شناسه : ۱۱۸۱۳۷۷ - پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
غرفه جامعهالمصطفی در نمایشگاه قرآن
گروه اندیشه: کارشناس فعالیتهای ترویجی جامعه المصطفی العالمیه در نمایشگاه قرآن هدف این نهاد را اطلاعرسانی فعالیتهای بینالمللی این مرکز برای مخاطبان ایرانی اعلام کرد.
حجتالاسلام و المسلمین یوسف محمدی، کارشناس فعالیتهای ترویجی جامعه المصطفی العالمیه در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) در خصوص کیفیت حضور این نهاد حوزوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی قرآن، گفت: حضور جامعهالمصطفی در نمایشگاه به این دلیل بوده است که فعالیتهای این مرکز خاص و برای مخاطبان جهانی است و از آنجا که محصولات تولیدی جامعه المصطفی برای مخاطبان خارج از کشور بوده، از جمله کتابهای پژوهشی اعم از بحثهای دینی و قرآنی، مخاطب داخلی از آن اطلاع زیادی ندارد، اطلاعرسانی در این زمینه انجام میشود.
محمدی افزود: از این رو بخش اول محصولات ما معرفی محصولات علمی هیئت علمی مرکز است. اولین رویکرد ما معرفی جامعه المصطفی از نگاه بینالمللی برای مخاطب ایرانی است.
کارشناس فعالیتهای ترویجی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: بخش دیگر این مرکز مربوط به فعالیتهای ترویجی این مرکز است که در قالب مسابقات بین المللی اجرا کرده است.
وی افزود: ما در چند سال اخیر از ظرفیتهای زیادی در خارج از کشور استفاده کردهایم و به خصوص در حدود 70 ملیت در مسابقات جامعه المصطفی شرکت کردهاند. در جامعه المصطفی 110 ملیت وجود دارد. این برای مخاطبان ایرانی جالب است که بدانند از کدام کشورها در مسابقات شرکت کرده و چه کسانی موفقیت کسب میکنند. این نشان میدهد که المصطفی چه ظرفیتی در بینالملل دارد.
محمدی تصریح کرد: نشستهای علمی که خارج از کشور با موضوعات مختلف برگزار شده است نیز به اطلاع علاقهمندان میرسد، همچنین در فضای مجازی المصطفی فعالیتهای خوبی داشته است. المصطفی دانشگاهی مجازی از طریق فضای مجازی ایجاد کرده و دورههای قرآنی و دینی را به کسانی که نمیتوانند به صورت حضوری در برنامهها شرکت کنند ارائه میدهد.
وی در خصوص ارزیابی نمایشگاه قرآن گفت: قطعا مشکلات اقتصادی تاثیر گذاشته و بخش بینالمللی به اندازه سالهای گذشته نیست اما برایند نمایشگاه مثبت است و انشاءالله در روزهای آینده استقبال بیشتری را شاهد باشیم.