یک کاکتوس خاص پرورش دهید

این کاکتوس به صورت انگلی است و عادت رشدی آن بی‌همتا است، به علاوه به محض دیدن می‌توان آن را شناخت. یک چیز جالب دیگر، دانشمندان معتقدند این کاکتوس به وسیله پرندگان از دنیای کهن (اروپا، آسیا و آفریقا) به دنیای جدید (آمریکا) منتقل شده است!

سرویس سبک زندگی فردا:  این کاکتوس زیبا بومی مناطق جنوبی آمریکا است. به نقل از فوت و فن ممکن است پیدا کردن آن برای‌تان اندکی سخت باشد، اما همین یکی از خوبی‌های آن است! چون در این صورت همه آن را ندارند!

 

یک کاکتوس خاص پرورش دهید

 

این کاکتوس به صورت انگلی است و عادت رشدی آن بی‌همتا است، به علاوه به محض دیدن می‌توان آن را شناخت. یک چیز جالب دیگر، دانشمندان معتقدند این کاکتوس به وسیله پرندگان از دنیای کهن (اروپا، آسیا و آفریقا) به دنیای جدید (آمریکا) منتقل شده است!

همانطور که گفتیم این کاکتوس به صورت انگلی رشد می‌کند و در جنگل‌های جنوب آمریکا یافت می‌شود. ریپ سالیس گل زیبا و کوچکی هم دارد که در روز هنگام باز می‌شود. این گیاه، گیاهی استوایی است و نیاز‌هایی مانند شرایطی که در محیط طبیعی زندگی‌اش برقرار است دارد. مقدار زیادی گرما، نور زیاد.

در هنگام خرید کاکتوس ریپ سالیس دقت کنید چرا که ممکن است به جای این گیاه، کاکتوس دیگری به شما داده شود.

بهتر است برای پیدا کردن ریپ سالیس به گلخانه‌هایی که گیاهان استوایی دارند سری بزنید.

شرایط رشد


نور

مانند گیاهان استوایی، ریپ سالیس هم برای رشد خوب و سالم ماندن به چند ساعت آفتاب مستقیم در هر روز نیاز دارد. اگر مشاهده کردید که بعد از مدتی برگ‌های گیاه شروع به پژمرده شدن کردند، گیاه را به مکان پر نور تری منتقل کنید.

آبیاری

خاک گیاه را مرطوب نگه دارید، اما اجازه ندهید در زیر گلدانی پر از آب بماند. در غیر این صورت ریشه‌ها دچار پوسیدگی شده و گیاه از بین می‌رود. برگ ریزی می‌تواند نشانه آبیاری بیش از حد گیاه باشد. پس اگر گیاه شروع به ریزیش برگ کرد، آبیاری آن را کمتر کنید.

قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ‌های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. اگر سوراخ‌ها ناکافی بودند، به وسیله میخ، دریل یا هر شئ دیگری، تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید.

دما

این گیاه آب و هوای گرم و استوایی را دوست دارد پس آن را در محیطی گرم قرار دهید و از هوا یا باد‌های سرد و خشک؛ حفظش کنید.

خاک

خاک‌های بسته بندی شده مخصوص کاکتوسی که در گلفروشی‌ها قابل یافت هستند برای نگهداری ریپ سالیس کفایت می‌کند. البته اگر خاکی تهیه کنید که مقداری هم مواد ارگانیک داشته باشد، بهتر است.

کود دهی

گیاه را به طور مرتب با کود‌های رقیق شده‌ای که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. اگر گلدهی گیاه با اندازه کافی نبود، کود دهی را بیشتر کنید.

تکثیر


این کاکتوس‌ها را می‌توان به وسیله تقسیم بوته تکثیر کرد. برای این کار تنها کافی است قسمتی از گیاه اصلی را از آن جدا کنید.

برای تکثیر ریپ سالیس به این روش، ابتدا اجازه دهید گیاهچه‌ها تا اندازه‌ای رشد کنند. سپس آن‌ها را به کمک یک تیغ یا چاقوی تیز و استریل با احتیاط از گیاه مادر جدا کنید. گیاهچه‌های جدا شده را برای چند روز بر روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا محل زخم‌شان خشک شود. بسته به وسعت محل زخم، زمان خشک شدن آن متفاوت خواهد بود. زمانی که زخم بست، تعدادی گلدان کوچک را با خاک تازه مخصوص کاکتوس پر کنید و گیاهچه‌ها را در آن بکارید. گلدان‌ها را در مکانی گرم و مرطوب قرار دهید و تا زمانی که رشد جدید را در آن‌ها ببینید، در این مکان نگهداری‌شان کنید. فراهم کردن این مکان گرم و مرطوب، یکی از نکات اصلی برای تکثیر این کاکتوس است. زمانی که گیاهان جدید مستقر شدند و جان گرفتند، آن‌ها را به گلدان کاکتوسی با سایز استاندارد منتقل کنید.

تعویض گلدان


بهتر است گیاه را هر سال تعویض گلدان کنید تا خاکش تازه شود و زهکشی هم خوب بماند.

برای تعویض گلدان ریپ سالیس ابتدا اجازه دهید خاک گلدانش خشک شود. سپس به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می‌شود. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و در این هنگام هر گونه ریشه مرده، خشک شده و گندیده را هم از گیاه جدا کنید. به ساکولنت‌تان قارچ کش بزنید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه فراهم کنید و ساکولنت را در آن بکارید، سپس گلدان را با خاک تازه و مخصوص کاکتوس پر کنید. برای تعویض گلدان این کاکتوس حتما از دستکش استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان