پیام‌های تسلیت مدیران وفعالان صنعت چاپ درپی درگذشت اسماعیل دمیرچی

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف در پیام‌هایی، درگذشت پیشکسوت چاپ را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت مدیران وفعالان صنعت چاپ درپی درگذشت اسماعیل دمیرچی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهرزاد دانش» مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور پیامی درگذشت اسماعیل دمیرچی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«حوزه چاپ و نشر ایران، امروز داغدار فقدان یکی از چهره‌های فرهیخته خود است. زنده‌یاد اسماعیل دمیرچی، در کارنامه پربار زندگی و حرفه‌اش، به معنای حقیقی، فرهنگ و هنر و صنعت و دانش و پژوهش را دغدغه اصلی‌اش می‌دانست و با به یادگار نهادن آثار ارزشمند پرتعدد و گران سنگ در عرصه چاپ و نشر، بر غنای این مجموعه افزود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم و نیز  خانواده بزرگ حوزه چاپ و نشر و صنایع وابسته، آرامش و آمرزش را از درگاه پروردگار مهربان برای آن عزیز گرامی خواستارم و امیدوارم دغدغه‌های ایشان در مناسبات فرهنگی و یادمانی چاپ با پیگیری دستگاه‌های مربوط، پی گرفته شود».

همچنین «غلامرضا شجاع»، مدیرعامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین، در پیام تسلیت خود آورده است: «دمیرچی شناسنامه چاپ بود، با تواضع به محل اتحادیه‌ها می‌رفت تا اطلاعاتی جهت تکمیل آثارش کسب کند که مطلبی گیرش نمی‌آمد. او امین خانواده مرحوم نوریانی بزرگ بود. آثار مکتوب به جا مانده از ایشان نشان دهنده گوشه‌ای از تلاش‌های این بزرگ مرد بی‌ادعا بود».

شجاع در پیام خود همچنین از «بی‌وفائی کتابخانه مجلس شورای اسلامی به زحمات چند ساله دمیرچی در جمع آوری ماشین آلات قدیمی چاپ و صنایع وابسته که از داخل و خارج از کشور در موزه‌ای در کنار هم با زحمات فراوان گرد آورده بود» نوشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان