمند نه وقت استراحت دارند و نه تعطیلات و حقوق هم ندارد. پاسخی که تمام متقاضیان به فرد مصاحبه کننده دادند این بود: چی؟ نه؟ کی با این کار موافقت میکنه؟ و جواب مصاحبه کننده به سوال آن ها این بود: بیلیون ها نفر. مادر بودن سخت ترین کار دنیاست.
دیزنی شخصیت های خود را واقعی کرد
کمپانی دیزنی برای سرگرم کردن مشتریان یک مرکز خرید یک صفحه نوری نصب کرد و شخصیت های مختلف دیزنی را پشت آن قرار داد. وقتی مردم از کنار صفحه رد می شدند شخصیت ها از پشت صفحه حرکات آن ها را تکرار می کردند.