ماهان شبکه ایرانیان

کارگردان «مافه» بیان کرد:

کرمان بهشت مستندسازان است/ رونمایی از یک مستند آیینی

کارگردان مستند «مافه» در مراسم رونمایی از این مستند بیان کرد که کرمان دارای تنوع فرهنگی است و از این جهت بهشت مستندسازان است.

کرمان بهشت مستندسازان است/ رونمایی از یک مستند آیینی

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از مستند «مافه» به کارگردانی سید حمید میرحسینی پنجشنبه 15 شهریور در گالری آزاد در کرمان برگزار شد و میرحسینی کارگردان این مستند با اشاره به مشکلات مستندسازی و مستندسازان خواستار حمایت جدی مسئولان از پروژه های ساخت مستند شد.

کارگردان و تدوینگر مستند «مافه» با تجلیل از عوامل سازنده این مستند گفت: پیش از این و در بخش شهداد مستندی نیز درباره هوشنگ مرادی کرمانی به نام مدرسه ای که می رفتیم را در سیرچ ساخته است.

همچنین در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان دارای فرهنگ غنی و جذاب است از مستندسازان خواست با ساخت مستند بسیاری از آیین های مردم استان را ماندگار کنند.

علیزاده با تجلیل از عوامل ساخت مستند «مافه» بیان کرد: این مستند به معرفی آیین های عزاداری مردم شهداد در ماه محرم می پردازد و شناخت و اطلاعات خوبی در این زمینه به مخاطب ارایه می کند.

در این مراسم مهدی محبی کرمانی نویسنده و پژوهشگر فرهنگ کرمان در سخنانی از شهداد به عنوان صاحب تمدنی کهن و 7 هزار ساله نام برد که مردمانی با فرهنگ غنی در آن از گذشته تا حال سکونت دارند.

محبی کرمانی مستند «مافه» را در معرفی آیین های عاشورایی شهداد، موفق خواند و از مدیران خواست به مستندسازان، پژوهشگران، روزنامه نگاران و نویسندگان برای معرفی فرهنگ غنی استان کرمان کمک کنند.

پژوهشگر و تهیه کننده «مافه» گفت: ساخت مستند «مافه» از پاییز 94 شروع شد و شهریور امسال به مرحله رونمایی رسید.

عباس تقی زاده تهیه کننده «مافه» نیز درباره موضوع آن بیان کرد: آیین مافه تشییع نمادین پیکر امام حسین (ع) است که در برخی نواحی مانند یزد به نخل گردانی معروف است. همچنین در این مستند آیین های علم بندان، نقاره نوازی خاص محرم، کفن پوشی، شور یا جوش حسینی معرفی شده اند.

تهیه کننده مستند «مافه» عنوان کرد: فروش روز رونمایی مستند «مافه» به نفع خیریه طلوع بی نشان در کرمان و همچنین برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و دیگر امور خیر در اختیار آموزش و پرورش شهداد قرار می گیرد.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از مدیرتولید و عکاس: سمیرا شیخ مظفری، تصویربردار: غلامرضا سعادت، صدابردار: رضا نوروزبیگی، مدیر رسانه‌ای: سارا کبریایی، طراح پوستر: سمیرا شیخ مظفری، موسیقی محلی: علی کریم‌شجاعی و محمد اسماعیلی، اصلاح رنگ و نور: رضا سیف الدینی، دستیار تصویر: اشراق تقی‌زاده، تدارکات: طیبه رجبی، دستیار کارگردان: منصور قاسمی.

در پایان این مراسم که شامگاه پنج شنبه 15 شهریور در گالری آزاد برگزار شد از مستند «مافه» و پوستر آن رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان