ژاپن ۷میلیارد دلار در کشور آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان مجموع سرمایه گذاری ژاپن در اقتصاد این کشور را هفت میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ شرکت ژاپنی در حوزه های بازرگانی، خدمات ، کشاورزی ، ساختمان و صنعتی جمهوری آذربایجان فعال هستند.

ژاپن 7میلیارد دلار در کشور آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ،شاهین مصطفی اف روز پنجشنبه در دیدار با «کازوهیکو تاناکا» مدیر اجرایی بانک همکاری بین المللی ژاپن افزود: تاکنون 9 نشست بین کمیسیون های دولتی دو کشور برگزار شده و به تقویت روابط اقتصادی تحرک بخشیده است . 
به گفته وی ، ژاپن تا به حال بیش از 100 میلیون دلار در حوزه های غیر نفتی جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده است.
مصطفی اف، همچنین سفرهای متقابل مقامات جمهوری آذربایجان و ژاپن را برای توسعه روابط فیمابین موثر دانست و با اشاره به تلاش دولت باکو برای توسعه حوزه های غیر نفتی اقتصاد ، گفت : در جمهوری آذربایجان برای توسعه این حوزه ها ظرفیت های خوبی وجود دارد . 
وی همچنین همکاری دو طرف در حوزه مالی را موثر خواند و گفت : بانک همکاری بین المللی ژاپن از سال 1996 میلادی با جمهوری آذربایجان کار می کند و وام های درازمدت برای اجرای برخی طرح های اقتصادی اختصاص داده است . 
بنا به این گزارش تاناکا بانک همکاری بین المللی ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان، گزارشی درباره فعالیت این بانک ارایه کرد . 
در این دیدار در باره چشم انداز گسترش همکاری های طرفین تبادل نظر شد .
تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن در قالب یک سفر شش روزه به منطقه قفقاز جنوبی دیروز در راس یک هیات وارد باکو شد و با رئیس جمهوری و همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت و گو کرد .
وی پیش از باکو از گرجستان دیدار کرده بود و قرار است پس از پایان سفرش به جمهوری آذربایجان راهی ارمنستان شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان