رئیس کمیسیون امنیت ملی: مراقب ستون پنجم تحریم‌ها باشیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقب ستون پنجم تحریم باشیم؛ ستون پنجم تحریم آن چیزی است که جنگ روانی را در داخل کشور عملیاتی می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: مراقب ستون پنجم تحریم‌ها باشیم

به گزارش ایسنا، حشمت الله فلاحت‌پیشه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: به عقیده من، نباید نگاه امنیتی به اقتصاد داشت، طبق قانون بودجه باید جذب 63 میلیارد تومان سرمایه خارجی داشته باشیم. در وزارت خارجه معاونت اقتصادی وجود دارد و همچنین در کمیسیون امنیت ملی نیز کمیته امنیت اقتصادی ایجاد شده است. ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که کشور مسیر خود را به حق به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع برجام، دولت ما به گونه‌ای عمل کرد که وارد افراطی‌گری نشود اما طرف ما ناجوانمرد از آب درآمد که سیاست آن این است که با تحریم ها به جنگ مقابله با ایران بپردازد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بنایی بر تصاعد و گسترش بحران ندارد. در واقع خوشحال هستم که چنین عزمی در سیاست خارجی کشور خود نمی بینیم که حتی وارد فضای جنگ و تقابل دیپلماتیک شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حقیقت تمام تلاش های ما تنش زدایانه است، اظهار کرد: در مهر ماه از تمام سفرای عضو اتحادیه اروپا توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست امور خارجه مجلس شورای اسلامی دعوت شده که در نشستی با محوریت مسائل اقتصادی حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ستون پنجم تحریم‌ها خاطرنشان کرد: به عقیده من بایستی در ابتدا مراقب ستون پنجم تحریم باشیم؛ ستون پنجم تحریم آن چیزی است که جنگ روانی را در داخل کشور عملیاتی می‌کند. در واقع کار ستون پنجم تحریم‎ها، احتکار، شایعه، ضعف و زوال مدیریتی است. این واقعیتی است که وجود داشته و دشمنان ما بر روی این مسئله بسیار کار کردند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کشور بر مبنای چالش نیست، اظهار کرد: یعنی افق مناسبات سیاسی ما با دنیا یک افق ناروشنی نیست به طوری که سیاست ما در قبال تمام کشورهای دنیا تنش زدایانه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوره جدید کمیسیون بنایی را قرار داده‌ایم که با 50 کشور اول که 96 درصد مناسبات اقتصادی ما با این کشورهاست پیگیری هایی انجام دهیم، یک یا دو کشور را در اختیار سفیران خود قرار داده ایم. بسیاری از مسائل اقتصادی فی مابین ایران و روسیه در کمیسیون امنیت ملی به همراهی کمیسیون انرژی پیگیری شد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: جلسه ای برای رفع مشکلات شرکت های ایرانی در ترکیه برگزار خواهد شد و همچنین جلسه ای برای رفع مشکلات شرکتهای ترکی در ایران برگزار می‌شود همین اقدامات برای کشور عراق نیز انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که ترامپ برای مذاکره با روحانی اعلام آمادگی می‌کند، در واقع این را می‌داند که ایران دارای ابزارهایی است که اگر به کار گیرد، این مساله برای آن نیز گران تمام می شود اما ما همچنان معتقد به فضایی هستیم که تنش‌زدایانه است.

وی افزود: در حقیقت هنگامی که به دنبال مقصر گشته‌ایم، اشتباه کرده‌ایم. سوالاتی که از رئیس جمهور پرسیده شد و استیضاح وزیران، حق مجلس شورای اسلامی است. بنده از کسانی بودم که سوال و امضای خود را از ایشان پس گرفتم.ش

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان