بنزما؛ ستاره جدید کهکشان لوپتگی!

رهایی از سلطه رونالدو به سبک سلطان کریم!

تنها ۵ بازیکن در طول تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، موفق به ثبت بیش از ۵۰ گل شده‌اند و ستاره فرانسوی قو‌های سپید، یکی از این پنج‌تن است.

به گزارش "ورزش سه"، در این رده‌بندی، کریستیانو رونالدو، پادشاه لیگ قهرمانان اروپا، با زدن 120 گل در رتبه اول قرار دارد و پس از وی، لیونل مسی قرار دارد که 100 بار دروازه حریفانش در لیگ قهرمانان را گشوده است.‌پس از این دو، رائول گونزالز، دیگر ستاره سابق رئال مادرید قرار دارد و پس از رائول، کریم بنزما و رودفن نیستلروی در رتبه چهارم مشترک‌با 56 گل قرار دارند. چهارنفر از این پنج بازیکن، دوره‌ای طولانی را به عنوان گلزن شماره یک باشگاه پشت سر گذاشته اند اما در این میان، ستاره فرانسوی رئالی‌ها همواره نقش دوم را در این تیم ایفا کرده است و این بنزما بود که تبدیل به تنها بازیکن نقش دومی شد که توانسته بیش از 50 گل به ثمر برساند.

اما چرا به این ستاره، ستاره دوم تیم می‌گوییم؟ او از سال 2008 تا 2018، به طور کامل زیر سایه کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی و هم‌تیمی‌اش قرار داشت و اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که رونالدو در این مدت، موفق شد بیش از دوبرابر کریم بنزما در لیگ قهرمانان اروپا گل بزند. بنزما تاکنون  همواره در نقطه مقابل رونالدو قرار داشت؛ موقعیت زیادی خلق می‌کرد، کم گل‌ می‌زد و موقعیت‌های ساده‌ای را خراب می‌کرد و هم‌تیمی‌اش، عکس تمامی این موضوعات را به نمایش گذاشته بود! ستاره مسلمان تا این لحظه، در زیر سایه رونالدو قرار داشت اما با خروج‌رونالدو از رئال، همه چیز تغییر کرد.


بنزما که حتی تیم ملی کشورش هم نیازی به او برای صعود به دو فینال متوالی، نداشت حالا ستاره اول آسمان برنابئو است. یک سال پیش، در حالی که انتقادات بسیاری از کریم بنزما شکل گرفته بود؛ زین الدین زیدان، مربی وقت رئال‌مادرید، به انتقادات واکنش نشان داد و درباره بنزما گفت: "رسانه‌ها هیچوقت انتقادکردن از او را متوقف نمی‌کند. او یک شماره 9 فوق‌العاده است؛ هر چه می‌خواهید بگویید!"


اما زیدان مربی او بود و طبیعی بود این سخنان را بر زبان بیاورد. هیچکس سخنان زیدان را باور نکرد؛ حتی وقتی بنزما اولین گل سومین قهرمانی متوالی‌ و تاریخی رئال در لیگ قهرمانان را به ثمر رساند! 
اکنون، همان افراد متعجب هستند که چه اتفاقی در مادرید رخ داده است و چگونه بنزما، در 4 بازی ابتدایی خود، 5 گل را به ثمر رسانده است؟!


بله؛ نهایتا به روشنی مشخص شد که تنها دلیلی که بنزما به رکورد رائول نرسید؛ فداکردن خود برای تیم‌ و گلزنی‌های رونالدو بود. بنزما یک مهاجم فوق‌العاده است و حالا با تبدیل شدن به نقش اول حمله این تیم، رئال مادرید را دگرگون کرده است.


بنزما، دقیقا همان نقشی که وین رونی، چندین سال پیش برای رونالدو در اولدترافورد ایفا می‌کرد؛ ایفا کرد و خود را فدای موفقیت رئال کرد تا تیمش، تمام جام‌های مهم را درو کند و موزه افتخارات و شهرت پرز، فراتر از پیش گردد. تفاوت بنزما و رونی، در مدت زمان ایفای نقش سایه رونالدو بود. بنزما به مدت 8 فصل، در زیر سایه رونالدو فعالیت می‌کرد و این آمار گلزنی، برای یک نقش دوم، فوق‌العاده است. حالا می‌توان به دقت توضیح داد که عملکرد خارق‌العاده رونالدو در رئال، بدون حضور بنزما ممکن نبود.

هواداران فوتبال، فکر می‌کردند که او یک بازیکن خاص نیست؛ چرا که همواره نقش دوم را ایفا می‌کند اما هیچکس تاثیرات بنزما را در طی این سه قهرمانی متوالی به یاد نمی‌آورد. از گل اول نیمه نهایی سال 2014 به بایرن‌مونیخ گرفته تا دریبل عجیب و غریب سه مدافع آماده اتلتیکو مادرید، در دیدار نیمه نهایی مقابل اتلتیکو مادرید و گل اول فینال سال گذشته مقابل لیورپول! بنزما در هر سه جام رئال‌مادرید، نقش مهمی داشته است. عملکرد اکنون کریم بنزما، از او یک ستاره به تمام معنا ساخته است. بنزما حالا به یک بازیکن شادتر و آماده‌تر تبدیل شده است. شخصی که پس از 8 سال ایفای نقش سایه، حالا به نقش اصلی حمله تیمش تبدیل شده است و تشنه موفقیت و گلزنی است. حالا او به جای تمرکز بر رو گلزنی بازیکن دیگری، روی گلزنی خودش تمرکز کرده است و این، نوید یک کریم بنزمای جدید را می‌دهد؛ ستاره‌ای گلزن، بازی‌ساز‌ و یک مهاجم نوک کامل!


حالا بنزما همانند رونی، در فصل بعد از انتقال رونالدو به تیم دیگری، درخشش را آغاز کرده است. رونی در فصل پس از انتقال رونالدو به رئال‌مادرید، 34 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند و ستاره اول منچستر شد. اکنون، آیا کریم بنزما می‌تواند جای رونالدو را در ادامه پر کند؟ جواب این سوال تا این لحظه، بله بوده است و گویا، دوران پادشاهی کریم بنزما تازه شروع شده است! 

منبع: اسکواکا


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر