رئیس کل دادگستری استان گلستان به میزان خبر داد

اجرای طرح صیانت از خانواده در استان گلستان

هادی هاشمیان با اشاره به روز ملی خانواده از برنامه‌های حمایتی دستگاه قضایی از خانواده‌ها در استان گلستان خبر داد و گفت: طرح بنیاد صیانت از خانواده در گلستان آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو باخبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از اجرای طرح بنیاد صیانت از خانواده در استان خبرداد و گفت: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین طلاق‌ها در سه سال اول زندگی مشترک ثبت می‌شود.

وی افزود: این امر نشان از پایین بودن میزان شناخت زوجین جوان از یکدیگر و تکالیف زندگی مشترک است و به همین علت اجرای طرح صیانت از خانواده را در استان گلستان آغاز کردیم.

این مقام قضایی در استان گلستان در ادامه بیان کرد: در این طرح زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند علاوه بر آموزش‌های بهداشتی، در دوره‌های آموزشی که در قالب این بنیاد تدارک دیده شده است با مباحث روانشناختی و حقوقی آشنا و از تکالیف و وظایف شرعی خود در زندگی مشترک آگاه می‌شوند.

به گفته هاشمیان، در این طرح زوجین پس از ازدواج نیز تا چند سال پایش می‌شوند تا در صورت نیاز بتوانند کمک‌های روانشناسی و حقوقی دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین گفت: این طرح پایلوت در علی آباد کتول اجرا شد که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشت و در حال حاضر در همه شهر‌های استان اجرای آن آغاز شده است.

هاشمیان، حضور قضات زن و مشاوران خانواده در محاکم خانواده و اطفال و فعال کردن دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که در محاکم استان برای تحکیم بنیان خانواده دنبال می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌های دادگستری برای کارکنان محاکم استان هم سخن گفت و افزود: با توجه به حساسیت و سختی کار همکاران ما در محاکم و به منظور کاستن آسیب‌های محیط کار بر خانواده کارکنان، طرح مشاوره همراه در استان اجرا می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که این طرح با مشارکت اداره کل بهزیستی استان اجرا می‌شود گفت: در قالب این طرح، خدمات مشاوره‌ای به کارکنان قضایی، اداری ، اعضای شورای حل اختلاف استان و خانواده‌های شان با تخفیف ارائه می‌شود.

هاشمیان افزود: طرح ازدواج آگاهانه از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت فرهنگی استان آغاز شده است در قالب این طرح کارکنان مجرد در قالب کارگاه‌های آموزشی، معیار‌های درست انتخاب و مهارت‌های رفتار و تعامل در زندگی مشترک فرامی گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان