بر طبق آماری که از سایت pinteret به دست آمده است، داشتن سقفی متفاوت در خانه یکی از ویژگی‌های محبوب دکوراسیون منزل در سال 2018 است. این سبک حتی در خانه‌هایی با دکوراسیون مینیمال هم جای خود را باز کرده است. اساس این سبک جان بخشیدن و بُعد دادن به «دیوار پنجم» یعنی همان سقف اتاق است. انتخاب رنگ و رنگ‌آمیزی سقف کار آسانی نیست، اما شاید شما هم بتوانید با رنگ‌های پیشنهادی ما و  دستورالعمل قدم به قدمی که در این مطلب می‌خوانید، این کار را به انجام برسانید.

  1. یک رنگ را انتخاب کنید

همانطور که سقف سفید اتاق را روشن و بزرگ نشان می‌دهد، سقف تیره یک فضای بزرگ را دنج‌تر و صمیمی‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین در انتخاب رنگ به ابعاد، کاربری و حس و حال خود در فضا دقت کنید. در ادامه با چند رنگ پیشنهادی آشنا خواهید شد.

 

رنگ سقف

رنگ پیشنهادی اول: آبی بنفش

 

رنگ سقف

  1. میزان براق بودن سقف را مشخص کنید

پوشش‌های مات نقص‌ها را می‌پوشاند اما رنگ‌های براق می‌توانند به افزایش نور اتاق کمک کنند و باعث شوند سقف بلندتر به نظر برسد.

 

رنگ سقف

رنگ پیشنهادی دوم: لیمویی پررنگ

 

رنگ سقف

  1. فضا را آماده کنید

هنگام رنگ‌آمیزی سقف حتماً قطرات رنگ پایین می‌ریزند. بنابراین حتماً وسایل را از اتاق خارج کنید و کف اتاق را با یک نایلون بپوشانید.

 

رنگ سقف

رنگ پیشنهادی سوم: صورتی

 

رنگ سقف

  1. از بالا به پایین حرکت کنید

اگر قصد رنگ‌آمیزی کل اتاق را دارید، از سقف شروع کرده و پایین بیایید. اما اگر فقط می‌خواید سقف را رنگ کنید، باید لبه‌های دیوار را به چسب بپوانید تا رنگی نشود.

 

رنگ سقف

رنگ پیشنهادی چهارم: خاکستری مایل به قهوه‌ای

 

رنگ سقف

  1. از غلطک استفاده کنید

بهتر است از غلطکی با استوانه باریک استفاده کنید تا از ریختن قطرات رنگ جلوگیری شود. از غلطک‌هایی با کیفیت استفاده کنید تا همه منافظ سطح را پر کنند. مطمئناً بهتر است که تا جایی که می‌توانید به سقف نزدیک شوید. از یک غلطک با دسته‌ای کوتاه و سبک استفاده کنید تا بازویتان کمتر خسته شود.

 

رنگ سقف

رنگ پیشنهادی پنجم: خاکستری

 

رنگ سقف