رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

انباشت سرمایه در نظام مهندسی باعث فساد شده است/ مهندسان ناظر جوانان بی‌تجربه‌اند

به گفته رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انباشت سرمایه در نظام مهندسی باعث فساد در این سازمان شده است.

انباشت سرمایه در نظام مهندسی باعث فساد شده است/ مهندسان ناظر جوانان بی‌تجربه‌اند

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سعید زارع حقیقی درباره وجود فساد سیستماتیک در سازمان نظام مهندسی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در هرجایی ممکن است فسادی رخ دهد اما این به معنی حذف کل صورت مسئله یعنی نظام مهندسی نیست. نظام مهندسی یک NGO است که باید حمایت شود و اگر به قوانین عمل کند مشکلاتش حل خواهد شد. 

او در واکنش به این نظر که نظام مهندسی در غالب یک نهاد ناظر، خود به فساد دامن می‌زند، تاکید کرد: در زلزله‌های اخیر با ریشتری که در گذشته باعث نابودی کل شهر می‌شد، ساختمان‌ها تا حدی سالم می‌مانند این یعنی مهندس کارش را انجام داده اما نه به صورت کامل و تمام‌شده.

زارع اضافه کرد: من وقتی به عنوان یک متقاضی به نظام مهندسی مراجعه می‌کنم می‌بینم که آن‌ها خیلی کار عقب افتاده دارند و باید اقدامات بسیار زیادی انجام دهند برای مثال می‌توانند بازرسی‌ها را افزایش دهند.  سرمایه انباشت ‍شده شده در نظام مهندسی سبب شده که همه به این سازمان نگاه اقتصادی به جای نگاه تخصصی داشته باشند و در عین حال باعث فساد شده است. این سرمایه‌ها نباید ساکن بماند بلکه باید در مسیر کار تخصصی و مهندسی هزینه شود.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران با اشاره به پدید ساختمان‌های نوساز فرسوده گفت: ما در حال حاضر فرسوده سازی می‌کنیم. ما قوانین داریم اما نظارتمان ضعیف است. برای همین هیئت مدیره نظام مهندسی نقش بسیار مهمی دارد. اگر در هرجایی نظارت وجود نداشته باشد و مطالبه‌گری نباشد هیچ اقدامی به نتیجه نمی‌رسد.

به گفته او اغلب کادر سازمان نظام مهندسی را افراد جوانی تشکیل می‌دهند که تجربه کار ندارند و تحت آموزش هستند. این در حالی است که باید علاوه بر مباحث تئوری، کار تجربی و میدانی هم یاد بگیرند. خیلی از این مهندسان جوان از نزدیک کارخانه صنعتی ندیده‌اند واینجاست که نقش کار تجربی اهمیت بالا پیدا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر