معرفی چند ماسک انبه فوق العاده عالی برای پوست

انبه از جمله میوه هایی است که برای سلامت پوست بسیار مفید است، به گونه ای که می توان میوه انبه را به تنهایی و بدون هیچ ترکیبی روی پوستتان قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. در این مقاله شما را با انواع ماسک انبه آشنا خواهیم کرد.

معرفی چند ماسک انبه فوق العاده عالی برای پوست

میوه انبه سرشار از ویتامین A و C است که دارای آنتی اکسیدان های ضد سرطانی می باشد. کلاژن موجود در انبه باعث کاهش پیری پوست شده و نیز این میوه به عنوان نوعی مرطوب کننده با قابلیت جذب بالا، برای انواع پوست ها بسیار مناسب می باشد. بنابراین در این بخش طرز تهیه چند نوع ماسک انبه را به شما معرفی کرده ایم.

ماسک بی نظیر انبه

تهیه ماسک انبه با چند روش مختلف

در این مطلب قصد داریم چند ماسک انبه را به شما معرفی کنیم، برای آشنایی با روش تهیه انواع ماسک با انبه در ادامه می توانید همراه ما باشید.

ماسک انبه

ماسک انبه برای رطوبت دهی پوست

در این روش پالپ انبه را خارج کرده و 2 یا 3 قاشق چای خوری خاک رس به آن اضافه کنید، مخلوط را هم زده و به مدت 15 دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید. سپس به آرامی صورت خود را تمیز کرده و با آب بشویید.

ماسک عالی انبه برای تقویت و شادابی پوست

برای تهیه ماسک شادابی پوست با انبه، بعد از اینکه پالپ انبه را خارج کردید، 7 یا 8 بادام خرد شده به همراه 2 تا 3 قاشق چای خوری بلغور جو دو سر، 2 قاشق چای خوری شیر و آب و نیز 3 قاشق چای خوری خاک رس را به آن اضافه کرده، مواد را خوب با هم ترکیب کنید و مخلوط آماده شده را روی صورت بگذارید و بعد از 15 دقیقه آن را به آرامی تمیز کرده، و به وسیله آب بشویید. از این ماسک طبیعی انبه می توانید به صورت دو بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک عالی انبه

ماسک مفید انبه برای جلوگیری از بروز جوش و آکنه

یک قاشق چای خوری عسل و 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را به پالپ انبه اضافه کرده، هم بزنید و ترکیب حاصل را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید، سپس با آب ولرم صورتتان را شست و شو دهید. شما می توانید برای از بین بردن جوش ها این عمل را با ماسک عسل و انبه هفته ای یک بار انجام دهید.

ماسک صورت انبه برای پوست های چرب و حساس

پالپ انبه را با 3 قاشق چای خوری خاک رس و یک قاشق چای خوری گلاب و همینطور یک قاشق چای خوری دلمه شیر با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 30 دقیقه روی صورتتان بگذارید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک فوق العاده انبه برای اسکراب بدن

ابتدا پالپ انبه را خارج کنید، سپس 2 قاشق چای خوری شیر و عسل و نیز نصف فنجان شکر قهوه ای را به آن اضافه نمایید و ماسک انبه بدست آمده را به آرامی بر روی بدنتان بمالید. بعد از مدتی می توانید بدن خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک فوق العاده انبه

ماسک میوه انبه برای از بین بردن لک های قهوه ای

نصف انبه پوست کنده به همراه یک قاشق مربا خوری آرد نخود چی، یک قاشق مربا خوری عسل و نیز یک قاشق مربا خوری ماست را با هم ترکیب کنید تا به حالتی شبیه خمیر در آید، طوری که به راحتی بتوانید آن را روی پوست قرار دهید.

پوستتان را بشویید و ماسک ضد لک را بر روی قسمت هایی از بدن که نیاز است بمالید. 25 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا ماسک کاملا خشک شود. سپس با آب سرد آن را شست و شو دهید. برای نتیجه گرفتن لازم است استفاده از این ماسک انبه را به مدت یک ماه تکرار کنید و همچنین می توانید این ماسک را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید.

ماسک زیبایی انبه

تهیه ماسک برای سفت کردن پوست صورت

به منظور تهیه ماسک انبه برای سفت کردن پوست، یک عدد انبه را حسابی له کنید، سپس 3 قاشق غذا خوری شیر بدون چربی  و نیز 6 قاشق غذاخوری جوانه گندم له شده را کم کم به آن اضافه نمایید تا به شکل خمیر سفتی در آید. چون در غیر این صورت از صورتتان سرازیر می شود. لازم است در این مرحله صورت خود را بشویید، سپس خمیر را بر روی صورت خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه ماسک بر روی صورت شما بماند و بعد از خشک شدن، پوستتان را با آب ولرم بشویید و سپس با پنبه صورت خود را خشک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان