ماهان شبکه ایرانیان

نرده های آیینه ای ؛ انعکاسی از زیبایی های یک باغ

امروز قرار است با هم به باغی برویم که برخلاف همه باغ ها نرده هایی  آیینه ای دارد و انعکاسی متفاوت تر از همه انعکاس ها از محیط اطرافش نشان می دهد.طراح آن یک فارغ التحصیل آمریکایی تبار است که با استفاده از  قدرت خلاقیت خود زیبایی های یک باغ را چند برابر کرده است.

امروز قرار است با هم به باغی برویم که برخلاف همه باغ ها نرده هایی  آیینه ای دارد و انعکاسی متفاوت تر از همه انعکاس ها از محیط اطرافش نشان می دهد.طراح آن یک فارغ التحصیل آمریکایی تبار است که با استفاده از  قدرت خلاقیت خود زیبایی های یک باغ را چند برابر کرده است.

 با کارناوال همراه باشید تا از این نرده های آیینه ای بیشتر بدانیم.

نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای

آن چنان با مناظر باغ همسان می شود که عابران هیچ گاه آن را نمی توانند تشخیص دهند، مگر زمانی که انعکاس قدم های شان را در آن مشاهده نمایند. در فصل #پاییز به رنگ زرد برگ های ریزان در می آید و در تابستان هم نمادی از سبزی و شادابی است اما در زمستان شاید تشخیص این نرده ها از همیشه مشکل تر باشد، زیرا درست هم رنگ زمین های پوشیده از برف خواهد شد و سفیدی دانه های برف را در خود منعکس می کند.

نرده های آیینه ای در فصل پاییز
نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای در فصل زمستان

نرده های آیینه ای

این آیینه ها از سال 2003 در مکان های مختلفی نصب شده اند و حالا زوایای متفاوتی از دنیای بیرونی ما را نشان می دهند. این ایده که برای نرده ها از آیینه استفاده شود خود طرحی بکر و کاملا خلاقانه بود زیرا با آنها می توانند با تغییر فصول خود را با شرایط جوی مطابقت دهند و آن چنان با محیط همسان شوند که تشخیص آنها ممکن نباشد.

 اکثر خانه های کلاسیک #آمریکایی با نرده هایی از چوب و پلاستیک ساخته شده اند، اما این نرده ها از آیینه هستند و به صورت خیلی ماهرانه ای خود را با محیط وفق داده اند، تا زمانی که شما به آن نزدیک نشده و خود را در آن ندیده اید، نمی توانید تشخیص دهید که آنها نرده هستند.

 تاثیر این نرده ها بر محیط عجیب است در برخی مکان ها باعث تحریف می شود و در برخی مکان های دیگر کاملا با محیط هم رنگ و هم شکل می شود. “یایو کساما” Yayoi Kusama و “فیلیپ کی اسمیت” Phillip K. Smith می گویند این آیینه ها  جلوه های بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده اند.

نرده های آیینه ای در تابستان
نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای در تابستان

خطرات نرده های آیینه ای 

 از آن جایی که در برخی مکان ها نرده ها کاملا با محیط سازگار شده اند، ممکن است برای کودکان خطرناک باشند و باعث آسیب رساندن به آنها شوند. اما این تنها محدود به کودکان نمی شود حتی بزرگسالان هم ممکن است گاهی دچار اشتباه شوند و این نرده ها را با منظره واقعی اشتباه بگیرند و واضح تر از همه چیز خطر نرده ها برای پرندگان است که باعث سقوط آنها می شود زیرا آنها قادر به تشخیص نرده ها از محیط واقعی نیستند.

نرده های آیینه ای
خطرات نرده های آیینه ای
خطرات نرده های آیینه ای

نحوه طراحی  “نرده های آیینه ای” MIRROR FENCES

حالا می خواهیم نکاتی جالب را درباره نحوه طراحی و جزییات داخلی آنها برای شما بگوییم. قسمت بیرونی نرده ها از آیینه است و این موضوع کاملا مشخص و واضح می باشد، اما در پشت این پوشش آیینه ای یک لایه پوشش پلاستیکی شفاف قرار داده شده است. این پلاستیک نه تنها از انعکاس محیط اطراف جلوگیری نمی کند، بلکه تاثیر حتی باعث می شوند شما انعکاسی از تصویر محیط اطراف را درجهتی مخالف ببینید، اما تصویری که این نرده های آیینه ای منعکس می کنند کمی زیباتر و خاص تر از واقعیتی است که ما می بینیم، در واقع عمق بیشتری دارد و باعث می شود ما بیشتر به دیدن آنها تمایل داشته باشیم.

نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای

 الیسن شات ” Alyson Shotz ” ، صاحب ایده نرده های آیینه ای

“الیسن شات” Alyson Shotz نام هنرمندی است که بر دیوارهای باقش نمایی جدید از نرده ها را ساخته است.  “شات” Shotz قبل از این که این آثار هنری زیبا را خلق کند، علوم زمین شناسی را مطالعه می کرده است و در گیر واقعیات زودگذر و پیچیده ای بوده، اما حالا که وارد دنیای #هنر شده قصد دارد تغییراتی را با استفاده از افعال هنری ایجاد کند. او در سال 1964 در آریزونا به دنیا آمد، او در “بروکلین ان وای “ Brooklyn NY کار و زندگی می کند.  مدرک لیسانس خود را از مدرسه هنر “رد” Rhode دریافت کرد ومدرک کارشناسی ارشد هنرش را از دانشگاه واشنگتن گرفت. حالا از زبان خودش درباره طراحی جالبش می خوانیم:

در دنیای ما تغییرات بسیارند مثل تغییرات آب وهوایی که باعث می شود شما پوشش های مختلفی داشته باشید و یا حتی عنصر نور که می تواند تغییرات شگرفی را در دنیای ما ایجاد کند. اما حالا هدف من این است که با استفاده از هنر درد نیای اطرافم تغییراتی جالب ر ایجاد کنم که در جدید بودن زیبایی را هم برای محیط اطراف ما به ارمغان آورد، اما در هر حال هنر هنوز برای من ناشناخته است و دوست دارم از آن بیشتر بدانم.

الیسن شات طراح نرده های آیینه ای

برخی افتخارات و آثار Alyson Shotz

 او جایزه “پولاک کرسنر” Pollock Krasner را در سا ل2010 دریافت کرد و برخی از آثار هنری او #موزه ها و نمایشگاه های مطرح آمریکا به ثبت رسیده و نگهداری می شود که شامل موارد زیر است.

1)موزه اشیاء هنری #سانفرانسیسکو

2)برخی ایده های جدید او در موزه “استرم کینگ “ storm king دیده می وشد.

3)در موزه “هیرشرن” hirshorn هم برخی کارهای جدید او دیده می شود.

4)مرکز هنر “وکسنر” Wexner

5)مرکز مجسمه “ناشر” Nasher

نرده های آیینه ای
نرده های آیینه ای
این هم ویدویی از نرده های آیینه ای
در حال بارگذاری ویدئو ...

سخن آخر

امروز ما در درنیای ایده ها زندگی می کنیم. ایده های کوچک و بزرگ همه امروز جزیی از زندگی ما شده اند. دنیای معماری هم از این قائده جدا نبوده و سازه های عجیب و زیبا امروز در اطراف مان بسیار دیده می شود. اگر شما هم مواردی از این قبیل سراغ دارید با ما به اشتراک بگذاردید تا ما در قالب پست های مان این سازه ها را به دیگران هم معرفی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان