فوریت شفافیت را نمایندگان صلاح ندانستند/ ۱۱۰ رای مخالف

یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان امروز به صحن علنی مجلس آمد اما نمایندگان با آن مخالفت کردند. نمایندگان در این جلسه نه تنها به یک فوریت شفافیت آرا رای منفی دادند بلکه با شفافیت برای رای به قید فوریت هم مخالفت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح یک فوریت شفافیت آرا که از سوی محمدجواد فتحی نماینده اصلاح طلب و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس تهیه شده بود امروز به صحن علنی مجلس آمد تا درمورد یک فوریت آن تصمیم گیری شود پس از انکه موافقان و مخالفان به بیان استدلال خود درباره ان پرداختند. ابتدا با تقاضای تعدادی از نمایندگان بحث علنی شدن رای به فوریت این طرح مطرح شد.

علی مطهری که در غیاب مسعود پزشکیان ریاست مجلس را به عهده داشت با اعلام اینکه شفافیت برای شفافیت را به رای می گذاریم از نمایندگان خواست تا به درخواست علنی شدن آرا برای یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده 119 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس (شفافیت آرا) رای دهند. نهایتا مجلس با با 57 رأی موافق، 110 رأی مخالفت و هفت رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن مخالفت کرد.

پس از این اعلام مخالفت، یک فوریت طرح مذکور به رای گذاشته شد اما اکثریت مجلس با شفاف شدن رایشان مخالف بودند و با 59 رأی موافق، 108 رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر فویت این طرح رای نیاورد.

لازم به ذکر است رد فوریت طرح به معنای رد کلیت آن نیست بلکه این طرح در قالب طرح های عادی و بدون قید فوریت در زمان دیگری در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.  

29216

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان