کودک گرفتار شده در قفس گوریل ، مرگ حیوان را رقم زد

در روز گذشته یک کودک ۴ ساله وارد محوطه ی نگهداری گوریلی به نام هارامب می شود

در روز گذشته یک کودک 4 ساله وارد محوطه ی نگهداری گوریلی به نام هارامب می شود . این گوریل 17 ساله سال های زیادی را در این باغ وحش گذرانده بود و در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود . شاید در نگاه والدین کودک و دیگر مردمان حاضر در #باغ وحش این طور به نظر می رسید که هر لحظه ممکن است هارامب به کودک آسیبی وارد کند ولی سوال این جاست که احتمال وقوع یک حادثه که جان کودک را به خطر بیاندازد چقدر بوده ؟ 

ولی دیگر زمان فکر کردن به احتمالات نیست . زیرا ماموران باغ وحش برای نجات کودک به گوریل شلیک کردند و او را از پای درآوردند . 

کودک نجات پیدا کرد ولی دیگر نمی توان هارامب را در باغ وحش شهر سین سیناتی آمریکا دید .

طبق گفته ی ماموران باغ وحش کار درست را انجام داده اند ولی محققان ، گوریل شناسان و مردم نظر دیگری دارند و دست به اعتراض زده اند . 

همراه کارناوال باشید تا نگاهی به این اتفاق ناراحت کننده داشته باشیم .

هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل

نگاهی به این ماجرا

کشته شدن این #گوریل موج جدیدی را در رابطه با امنیت باغ وحش ها بوجود آورده است . چرا باید حیواناتی که در طبیعت باید زندگی کنند را به باغ وحش می آورند و اگر روزی اتفاقی افتاد باید کشته شوند ؟ شاید این درست باشد که این حیوانات در دنیای خود و زیستگاه طبیعی که برای آن تکامل یافته اند زندگی کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم . 

ماموران باغ وحش برای نجات کودک به هارامب ، گوریل 17 ساله شلیک کردند و او را از پای در آوردند . طبق گفته ی شاهدان و ماموران در باغ وحش کودک به درون قفس گوریل افتاده است و این اتفاق جان کودک را به خطر انداخته .

مرگ هارامب زمانی اتفاق افتاده که این گونه گوریل ها و نسل آن ها در خطر انقراض قرار دارد . حدود 175000 گوریل از نژاد هارامب در دنیا وجود دارد که 765 تا از این گوریل ها در باغ وحش هایی در سرتاسر دنیا نگهداری می شوند . 

گوریل ها امروزه شرایط مناسبی ندارند .

هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل

آمریکا و گوریل ها

از سال 1990 حدود 42 حیوان به خاطر فرار از باغ وحش های آمریکا جان خود را از دست داده اند . هارامب اولین گوریلی به حساب می آید که به ضرب گلوله کشته شده است . در سال 2004 ، جاباری که یک گوریل 13 ساله بود به علت فرار از باغ وحش و وارد شهر شدن و آسیب زدن به چند شهروند توسط پلیس کشته شد . او از یک باغ وحش در دالاس فرار کرده بود . 

آیا نگهداری از حیوانات در باغ وحش ها کاری درست است ؟ 

هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل

گوریل هارامب باید کشته می شد ؟

بعد از این حادثه محققان می گویند برای نجات کودک نباید هارامب کشته می شد . او کاملا عادی رفتار می کرده است و نمی توانسته برای کودک 4 ساله خطرناک باشد . آن ها می گویند اگر به حرکات و رفتار هارامب دقت کنید متوجه می شوید که رفتاری عادی دارند و گویی دارد بازی می کند . حرکات این گوریل به گونه ای بوده که دارد با یک بچه گوریل به بازی می پردازد .

اگر به فیلم گرفته شده از این حادثه نگاه کنید خواهید فهمید که هیچ خطر جدی جان کودک را تهدید نمی کند . در ادامه این فیلم را خواهیم دید . 

متخصصین در حوزه ی رفتار شناسی حیوانات می گویند رفتاری که هارامب با کودک داشت مانند زمانی بود که یک گوریل نر بالغ بچه گوریلی را می رباید و با به دنبال خود او را می کِشد و روع به دویدن می کند . 

ولی شاید کار درست را ماموران کرده باشند . زیرا تصمیم گیری بسیار سخت بوده است . 

هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل
هارامب ، گوریل

نتیجه گیری

رفتار عادی هارامب می توانست برای یک کودک خطرناک باشد . ولی قبل از بروز خطر به گفته ی کارشناسان او از خود باید رفتاری متفاوت را بروز می داد . ماموران باغ وحش می گویند که ریسک نکرده و کار درست را انجام داده اند . 

هارامب کشته شد و کودک نجات پیدا کرد . 

صدها هزار نفر در نامه هایی خشم خود را از موضوع و کشته شدن گوریل ابراز کرده اند و حتی خواستار محاکمه ی والدین کودک شده اند . 

شاید اگر والدین حواسشان به کودک خود بود این اتفاق نمی افتاد . 

هارامب ، گوریل

ویدئویی از این حادثه

در حال بارگذاری ویدئو ...

سخن اخر

نظر شما درباره ی این حادثه چیست ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر