در بسته اداره اجتماعی ایسنا بخوانید

از اعلام اقلام غیرمجاز در بوفه مدارس تا جزئیات نامه شهردار به وزیر کشور

اداره اجتماعی ایسنا، نوزدهمین روز از آخرین ماه تابستان را با انتشار ۵۲ خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهای از سرویس شهری، سلامت و محیط زیست بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد.

از اعلام اقلام غیرمجاز در بوفه مدارس تا جزئیات نامه شهردار به وزیر کشور

به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:

موافقت دولت برای خرید تجهیزات آتش نشانی با دلار  4200

محمدعلی افشانی - شهردار تهران - از افتتاح پروژه‌های اولویت‌دارعمرانی پایتخت خبر داد و گفت: دولت با خرید تجهیزات آتش نشانی با نرخ دلار 4200 موافقت کرده است.

وی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی همچنین دوربرگردان غیر همسطح مدرس – نلسون ماندلا با بیان اینکه خوشبختانه فاز 2 این تونل همانطور که قول داده‌ بودیم در شهریور ماه با اعتبار 220 میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: این تونل در کاهش بار ترافیکی خیابان آرش و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار موثر است همچنین پل دوربرگردان غیر همسطح مدرس – نلسون ماندلا در کاهش بار ترافیکی این منطقه اثرگذار است.

نامه هاشمی به دولت برای تعیین تکلیف ارزِ شهرداری

محسن هاشمی - رئیس شورای شهر تهران - از ارسال نامه به وزرای اقتصاد و صنعت و رییس سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف ارز شهرداری خبر داد.

وی  در مورد تاثیر نوسانات بازار ارز  بر خریدهای خارجی شهرداری تهران گفت: با وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت و رییس سازمان برنامه و بودجه، نامه‌نگاری کردیم تا در مورد ارز مورد نیاز حمل ونقل عمومی در شهرداری تهران تصمیم‌گیری کنند.

اعلام اقلام غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس

زهرا عبداللهی - مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت - ضمن ارائه لیست اقلام ممنوعه در بوفه‌های مدارس و راه‌های پیشگیری از چاقی در دانش‌آموزان درباره وضعیت توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید توضیح داد.

وی درباره وضعیت بوفه‌های مدارس و اقلام توزیعی در آنها در سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های  بهداشت و آموزش و پرورش، هرسال لیست اقلام غذایی مجاز و غیرمجاز در مدارس تنظیم  و به مدارس ابلاغ می‌شود. به این ترتیب ورود آن دسته از مواد غذایی که تهدیدکننده سلامت هستند به بوفه‌های مدارس ممنوع است. اقلام ممنوعه در بوفه‌ها عبارتند از نوشابه‌های گازدار، فست وفودها اعم ازسوسیس و کالباس، چیپس و پفک.

تعداد کودکان کار و خیابان تهران 2 برابر متوسط کشوری است

داریوش بیات‌نژاد - مدیرکل بهزیستی استان تهران - با اشاره به پذیرش 3244 کودک کار و خیابان در تهران از ابتدای سال جاری گفت: تعداد کودکان کار و خیابان در تهران دو برابر متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 3244 کودک کار و خیابان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند،اظهارکرد: این کودکان در سه مرکز دولتی و 20 مرکز حمایتی - آموزشی پذیرش شده‌ و خدمات دریافت کرده‌اند. از این تعداد کودک 504 نفر ( 16 درصد) ایرانی و 2740 نفر ( 84 درصد) خارجی بوده‌اند.

١٧5 هزار کودک بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفت

محمد نفریه - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی - از تحت پوشش قرار گرفتن ١٧5 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور طی سال گذشته خبر داد.

وی در آیین پویش تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت «لبخند مهر» با بیان اینکه دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی در حوزه کودکان کار انجام می‌دهد، گفت: یکی از این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز روزانه برای این کودکان بوده است. پیش از این بیشتر مراکز کودکان کار و خیابان به شکل شبانه‌روزی بودند اما  از آنجایی که بیشتر این کودکان خانواده داشتند، به همین دلیل مراکز روزانه را گسترش دادیم و در حال حاضر بیش از 100 مرکز در مناطق شهری مشغول فعالیت هستند.

برخورد با اردوهای دانش‌آموزی بدون مجوز

علیرضا کاظمی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش - در مراسم افتتاح سامانه کنترل و نظارت اردوهای دانش‌آموزی اعلام کرد: حدود 17 هزار مجوز اردویی از ابتدای مهر گذشته تاکنون صادر شده که شامل 10 هزار سفر درون استانی و 7000 سفر برون استانی است .

وی  با بیان اینکه امیدواریم این سامانه منشا ایمنی و سلامت دانش آموزان کشور باشد، اظهار کرد: یکی از بهترین اقدامات وزیر راه اندازی مرکز کنترل اردوها بوده است.

چرایی عدم تعلق فوق‌العاده شغل به همسران شهداء

محمدرضا رزاقی - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش - درباره چرایی اجرا نشدن برخی بندهای قانون جامع ایثارگران برای همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش نظیر تعلق فوق‌العاده شغل برای آن‌ها گفت: 15 هزار فرزند شهید فوق‌العاده شغل دریافت می‌کنند اما همسران شهدا دریافتی از محل این قانون ندارند و علت اجرایی نشدن این است که آیین‌نامه اجرایی مربوط به ما ابلاغ نشده است.

وی درباره میزان رشد فوق‌العاده شغل خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: طبق ماده 51 قانون جامع ایثارگران، احکام 25 درصد فوق العاده شغل به 25 هزار خانواده جانباز، آزاده و فرزند شهید با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه از اول فروردین سال 95 اجرا شد و حدود 11 هزار جانباز و آزاده و 14 هزار فرزندان شهدا مشمول شدند و افزایش 25 درصد حداقل حقوق که 225 هزار تومان بود برای آن‌ها اعمال شد.

آغاز طرح ویژه پلیس برای محرم از امروز

 سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس تهران - از آغاز طرح پلیس برای ماه محرم در بیش از 5000 حسینیه، هیأت و تکیه از امروز خبر داد.

وی در حاشیه اجرای طرح رعد درباره‌ اقدامات پلیس برای ماه محرم خاطرنشان کرد: از عصر امروز طرح ویژه پلیس برای ماه محرم در پایتخت آغاز شده است و بر این اساس مأموران پلیس در آماده باش هستند و نسبت به روان سازی ترافیک و نیز تامین امنیت عزاداران اقدام می‌کنند.

دستگیری قاچاقچیان مرفین/ بار تریاک به مقصد نرسید

سرهنگ محمد بخشنده - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت - از دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر با 12 کیلوگرم مرفین خبر داد.

وی دراین باره گفت: درپی دریافت چندین گزارش و شکایت مردمی درمورد فعالیت مجرمانه یک باند تهیه و توزیع مرفین در محدوده غرب پایتخت، بررسی موضوع در دستورکار ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرارگرفت.

کوه زباله‌های خطرناک بیمارستانی در آرادکوه + فیلم

این روزها موضوع دفن پسماندهای عادی و عفونی پزشکی در آراد کوه و بی خطرسازی آن‌ها از سوی مراکز بیمارستانی و درمانی داغ شده است. ماجرا از آنجا شروع شد که اخباری مبنی بر وجود بخش‌هایی از بدن انسان، لباس‌های خونی، تجهیزات اتاق عمل، کیسه‌های خون، شیشه‌های دارو و باندهای عفونی بی‌خطرسازی نشده در محل دفن پسماندهای پزشکی در آرادکوه منتشر شد.

محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت-  تقصیر را بر گردن شهرداری تهران می‌اندازد. وی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود که موثر بودن اقدامات مربوط به دفع زباله‌های بیمارستانی، مشروط به ایجاد سیستمی مستقل توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای جمع‌آوری پسماندهای پزشکی است.

پربازدیدها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی ایسنا نیز دو خبر از سرویس شهری، دو خبر از سرویس سلامت و یک خبر از سرویس محیط زیست بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:

جزئیات نامه شهردار تهران به وزیر کشور

نامه هاشمی به دولت برای تعیین تکلیف ارزِ شهرداری

اعلام اقلام غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس/ وضعیت "شیرمدارس" در سال جدید

کوه زباله‌های خطرناک بیمارستانی در آرادکوه + فیلم

آمار اقلام دارویی تجویزی در نسخ پزشکان/ مصرف بالای آنتی‌بیوتیک در کشور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر