گزارش میزان از زندگینامه مایکل مور؛

مایکل مور مستندساز افشار امریکایی از فارنهایت تا حمله بعدی کجاست+عکس

مایکل مور مستندساز و کارگردان شهیر امریکایی از جمله هنرمندانی است که همواره در برابر مواضع دولت امریکا ایستاده و مستندهای تاثیرگذاری ساخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مایکل مور مستندساز و کارگردان شهیر امریکایی از جمله هنرمندانی است که همواره در برابر مواضع دولت امریکا ایستاده و مستندهای تاثیرگذاری ساخته است.
 
مایکل فرانسیس مور (Michael Francis Moore) روز 23 آوریل 1954 در فلینت، ایالت میشیگان، آمریکا به‌دنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشتهٔ خبرنگاری تحصیل و سپس کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد.
 
مایکل مور 
 
مایکل مور پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های این کارگردان مستندساز آمریکایی که برندهٔ یک جایزه نخل طلایی کن و یک اسکار بهترین مستند است،  زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران به خصوص سیاست‌مداران آمریکا است.
 
او همچنین کتابی به نام "وطنم کجاست" را تالیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جرج بوش وارد کرد. فارنهایت 11/9 نیز یک فیلم ضد تروریسم و بر علیه سیاست‌های بوش بود.
 
مایکل مور
 
آخرین اثر او فیلم "حمله بعدی کجاست" نام دارد که در آن به سیاست‌های تجاوزگرانه نظامی آمریکا اشاره پرداخته است.
 
راجر و من - 1998، بیکن کانادایی - 1995، گنده - 1997، بولینگ برای کلمباین 2002 / برنده اسکار بهترین مستند، فارنهایت 9/11 محصول 2004 ، سیکو - 2007 ، کاپیتالیسم یک داستان، عاشقانه - 2009، حمله بعدی کجاست - 2015 از جمله آثاری هستند که وی ساخته است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر