رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی:

نکاتی که در مورد واکسن آنفلوآنزا باید بدانید

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اول پاییز است،‌گفت: دارویی که تاریخ وکارخانه سازنده آن مشخص نباشد و اصالت آن توسط وزارت بهداشت تأیید نشده باشد، قاچاق به شمار می‌رود

نکاتی که در مورد واکسن آنفلوآنزا باید بدانید

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اول پاییز است،‌گفت: دارویی که تاریخ وکارخانه سازنده آن مشخص نباشد و اصالت آن توسط وزارت بهداشت تأیید نشده باشد، قاچاق به شمار می‌رود.

به گزارش به نقل از فارس،ایرج خسرونیا، در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت:‌داروخانه‌ها موظفند دارویی که تاریخ آن مشخص است و مورد تأیید سازمان غذا و دارو بوده را به بیماران ارائه دهند و اگر کشور و کارخانه سازنده مشخص نباشد و یا تاریخ در آن درج نشده باشد دارو قاچاق بوده و در صورت احراز این مسئله داروخانه پلمب و داروساز آن نیز محکوم می‌شود.

وی افزود: مردم در صورتی که با چنین تخلفاتی مواجه شوند می‌توانند آن را به وزارت بهداشت و یا سازمان نظام پزشکی اطلاع دهند که سامانه‌هایی نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است.

خسرونیا ادامه داد: در شرایط کنونی تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 10 سال، افراد بالای 56 سال و کسانی که مبتلا به دیابت و بیماری‌های مزمن و سرطان هستند، توصیه می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا می‌تواند منجر به بستری بیمار در بیمارستان‌ها و یا حتی در صورت شدت و درمان به موقع سبب مرگ شود،‌بیان داشت: بهترین زمان برای تزریق این واکسن اول پاییز بوده البته تا آخر زمستان می‌توان این مسئله را مدنظر قرار داد.

وی تأکید کرد:‌ در فصول سرد به دلیل اینکه افراد در منزل پنجره‌ها را بسته و هوا رد و بدل نمی‌شود، سرفه یا عطسه بیمار می‌تواند گروه زیادی را درگیر کند بنابر این به بیماران توصیه می‌شود در صورت ابتلا به این بیماری 24 تا 48 ساعت در خانه بمانند و از روبوسی با افراد خودداری کرده و شست‌وشوی دست‌ها را مرتب انجام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان