امروز در تاریخ

رونمایی از پرچم جدید ایران

 فرادید؛ بیست و نهم ژوئیه در تاریخ به روایت تصویر

  1. 1836- افتتاح "طاق پیروزی" پاریس

طاق پیروزی به‌طور رسمی در پاریس افتتاح شد. ساخت این طاق در سال 1806 به دستور ناپلئون بناپارت آغاز شد.

امروز در تاریخ

  1. 1890- درگذشت ون گوگ

یکی از بهترین نقاشان هلندی که بیش از 2100 نقاشی از خود بجای گذاشت، سی ساعت بعد از تیراندازی به قفسه سینه خود درگذشت. او به خود تیراندازی کرد و اندکی بعد او را در حال خونریزی در اتاقش در شهر "اور سور اواز" فرانسه پیدا کردند.  گلوله به یکی از دنده‌هایش برخورد کرده بود و صدمه زیادی به ون گوگ وارد نشده بود. اما پزشک‌ها قادر به در آوردن گلوله نبودند و ااو به دلیل عفونت درگذشت. او حین مرگ 37 سال داشت.

امروز در تاریخ

  1. 1900- ترور پادشاه ایتالیا

پادشاه ایتالیا "اومبرتوی یکم" در شهر مونتزا به ضرب گلوله "گائتنو برشی" ترور شد. برشی یک آنارشیست زاده ایتالیا بود که در آمریکا بزرگ شده بود.

امروز در تاریخ

  1. 1967- زمین‌لرزه در ونزوئلا

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.6 ریشتر جان نزدیک به 240 نفر در ونزوئلا را گرفت و تعدادی از ساختمان‌های بلند را تقریباً تماماً ویران کرد.

امروز در تاریخ

  1. 1980- پرچم جدید ایران

از پرچم جدید ایران با سه خط افقی سبز، سفید و قرمز در چنین روزی رونمایی شد. این رنگ‌ها سمبلی از تغییرات ناشی از انقلاب ایران هستند.

امروز در تاریخ

  1. 1981- ازدواج شاهزاده چارلز و دیانا

این دو طی مراسمی در یکی از کلیساهای قدیمی لندن ازدواج کردند. میلیون‌ها نفر این مراسم را که به "ازدواج قرن" معروف شد از تلویزیون نگاه کردند و نزدیک به 600 هزار نفر برای دیدن زوج جدید در خیابان‌ها صف کشیدند.

امروز در تاریخ

  1. 1993- تبرئه "ایوان مخوف"

"جان دمیانیوک" متهم به مشارکت در هولوکاست بود و به دلیل وحشیگری و قساوت غیرقابل‌توصیف به "ایوان مخوف" معروف بود. او به اتهام نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به اعدام محکوم شد. اما در سال 1993 مدارکی یافت شد که بر اساس آن دادگاه عالی اسرائیل رأی داد که هویت او مورد تردید است. درنتیجه حکم دادگاه بدوی را باطل و او را آزاد کردند.

امروز در تاریخ

ترجمه: وب‌سایت فرادید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان