دبیر چهارمین جشنواره اسباب‌بازی با مهر مطرح کرد

عدم هماهنگی اتحادیه نایلون و پلاستیک با شورای نظارت بر اسباب‌بازی

حموله، دبیر چهارمین جشنواره اسباب‌بازی عدم هماهنگی اتحادیه نایلون و پلاستیک با شورای نظارت بر اسباب‌بازی را موجب اختلال و عدم تاثیرگذاری حوزه اسباب‌باری می‌داند.

عدم هماهنگی اتحادیه نایلون و پلاستیک با شورای نظارت بر اسباب‌بازی

محسن حموله، دبیر چهارمین جشنواره اسباب‌بازی به خبرنگار مهر گفت: اتحادیه نایلون و پلاستیک که متولی امور مربوط به تولیدکنندگان، توزیع، پخش و فروشندگان اسباب بازی ایران است به دلیل عدم شناخت، نداشتن اطلاعات مورد نیاز و کافی و عدم احاطه در حوزه اسباب‌بازی که در رشد و پرورش و ابعاد مختلف شخصیت کودکان و نوجوانان تاثیر به‌سزایی دارد، سبب اختلال و عدم هماهنگی و ایفای نقش موثر اتحادیه و کم توجهی به این حوزه تاثیرگذار شده است.

او ادامه داد: همچین هیچ‌گونه هماهنگی و تعامل کاری با دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی از سوی اتحادیه نایلون و پلاستیک انجام نگرفته است با توجه به اینکه این اتحادیه یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب بازی است. به دلیل کم کاری، بی‌توجهی و تعلل در انجام وظایف محوله از سوی اتحادیه نایلون و پلاستیک از سال گذشته تولیدکنندگان اسباب‌بازی مجوز فعالیت انجمن اسباب‌بازی را با پیگیری و تعامل با شورای نظارت بر اسباب‌بازی اخذ کرده‌اند. 

حموله با اشاره به اینکه هم‌اکنون بهترین و مناسب‌ترین زمان است تا اتحادیه نایلون و پلاستیک با این انجمن و شورای نظارت بر اسباب‌بازی در تعامل باشد، بیان کرد: باید این اتحادیه هماهنگی‌های لازم را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر داشته باشد. با عنایت به شعار امسال مبنی بر حمایت از تولید و کالای ایرانی و تاکید مقام معظم رهبری بر این امر، باید تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و مردم نهاد عزم خود را برای رسیدن به این هدف مهم و تاثیرگذار جزم کنند و از هیچ کوششی در این باره دریغ نورزند. البته اسباب بازی‌های وارداتی نیز تحت مدیریت اتحادیه خرازی است که نبود یک اتحادیه مستقل در صنعت اسباب‌بازی نیز سبب بلاتکلیفی در این حوزه شده است.

به گفته دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال گذشته طرح برچسب‌های فروشگاه‌های اسباب‌بازی را در سطح کشور با همکاری اتحادیه‌های مرتبط اجرا کرد در این طرح فروشگاه‌ها باید به سامانه شورا مراجعه و ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام دهند و کد رهگیری دریافت کنند و این طرح تحت عنوان اسباب‌بازی های ایرانی شناسنامه‌دارشدند. این برچسب‌ها به فروشنده و مخاطبان آگاهی می‌داد که اسباب‌بازی ایرانی باید برچسب هولوگرام شورای نظارت بر اسباب‌بازی را بر روی بسته‌بندی خود الصاق کند و این هولوگرام همان شناسنامه اسباب‌بازی است. ولی اتحادیه نایلون و پلاستیک در این زمینه اصلا همکاری و تعامل دوسویه نداشته‌ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان