در جلسه علنی امروز؛

مجلس با دائمی شدن قانون استخدامی ناجا موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی را به تصویب رساندند.

مجلس با دائمی شدن قانون استخدامی ناجا موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح «دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص طرح مذکور، اظهار داشت: قانون استخدامی نیروی انتظامی 15 سال است که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در آن همه مسائل استخدامی، آموزش‌ها و ترفیع کارکنان آمده است.

وی افزود: از اسفندماه 96 آخرین مرحله تمدید دوره آزمایشی این قانون به پایان رسیده و 7 ماه است که نیروی انتظامی فاقد قانون استخدامی است و این مشکل‌ساز می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز لایحه‌ای در دولت در این خصوص مطرح نیست و رئیس مجلس نیز در آخرین مرحله تمدید این قانون اعلام کرد که اگر این‌بار لایحه‌ای از سوی دولت نیاید، مجلس قانون فعلی را دائمی می‌کند.

برزگر گفت: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی نیز برای دائمی شدن این قانون آزمایشی توافق کرده‌اند.

در نهایت نمایندگان با 135 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن، با دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح «قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 20 اسفند 1382 با اصلاحات و الحاقات بعدی، از تاریخ انقضای مدت اجرای آزمایشی آن، دائمی می‌شود».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر