ماهان شبکه ایرانیان

جواد عزتی: آرزو داشتم برای تنگه ابوقریب زار می‌زدم

جواد عزتی گفت: آرزو می‌کردم در تنگه ابوقریب حضور نداشتم و راحت می‌نشستم و با این فیلم زار می‌زدم.

قدس آنلاین: فیلم سینمایی تنگه ابوقریب در ژانر دفاع مقدس ساخته بهرام توکلی است که توانسته در این مدت اندکی که از زمان اکرانش می‌گذرد مورد اقبال زیادی از سوی مخاطبان پرده نقره‌ای قرار بگیرد.

از حضورتان در این پروژه بگویید. آیا از ابتدا می‌دانستید قرار است چه نقشی را ایفا کنید؟

عزتی: بعد از آنکه ما وارد پروژه شدیم، بهرام توکلی چند بار فیلمنامه را بازنویسی کرد. حتی نسبت من و امیر جدیدی چند بار در فیلم تغییر کرد، یک بار قرار بود برادر باشیم، بعد فامیل، بعد دوست و...

فکر می‌کردید فیلم تا این حد با مخاطب ارتباط برقرار کند؟

عزتی:ما از اول هم می‌دانستیم که این فیلم، فیلم بازی کردن نیست، فیلم اتفاق است؛ فیلم قصه است. اما بازی بازیگران هم خیلی خوب دیده شد. ولی خب بله راستش برای ما خیلی ترسناک بود، چون فکر می‌کردیم که آیا ارتباط برقرار می‌کنند یا نه؟ ولی مردم خیلی خوب استقبال کردند.

اکران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب نشان داد که خارج از فیلم‌های کمدی هم مخاطب عام به سینما می‌آید و این را می‌شود از استقبال خوبی که از فیلم به عمل امده متوجه شد. این در حالی بود که خیلی معتقد بودند که زمان سینمای دفاع مقدس به سر آمده و تمام شده است و دیگر چیزی برای ارائه ندارد، ولی فیلم سینمایی تنگه ابوقریب در شرایطی که فیلم‌های کمدی روی پرده است استقبال از این فیلم نشان داد که این سینما هنوز جان دارد.

عزتی: جنس یک سینما تمام شدنی نیست این جنس سلقیه مردم و جنس شناخت آنهاست که از سینما تغییر می‌کند؛ و این می‌تواند شامل فرهنگ و ادبیات هم بشود. وقتی جنس شناخت تغییر کند باید هنرمند هم به همان میزان خودش را تغییر بدهد که اگر تغییر بدهد مردم استقبال می‌کنند مردم ما الان سینما را خیلی خوب می‌شناسند و کیفیت فیلم برایشان اولویت دارد. بجز تنگه ابوقریب اگر فیلم‌های دیگری بوده که کیفیت خوبی داشته مردم استقبال کرده اند. تنگه ابوقریب را آن دسته از تماشاگران که کیفیت کار برایشان حائز اهمیت است، می‌پسندند. این اثر دارای کیفیت قوی و نگاه درستی است. خوشحالم که مردم از این فیلم استقبال کردند و به تماشای آن نشستند، چون این قصه‌ای بود که مردم باید می‌دیدند.

در واقع می‌توانم بگویم که این فیلم ادای دینی بود به روزی که در دفاع مقدس گم شده است. صادقانه می‌گویم در تمام طول فیلم آرزو می‌کردم در تنگه ابوقریب حضور نداشتم و راحت می‌نشستم و با این فیلم زار می‌زدم.

برخی هم معتقدند که تکنیک خوب فیلم باعث شده که مخاطب به خوبی از کار استقبال کند.

عزتی:ولی شک نکنید که داستان فیلم تاثیر خودش را روی مخاطب گذاشته است. الان دیگر مانند گذشته نیست که مردم به فیلم‌های روز دنیا دسترسی نداشته باشند. این یک واقعیت است که به لحاظ تکنیکی ما همیشه عقب بوده و هستیم، چون اصلا مال ما نیست و وارداتی است. ولی به هر شکل مطمئن باشید بخشی از این استقبال همان تکنیکی است که شاید در اجرای فیلم‌های دیگر ندیده باشیم و اجرای این فیلم در ایران منحصر به فرد باشد، ولی بخشی از این استقبال به داستان همان ادم‌هایی برمی گردد که در تنگه ابوقریب بوده اند.

هر فیلمی را که در آن حضور داشته پر فروش بوده است چه ملاک و معیاری در انتخاب فیلمنامه وپذیرش نقش دارید؟

عزتی: خیلی موارد دست به دست هم می‌دهد فیلمنامه خوب، کارگردان خوب، مجموعه عوامل خوب و... وقتی یک تفکر خوب پشت کار باشد حتما اثر با موفقیت و استقبال مواجه می‌شود.

در روز چند ساعت درگیر لباس و گریم و ... بودید؟

عزتی: آن گریمِ به ظاهر ساده‌ای که روی صورت من است هر روز 4 ساعت گریم زمان می‌برد. ساعت 5 صبح می‌نشستم تا 9 صبح طول می‌کشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان