سازمان حمایت: ­مشکلی در تامین لوازم‌التحریر وجود ندارد

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از آغاز طرح ویژه تنظیم بازار لوازم التحریر ویژه بازگشایی مدارس خبر داد.

سازمان حمایت: ­مشکلی در تامین لوازم‌التحریر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما شهرام میرآخورلو گفت: پوشاک، کفش، لوازم التحریر و کتاب اقلامی هستند که تحت پوشش این طرح ویژه قرار دارند.
وی تصریح کرد: نظارت بر قیمت و مراقبت نسبت به تامین به موقع کالا اقداماتی است که در قالب این طرح انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس ممکن است برخی سودجویان در صدد سوء‌ استفاده از این موقعیت برآمده و با امتناع از عرضه و یا بالا بردن قیمت‌ها اختلالی در بازار ایجاد کنند، گفت: طرح ویژه‌ای که در دستور کار سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در تمامی استان‌ها قرار دارد، کنترل نرخ و نظارت به منظور استمرار عرضه است و در این مسیر با احتکار کنندگان برخورد جدی شده و اقلامی که کشف و ضبط شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قیمت مصوب در شبکه‌های توزیع، عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر این فرآیند نظارت ویژه دارند، ادامه داد: پیش از این مشکلاتی در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز برای واحدهای تولیدی دفترچه وجود داشت که برطرف شده است.
میرآخورلو گفت:در برخی شهرهای بزرگ نیز نمایشگاه‌های ویژه از طریق اتاق‌های اصناف برگزار شد تا روند تامین نیاز هموطنان به نوشت افزار و لوازم التحریر تسریع شود.
وی از هموطنان خواست در صورت برخورد با امتناع از عرضه، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور مراتب را با شماره 124 در میان بگذارند.

بازار با کمبود روبرو نیست
عضو کارگروه تنظیم بازار در خصوص اینکه آیا با توجه به تشدید نظارت‌ها به مواردی نظیر احتکار نوشت‌افزار و لوازم التحریر برخورد شده است؟ گفت: تاکنون احتکار در خصوص محصول نهایی گزارش نشده اما ممکن است برخی افراد سودجو به دلیل نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس تحرکاتی داشته باشند از این رو در جلسه ویژه‌ ای که برگزار کردیم هماهنگی‌ها با مراکز عرضه و تامین صورت گرفت و در این راستا هر گزارشی ارسال شود، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
او گفت: در این مسیر ناظران افتخاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان بسیج مهندسین نیز به ما کمک می‌کنند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وضعیت بازار را مناسب توصیف کرد و گفت: مصرف‌ کنندگان مطمئن باشند که مشکلی از بابت تامین کالا وجود ندارد،سرعت عمل در گمرک نیز بالا رفته و اولویت در ترخیص کالاها در این حوزه مشخص شده است.
به گفته وی ماندگاری بیش از دو ماه کالاها در گمرکات به طور کلی ممنوع است.

رسیدگی به مشکل پتروشیمی‌ها
میرآخورلو در پاسخ به این سئوال که آیا مشکلات ایجاد شده در بازار پتروشیمی که بر فرآیند تولید لوازم التحریر اثر گذاشته است، گفت: به منظور حل مشکلات در بازار لوازم پتروشیمی، دستورالعمل معامله کالا برای اقلامی که در بورس کالا معامله می‌شوند، اصلاح شد.
وی گفت: این اصلاح دستور العمل با هدف پیشگیری از عرضه این اقلام مورد نیاز در بازار آزاد صورت گرفت چرا که در بورس کالا قیمت ها بر مبنای ارز 4200 تومان مشخص می‌شود اما در بازار آزاد مبنا نرخ ارز در بازار ثانویه است و از این رو جذابیت برای خرید کالا از بورس کالا و عرضه به بازار آزاد بالا بود.
میرآخورلو تاکید کرد: با دستورالعمل جدید پیش‌بینی می‌شود مشکلات در این حوزه برطرف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر