لامبورگینی اوروس؛ اولین شاسی بلند لامبورگینی

لامبورگینی با معرفی اولین شاسی بلند خود نشان داد که خودروهای غیر سدان نیز می‌توانند پرسرعت و هیجان‌انگیز باشند. خودرویی به نام اوروس که لقب سریع‌ترین شاسی بلند جهان را نیز با خود به یدک می‌کشد.

وبسایت دنده6: چند سالی است که علاقه عموم مردم نسبت به خودروهای شاسی‌بلند افزایش یافته است و خودروهای سدان به حاشیه کشیده شده‌اند. بیش‌تر خودروسازان برای سود بیش‌تر دست به تولید خودروهای شاسی‌بلند زده‌اند و انواع خودروهای با ارتفاع بیش‌تر را روانه بازارها کرده‌اند.

با این حال معمولا این خودروهای بزرگ شتاب کمی نسبت به خودروهای سدان دارند و برای کسانی که عاشق سرعت هستند، گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند. اما لامبورگینی با معرفی اولین شاسی بلند خود نشان داد که خودروهای غیر سدان نیز می‌توانند پرسرعت و هیجان‌انگیز باشند. خودرویی به نام اوروس که لقب سریع‌ترین شاسی بلند جهان را نیز با خود به یدک می‌کشد.

لامبورگینی اوروس ؛ شاسی بلند پرسرعت

موتور 4 لیتری توئین توربو V8 در زیر کاپوت این خودرو می‌تواند قدرت 640 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون‌متری تولید کند. چنین اعدادی را تنها در یک خودروی اسپرت می‌توان دید و البته اوروس هم غیر از این نیست. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در کنار موتور قرار می‌گیرد تا درنهایت این مجموعه تولید و انتقال قدرت بتوانند طی 3.6 ثانیه اوروس را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند. همچینن رسیدن به 200 نیز برای این شاسی‌بلند تنها 12.2 ثانیه زمان می‌برد.

لامبورگینی اوروس ؛ شاسی بلند پرسرعت

اروس می‌تواند حداکثر به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت نیز به طور میانگین 12.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

این غول ایتالیایی 2197 کیلوگرم وزن دارد. با این وجود، اوروس شتاب بیش‌تر و زمان توقف کوتاه‌تری نسبت به گالاردو را ثبت کرده است که پیشرفت فوق‌العاده تکنولوژی طی دهه اخیر را نشان می‌دهد.

لامبورگینی اوروس ؛ شاسی بلند پرسرعت

ترمز 440 میلی‌متری در جلو، بزرگترین ترمزی است که بر روی یک خودرومی‌توان دید. ترمزهای بزرگ این امکان را به راننده می‌دهند که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، در طی مسافت 33.7 متری خودرو را متوقف کند.

اولین شاسی بلند لامبورگینی 5112 میلی‌متر طول، 1638 میلی‌متر ارتفاع و فاصله دو محوری برابر با 3003 میلی‌متر دارد. به لطف سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب که امکان چرخش 3 درجه‌ای را به آن‌ها می‌دهد، اوروس عملکرد بسیار خوبی در پیست‌ها دارد.

لامبورگینی اوروس ؛ شاسی بلند پرسرعت

لامبورگینی اوروساما سقف کشیده این لامبورگینی باعث نشده است که سرنشینان فضای کمی را در اختیار داشته باشند. در ردیف جلو سرنشینانی با قد 2 متر و در ردیف عقب با قد 1.9 متر مشکلی برای نشستن نخواهند داشت. درضمن دو نسخه 4 و 5 سرنشینه اوروس برای بازار درنظر گرفته شده است.

با اینکه اوروس یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود، اما این دلیلی برای لامبورگینی نبوده که فضای بار کمی را برای این شاسی بلند در نظر بگیرد. 616 لیتر فضای حمل بار در عقب خودرو وجود دارد که با بستن صندلی‌های عقب، این فضا به 1596 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

لامبورگینی اوروس ؛ شاسی بلند پرسرعت

لامبورگینی اوروسبا استفاده از شیفتر تعویض حالت رانندگی که زیبایی خاصی دارد، می‌توان بین 6 حالت رانندگی جاده‌ای، اسپرت، پیست، شن، ماسه و برفی یکی را انتخاب کرد. به طور استاندارد نیز چرخ‌های 21 اینچی بر روی اوروس قرار می‌گیرند که خریداران می‌توانند سایزهای 22 و 23 اینچی چرخ‌ها را به عنوان یک آپشن سفارش دهند.

اما مهم‌ترین عدد برای ایتالیایی‌ها، میزان فروش این شاسی بلند است. لامبورگینی در سال 2017 توانست رشد ده درصدی در فروش کلی را تجربه کند به طوری که درکل توانست 3815 دستگاه خودرو را به فروش برساند. اما آن‌ها انتظار دارند که اوروس 390 هزاردلاری بتواند این میزان را حدودا دوبرابر کند تا آن‌ها بتوانند به فروش کلی 7000 دستگاه برسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان