معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت : فراخوان برای راه اندازی این دفاتر سال گذشته منتشر شد و پس از این که متقاضیان مراحل گزینش و اختبار (سنجش صلاحیت های علمی و عملی متقاضیان ) را با موفقیت طی کنند این دفاتر ، آغاز به کار خواهند کرد.
حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: مصاحبه متقاضیان از 23 فروردین آغاز می شود و افراد برای آگاهی از تاریخ و ساعت مصاحبه خود باید به سایت دادگستری استان به آدرس http://dadgostari-gs.ir مراجعه کنند.
به گفته رسولی، این دفاتر با هدف برون سپاری بخشی از امور اداری دستگاه قضایی به بخش خصوصی راه اندازی می شود.
رسولی گفت: در گلستان دو دفتر خدمات قضایی الکترونیک در شهرستان گرگان فعال است که تا کنون فعالیت هایی مانند ثبت دادخواست های حقوقی ، دادخواست های تجدید نظر خواهی، واخواهی(اعتراض به آرای غیابی) و ثبت نام ابلاغ الکترونیک به این دفاتر سپرده شده است.
معاون فنآوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان این که به تدریج بخش دیگری از فعالیت های دادگستری به این دفاتر سپرده خواهد شد گفت : با فعال شدن این دفاتر ، پرونده ها از بدو تشکیل ، دیجیتالی می شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه ها حذف می کند ،امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری ، فراهم می کند.
نخستین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان ، فروردین 94 در گرگان راه اندازی شد.