ماهان شبکه ایرانیان

با صدور پیامی؛

حداد عادل درگذشت ژیلبر لازار را تسلیت گفت

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با صدور پیامی درگذشت پروفسور ژیلبر لازار را تسلیت گفت.

حداد عادل درگذشت ژیلبر لازار را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی درگذشت پروفسور ژیلبر لازار ایران‌شناس و زبان‌شناس فرانسوی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی پیام تسلیتی صادر کرد.

لازار پنجشنبه 15 شهریور در گذشت.

مشروح پیام حداد عادل به ترتیب زیر است:

بسمه‌تعالی

درگذشت ایران‌شناس بزرگ و زبان‌شناس و فارسی‌دان برجسته، پروفسور ژیلبر لازار (1920-2018)، موجب تأسف عمیق شد. با فقدان ایشان، جامعه علمی و فرهنگی ایران‌ یکی از دوستداران صادق و دانشمند خود را از دست داد. این استاد فرهیخته نزدیک به هفتاد سال از زندگی پربار علمی خود را صرف تدریس و پژوهش‌های بسیار عمیق و تأثیرگذار در حوزه زبان فارسی نمود و میراث علمی ارزشمندی را برای علاقه‌مندان و استادان زبان‌شناس، و استادان زبان و ادب فارسی بر جای گذاشت.

پروفسور لازار در حوزه‌های مختلف زبانی و ادبی تحقیقات گسترده‌ای را به انجام رسانده است. پژوهش‌های او در زمینه‌هایی چون گویش‌های ایرانی، دستور زبان فارسی، شعر در زبان‌های ایرانی، و تألیف کتاب‌های ارزشمندی در موضوع زبان قدیم‌ترین آثار نثر فارسی و شکل‌گیری زبان فارسی است. فرهنگستان زبان و ادب فارسی به پاس خدمات علمی و پژوهشی آن استاد گران‌مایه در جلسه چهارصد و پنجاه و چهار شورای فرهنگستان، به تاریخ 95/10/20 ایشان را به‌عنوان عضو افتخاری خود برگزید.

این‌جانب، به نمایندگی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، فقدان آن استاد گران‌قدر و پژوهشگر سخت‌کوش را به ایران‌شناسان و استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و زبان‌شناسی تسلیت می‌گویم.

غلامعلی حداد عادل              

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان