ماهان شبکه ایرانیان

شهربازی فراری ورلد ابوظبی ؛ تفریح در دنیای سرعت

امارات گرچه کشور کوچکی است اما به خوبی توانسته از درآمدهای نفتی خود استفاده کند و در شهرهای کوچک خود، بزرگ ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری را ایجاد کند

امارات گرچه کشور کوچکی است اما به خوبی توانسته از درآمدهای نفتی خود استفاده کند و در شهرهای کوچک خود، بزرگ ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری را ایجاد کند. سالانه بسیاری از هموطنان ما نیز همانند دیگر گردشگران از اقصی نقاط دنیا، دبی و ابوظبی را مقصد تفریحی خود قرار می دهند و چند روزی را در این شهرهای لوکس و جذاب می گذرانند. گرچه اغلب در کشور امارات، دبی را به خوبی می شناسیم، اما باید بدانید این دو شهر فاصله چندانی ندارند، به طوری که اغلب مردم جاذبه های ابوظبی را جزء دبی می دانند.

امروز همراه کارناوال باشید تا به درون دنیای متفاوتی به طعم آدرنالین و سرعت و به شکل فراری پا بگذاریم.

می رویم سراغ شهربازی معروف ابوظبی: فراری ورلد

در این شهر بازی تمام بازی ها را به شکل و شمایل ماشین های آلبالویی و جذاب فراری خواهید دید و اینجا همان جایی است که می توانید به آرزوی فراری سواری و تجربه نهایت سرعت خود، رنگ و روی واقعیت ببخشید. اینجا آزادید تا همانند یک راننده فرمول یک پشت فراری مورد علاقه تان بنشینید و در پیچ های جاده غرق در هیجان شوید. البته ترن هوایی معروف این شهربازی را از قلم نیاندازید، چرا که سریع ترین ترن هوایی دنیا پیش روی شماست!

پیش از سفر به فراری ورلد، می توانید درباره برخی از پارک های آبی دبی و دیگر شهربازی های معروف آسیا در زیر بخوانید:

راهنمای سفر به دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی ؛ زادگاه سرسره های هولناک

پارک آبی وایلد وادی دبی ؛ ماراتن هیجان

شهربازی سان وی لاگون مالزی ؛ یک روز مهیج در کوالالامپور

همراه کارناوال به دنیای قرمز رنگ فراری بیایید و لذت نهایت سرعت را بچشید!

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

چرا شهربازی فراری ورلد؟


– تنها شهربازی موضوعی فراری در دنیاست.

– سریع ترین ترن هوایی دنیا در این شهربازی قرار دارد.

– تمام شکل و شمایل این شهربازی به شکل ماشین های جذاب فراری است.

– در کسری از ثانیه به مفهوم جدیدی از سرعت و هیجان دست خواهید یافت!

چرا شهربازی فراری ورلد؟

آشنایی با فراری ورلد ؛ Ferrari World

فراری ورلد، یکی از بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده و البته جذاب ترین مجموعه تفریحی در دنیاست که با الهام از ماشین های فراری ساخته شده است. این مجموعه وسیع 200,000 متر مربعی در جزیره یاس ابوظبی ساخته شده و در کل مجموعه ای از بازی هایی متنوع و پرسرعت است که آرزوی تجربه نهایت سرعت شما را برآورده می کند. 

ساخت فراری ورلد در سال 2007 آغاز شد و در پس از سه سال در سال 2010 درهای آن به روی مسافران و گردشگران هیجان دوست گشایش یافت. جالب است بدانید که در ساخت فراری ورلد نزدیک 12,370 تن فولاد به کار رفته است، یعنی چیزی دو برابر فولادی که در ساخت برج ایفل استفاده کرده اند. 

این شهربازی جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است که یکی از مهم ترین آنها، جایزه موسسه معتبر ورلد تراول اواردز در سال 2016 که با آن جایزه مقصد برتر و نوظهور گردشگری آسیای میانه را به خود اختصاص داد. 

در فراری ورلد مجموعه ای از تفریحات خاص، سواری های متفاوت و البته رستوران و استراحتگاه وجود دارد تا روزی هیجان انگیز و کامل را برای شما رقم بزند. از آن جمله 20 بازی و سواری، سالن تئاتر، نمایش سه بعدی، تاب گردان و زمین بازی مخصوص کودکان است. یا می توانید در مغازه و فروشگاه فراری ورلد قدری سوغات بخرید و غذای خود را در رستوران ایتالیایی آن صرف کنید.

در ادامه با بخش های مختلف این شهربازی، عکس ها و سایر امکانات آن آشنا خواهید شد.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

بخش های مختلف فراری ورلد در ابوظبی

در ابتدا می رویم سراغ بازی های هیجان انگیز فرارری ورلد و از نزدیک با آن ها آشنا می شویم:

1) ترن هوایی فرمولا روسا ؛ Formula Rossa

فرمولا روسا سریع ترین ترن هوایی دنیاست که تنها در عرض 2 ثانیه شما را به سرعت 100 و تنها کمی بعد به 240 کیلومتر بر ساعت می رساند و این افزایش سرعت سرسام آور تنها 4٫9 ثانیه طول می کشد. جالب آن که کل مسیر فرمولا روسا 2٫7 کیلومتر است که شما آن را در 1:30 ثانیه طی می کنید.

توصیه می شود برای اطلاعات بیش تر بخوانید:

سریع ترین ترن هوایی دنیا در ابوظبی ؛ به سرعت فراری

نهایت سرعت: 240 کیلومتر بر ساعت

محدودیت قد: 1٫4 تا 1٫95 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

ویدیویی هیجان انگیز از تجربه سواری فرمولا روسا

در حال بارگذاری ویدئو ...

 

2) چالش فیورانو جی تی ؛ Fiorano GT Challenge

فیورانو جی تی دیگر ترن هوایی در دنیای فراری است که گرچه به سرعت فرمولا روسا نمی رسد، اما در هیجان دست کمی از سریع ترین ترن هوایی دنیا ندارد. جایگاه های این ترن به شکل ماشین F430 فراری است که در مسیری مشابه مسیرهای واقعی مسابقه GT و در دو خط موازی به حرکت در می آید. پس خود را برای پیچ های تند و سقوط های پرشیبی با سرعت 95 کیلومتر در ساعت آماده کنید. 

نهایت سرعت: 95 کیلومتر بر ساعت 

محدودیت قد: 1٫3 تا 1٫95 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

3) ترن هوایی فلایینگ ایس ؛ Flying Aces

در این ترن هوایی هیجان را به گونه ای دیگر لمس می کنید چرا که فلایینگ ایس بزرگ ترین حلقه ترن هوایی دنیا را پیش روی شما قرار می دهد! 

با ترن هوایی فلایینگ ایس با سرعت 120 کیلومتر در ساعت تا ارتفاع 63 متری بالا می روید، شیبی 51 درجه را خواهید فهمید و با دور زدن در حلقه ای 52 متری، برای لحظه ای فراموش نشدنی دنیا را وارونه تجربه می کنید. 

نهایت سرعت: 120 کیلومتر بر ساعت 

محدودیت قد: 1٫3 تا 1٫96 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

4) آکادمی کارتینگ ؛ Karting Academy

در آکادمی کارتینگ فراری ورلد، سوار ماشین های کارتینگ شوید و در مسیری 290 متری با دیگر دوستان تان به مسابقه بپردازید. 

از آن جا که آکادمی کارتینگ زمان مخصوص به خود را دارد، فراموش نکنید صبح زود به فراری ورلد بیایید تا تا بتوانید برای کارتینگ ثبت نام کنید. 

محدودیت قد: 1٫5 تا 2٫1 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

5) بازی چرخش تایر ؛ Tyre Twist

در این بازی درون جایگاه هایی به شکل چرخ های فراری می نشینید و سرعتی شبیه تایر این ماشین های مسابقه را می چشید. از آن جا که درون هر یک از این چرخ ها تا 5 نفر می توانند بشینند، می توانید لحظاتی خانوادگی و هیجان انگیز را دور هم رقم بزنید.

سرعت: 16 دور در دقیقه

ظرفیت: هر جایگاه 5 نفر

محدودیت قد: 1٫05 تا 1٫2

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

6) سواری دور ایتالیا ؛ Bell’Italia

بگذارید کودکان تان پشت فرمان بنشینند و در گردشی جالب دور ایتالیا را به بگردند. شما نیز از دیدن این کشور زیبا در یک ماشین سواری به سبک قدیم فراری لذت ببرید. در این محوطه در ماشین های 250 کالیفرنیا فراری که متعلق به سال 1958 میلادی می نشینید و در مجموعه ای که شبیه ایتالیا است با سرعت 5 تا 8 کیلومتر بر ساعت در آن گردش می کنید. کل این محوطه 6300 متر مربع است که در مجموع 17 مکان دیدنی و 20 شهر و روستای ایتالیا را در آن بازسازی کرده و ساختمان ها را در 1:20 اندازه واقعی خود ساخته اند. 

برای گردش در این محوطه می توانید پیاده روی و یا ماشین سواری را انتخاب کنید.

محدودیت قد: تنها کودکان و افراد زیر 1٫2 متر می توانند پشت فرمان ماشین های 250 کالیفرنیا بنشینند. 

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

7) چالش اسکودریا ؛ Scuderia Challenge

در شبیه ساز فراری بنشینید و دست فرمان و هنر خود در ماشین سواری را به رخ بکشید. در این بازی شما در مسیر مشابهی با مسیر مسابقه ای یاس مارینا، وارد مسابقه می شوید.

این بازی نیز زمان دار است، پس در اول صبح و بدو ورود به فراری ورلد به سراغ ثبت نام برای این شبیه ساز هیجان انگیز بروید.

جالب است بدانید که این بازی همانند سیستمی است که برای آموزش رانندگان فرمول 1 به کار گرفته می شود. پس همانند یک راننده فرمول یک به سراغ چالش اسکودریا بروید.

محدودیت قد: 1٫3 تا 1٫5 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

8) مسابقه بزرگ بنو ؛ Benno’s Great Race

خود را برای یک سواری خانوادگی آماده کنید. در فضایی جدید، جادویی و وسیع، مسیری مسابقه ای و جالب انگیز را پشت سر می گذارید و در طی آن با فعالیت ها و کارهای مختلف سرگرم خواهید شد. 

نهایت سرعت: 4٫3 کیلومتر بر ساعت

محدودیت قد: حداقل 0٫90 متر

طول مسیر: 220 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

9) تجربه فراری سواری ؛ Driving Experience

اگر همیشه آرزو داشتید پشت یک ماشین فراری بنشینید، اینجا همان قسمت مورد علاقه شما خواهد بود! درست است! یک فراری قرمز رنگ و زیبا پیش پای شماست. پیش از نشستن در ماشین، فردی آموزش های لازم را به شما می دهد و سپس می توانید این لذت لوکس را در کمال واقعیت تجربه کنید. 

در این سواری که حدود 10 دقیقه است، می توانید دو نفر از دوستان یا خانواده خود را هم در صندلی عقب فراری همراه خود داشته باشید.

هزینه

هزینه سواری فراری: 695 درهم (حدود 600 هزار ت) 

هزینه سواری فراری + عکس: 795 درهم (حدود 700 هزار ت)

هزینه سواری فراری + عکس + ویدیو: 895 درهم (حدود 800 هزار ت)

هر همراه: 120 درهم (حدود 105 هزار ت)

هزینه سواری فراری در کنار راننده: 395 درهم (حدود 300 هزار ت)

هزینه سواری فراری در کنار راننده + عکس: 495 درهم (حدود 400 هزار ت)

هزینه سواری فراری در کنار راننده + عکس + ویدیو: 595 درهم (حدود 500 هزار ت)

+ برای ثبت نام در فراری سواری به اکسپرینس سنتر (Experience Centre) مراجعه کنید. اگر نمی خواهید از هیچ یک از دیگر بازی های دنیای فراری استفاده کنید، احتیاجی به تهیه بلیت ورودی ندارید اما باید 100 درهم اضافه تر پرداخت کنید. 

+ برای رانندگی باید بالای 21 سال بوده و گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید. اگر ساکن و مقم امارات هستید، گواهینامه اماراتی شما مورد قبول است، در غیر این صورت یا باید گواهینامه بین المللی داشته و یا گواهینامه شما به یکی از کشورهای زیر تعلق داشته باشد: 

(اسپانیا، آلمان، بلژیک، اتریش، ایتالیا، هلند، ایرلند، فرانسه، سوئیس، یونان، ترکیه، انگلیس، لهستان، پرتغال، چک، اسلواکی، قبرس، لوکزامبورگ، سوئد، دانارکف فنلاند، ایسلند، کانادا، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، سنگاپور، استرالیا و نیوزیلند)

+ برای نشستن به عنوان مسافر نیز لازم است که از پس رانندگی بدون نیاز به کمک برآیید. 

+ در روز مراجعه، تائیدیه و گواهینامه رانندگی خود را فراموش نکنید و حداقل 30 دقیقه زودتر از زمان موعد خود را به محل برسانید، چرا که نیاز است در جلسه ای خلاصه و کامل پیش از نوبت رانندگی خود شرکت کنید.

+ توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه تخلف در رانندگی و یا صدمه و جراحتی که در حین رانندگی شما رخ دهد، کاملا به عهده شماست.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

10) جونیور گرند پریکس، بازی کودکان

مدرسه مسابقه کودکان، دومین بخش مدرسه رانندگی فراری است که در این بخش هیجان انگیز کودکان شما می توانند سوار ماشین های فرمول 1، رانندگی را تجربه کنند. ابتدا فیلمی آموزشی برای کودکان پخش می شود و سپس کارشناسان راهنمایی و آموزش های لازم را به کودکان می دهند. 

رانندگان جوان و کودک در این بخش تفریحی پشت فرمان ماشینی مسابقه ای می نشینند و آرزویی را که بسیاری در کل زندگی خود دارند، در نخستین سال های خود به خاطره بدل می کنند. 

نهایت سرعت: 6 کیلومتر بر ساعت

سایز ماشین ها: نصف ماشین های فرمول 1 واقع یاست.

محدودیت قد: 1٫1 تا 1٫5 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

11) جونیور جی تی ؛ Junior GT

برای کودکان بیش از یک یا دو بخش اختصاصی به چشم می خورد و قول می دهیم قرار است به کودکان شما کلی خوش بگذرد. بچه ها در بخش جونیور جی تی نیز ابتدا فیلمی آموزشی دیده و بعد کارشناسان باقی آموزش ها را به کودکان توضیح می دهند. در انتها بچه ها می توانند در ماشین های سایز کودک 430 اسپایدر فراری (430 GT Spider) ماشین سواری کنند. 

نهایت سرعت: 6 کیلومتر بر ساعت

اندازه ماشین: 40% از اندازه واقعی ماشین های 430 اسپایدر فراری هستند.

محدودیت قد: 1 تا 1٫4 متر

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

12) کمپ آموزشی کودکان ؛ Junior Training Camp

محوطه بازی کودکان وسیعی در دنیای فراری وجود دارد که سرسره های متنوع و بازی های جذاب و پبشرفته آن توانایی های حل مشکل کودکان را به کار می گیرد و این بازی ها به سبک فراری ساخته شده اند. این کمپ بازی های مختلفی برای انواع سن ها تعبیه شده است.

محدودیت قد: حداقل 1 متر

محدودیت قد برای محوطه بالا رفتن کودکان: 1٫2 متر

کودکان و شرکتکنندگان لازم است از لوازم ایمنی مخصوص محوطه استفاده کنند. 

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

13) محوطه بازی کارواش خلیل ؛ Khalil’s Car Wash

این محوطه بازی مخصوص کودکان و نوپایان است که می توانند در سرسره های آن تفریح کنند و آرزوهای خود را در ماشین های کنترلی محوطه به حقیقتی کودکانه تبدیل کنند. 

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

14) به سرعت جادو ؛ Speed of Magic

به همراه نلو، این شخصیت فانتزی و شیطون در دنیایی جادویی و چهار بعدی به کنکاش و ماجراجویی بروید. نلو با فراری قرمز رنگش به جاهایی می رود که تا به حال چرخ هیچ فراری به آن جا نرسیده است. می توانید با نلو یکی از خاطره انگیزترین سواری های عمرتان را تجربه کنید. در اقیانوس ها شیرجه بزنید و بر فراز صخره ها پرواز کنید و در غارهای یخی به ماجراجویی بپردازید.

شبیه ساز این بازی با تغییر دما، نور، رطوبت و حرکت در طی مسیر هیجان را برای شما دو چندان می کند.

متوسط سرعت: 5٫4 کیلومتر بر ساعت

نهایت سرعت: 8٫25 کیلومتر بر ساعت

طول مسیر: 290 متر

محدودیت قد: 1 تا 1٫2 متر باید همراه داشته باشند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

15) سفر به ایتالیا ؛ Viaggio in Italia

صندلی خود را محکم بچسبید، چرا که قرار است به زودی در میان ابرها پرواز کنید و بر فراز مناظر ایتالیایی و زادگاه ماشین های فراری گردش کنید. از روی کوهستان ها، روستاها و باغ های انگور می گذرید و غرق در لذت خواهید شد. 

صندلی های این بخش به شکل صندلی ماشین های اف 430 فراری طراحی شده اند.

محدودیت قد: 1 تا 1٫95 متر. بچه های 1 تا 1٫3 متر تنها با همراه میتوانند در این بخش حضور بیابند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

16) رانندگی با قهرمانان ؛ Driving with the Champion

در این شبیه ساز مجازی همانند یک راننده فرمول 1 رانندگی کنید. در فضایی همچون سینما می نشینید و رانندگی به سرعت نور را خواهید دید. 

محدودیت قد: افراد 1٫07 متر تنها با همراه

17) نمایش تعویض تایر ؛ Tyre Change Show

در این نمایش جالب دو کمدین مکانیک را می بینید که آرزو دارند از خدمه ماشین های اسکودریا فراری باشند و چرخ های ماشین را تعویض کنند. نمایش بانمک آن ها را ببینید و در نهایت شما هم تلاش خود را کنید و در کم ترین زمان ممکن چرخ های ماشین را عوض کنید.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

18) لاین سرعت ؛ Fast Lane

عاشق ماشین های فراری هستید و خودتان را یکی از متخصصین این ماشین ها می دانید؟ 

اینجا همان جایی است که می توانید درباره اطلاعات خود با دیگر عشاق فراری به کل کلی دوستانه و مسابقه طور بپردازید و اگر واقعا این کاره اید جایزه را از آن خود کنید. 

برای شرکت در مسابقه لاین سرعت به ساعت و زمان آن توجه کنید.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

19) گالری فراری ؛ Galleria Ferrari

در این نمایشگاه می توانید از نزدیک با انواع مدل های فراری آشنا شوید و درباره هر یکی از مدل های منحصر به فرد آن اطلاعات و حقایق جالب توجهی را به دست آورید. جالب آن که فراری های موجود در نمایشگاه هر از چند گاهی تغییر می کنند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

20) تور کارخانه فراری ؛ Tour the Ferrari Factory

با این تور مجازی به دل کارخانه های فراری خواهید رفت و فرآیند ساخت ماشین های آن را از نزدیک خواهید دید. از طراحی های اولیه بگیرید تا ساخت قطعات مختلف و رنگ آمیزی ماشین، همگی پیش روی شما به نمایش در خواهد آمد و در دقایقی خواهید دید یک فراری چگونه فراری می شود. 

محدودیت قد: افراد زیر 1٫2 متر تنها با همراه می توانند در این تور شرکت کنند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

21) سینما مارانلو ؛ Cinema Maranello

تصورش را می کردید در این شهربازی بتوانید فیلم هم ببینید؟ 

در سینما فراری ورلد، در سالن سینمای ایتالیایی و بزرگی می نشینید و با فیلم کاپا دی سیسیلیا به دهه 1920 سفر خواهید کرد. در این فیلم خواهید دید که چگونه انزو فراری رویای خود را به واقعیت بدل کرده و کمپانی بزرگ ماشین سازی خود، فراری را راه اندازی می کند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

22) نمایش سرخ ؛ RED Show

در نمایش سرخ، داستان هیجان انگیز و موزیکال دو شخصیت را که در وسط دو خانواده گیر افتاده اند، به تماشا می نشینید.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

رستوران های فراری ورلد 

در این شهربازی وسیع در کل 5 کافه و رستوران وجود دارد که هزینه آن ها متوسط تا گران است. در ادامه هر یک را معرفی کرده ایم:

1) اسپرسو روسو ؛ Espresso Rosso

به سبک ایتالیایی کسب انرژی کنید و دقایقی را در کنار هم به خوردن و نوشیدن بگذرانید.

در کافه اسپرسو روسو تمام گزینه های پیش رو شما ایتالیایی هستند و انواعی از نوشیدنی ها و شیرینی ها را می توانید انتخاب کنید.

ساعات کار: 11 تا 20

شهربازی فراری ورلد

2) رستوران الپودیو ؛ Il Podio

در این رستوران طیف متنوعی از غذاهای بین المللی به چشم می خورد و می توانید غذای خود را از میان انواع غذاهای عربی، هندی و غربی انتخاب کنید. می توانید با انوع غذاهای دبی در اینجا آشنا شوید.

ساعات کار: 11 تا 20

3) رستوران ایتالیایی ماما روسلا ؛ Mamma Rossella

رستوران ماما روسلا، رستوران ایتالیایی محبوبی است که به سبب پاستاهای تازه و پیتزاهای تنوری اش شهرت دارد و در سال 2015 توانست عنوان برترین رستوران ایتالیایی سال را به خود اختصاص دهد. این رستوران به افتخار رستورانی با همین نام در شهر مارنلو ایتالیا ساخته شده است.

ساعات کار: 11 تا 20

شهربازی فراری ورلد
شهربازی فراری ورلد

4) رستوران کاوالینو ؛ Ristorante Cavallino

رستورانی با همین نام، نخستین رستورانی بود که بیرون درهای کارخانه فراری تأسیس شد و جایی بود که انزو فراری مشهور، صاحب کارخانه غذای روزانه خود را در آن صرف می کرد. به همین مناسبت رستوران کاوالینویی در فراری ورلد ابوظبی ساخته اند که از شما با غذاهای اصیل ایتالیایی پذیرایی می کند.

خوشبختانه می توانید تنها برای صرف غذا در این رستوران، به درون شهربازی وارد شده، منتها برای اطلاعات بیش تر و هماهنگی از خدمات مهمان لابی کمک بگیرید.

ساعات کار: دوشنبه تا شنبه: 13 تا 20

5) آفیسر فود کوارتر ؛ Officers Food Quarters

برای صرف غذایی سریع آماده اید؟ برگرها، سالادها، ساندویچ ها و پیتزاهای این فست فود گزینه مناسبی اند و به شما کمک می کنند تا با رفع گرسنگی سریعی، کمتر وقت را تلف کرده و به سراغ دیگر بازی های فراری ورلد بروید.

ساعات کار: 11 تا 20

شهربازی فراری ورلد
شهربازی فراری ورلد

فروشگاه های فراری ورلد

در شهربازی دنیای فراری ابوظبی چندین مغازه و فروشگاه به چشم می خورد که می توانید یادگاری ها و سوغاتی های جالبی از فراری را با خود به خانه ببرید. مجموعه ای از محصولات و ماشین های فراری، اجناس برند و برتر ایتالیایی، جواهرات و … از جمله مواردی است که در این فروشگاه ها خواهید دید.

1) فروشگاه گذشته و آینده فراری ؛ Ferrari Past & Present

ساعات کار: 11 تا 20

2) فروشگاه فراری ؛ The Ferrari Store

ساعات کار: 10:15 تا 20

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

سایر امکانات فراری ورلد

از دیگر امکانات فراری ورلد، پارکینگ و دستگاه های خود پرداز است که این دستگاه ها را در نزدیکی ورودی و در قیمت های مختلف پارک خواهید دید.

می توانید پیش از ورود به پارک وسایل خود را در کمدهای قسمت ورودی بگذارید. هزینه کمدها 35 درهم (حدود 30 هزار تومان) می باشد.

اگر به کالسکه کودک احتیاج دارید، می توانید آن ها را با هزینه 40 درهم (حدود 35 هزار تومان) در طبقه ورودی پلازا اجاره کنید.

همچنین قسمت نمازخانه و اتاق سیگار کشیدن نیز در طبقه پلازا قرار دارند.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

بایدها و نبایدهای فراری ورلد

1) ورود هرگونه غذا و نوشیدنی به داخل فراری ورلد ممنوع است.

2) با رفتارهای خوشنت آمیز، برهم زننده نظم، جا زدن در صف، سیگار کشیدن در غیر از اتاق سیگار برخورد خواهد شد.

3) ورود انواع سلاح های گرم و سرد به درون فراری ورلد ممنوع است.

4) ورود حیوانات جز موارد خاص، ممنوع است.

5) از ورود افرادی که حالت عادی ندارند، جلوگیری می شود.

6) ملزم به پوشش مناسب هستید.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

نکات جالبی از فراری ورلد ابوظبی

1) اگر سازه شهربازی فراری ورلد ابوظبی را به صورت ایستاده نگه داریم، به بلندترین سازه جهان بدل می شود و برج خلیفه را هم پشت سر می گذارد.

2) از جوایز و افتخارات فراری ورلد می توان به چند مورد اشاره کرد: بهترین پارک موضوعی در امارات در سال 2013، برنده بهترین طراحی از سوی مجله تخصصی طراحی در سال 2011، برنده جایزه بهترین پروژه سال 2011

3) اگر سقف فراری ورلد را به صورت صاف روی زمین بگذاریم، بر روی آن می توان 20,100 ماشین فراری پشت در پشت هم گذاشت.

4) در ساخت سقف 200,000 متر مربعی فراری ورلد به قدری آلمینیوم به کار رفته است که برای ساخت 16,750 فراری کافی است.

5) اگر به سقف فراری ورلد دقت کنید، لوگو کارخانه فراری را خواهید دید، برای ساخت این لوگو 65 متری، 3,000 متر مربع فضا به کار رفته است که 7 زمین بسکتبال در آن جای می گیرد. 

6) بزرگ ترین سازه های فضاکار ساخته شده در دنیا را در شهربازی فراری ورلد ابوظبی می توان دید. 

7) شهربازی فراری ورلد در مجموع 86,000 متر مربع فضای سرپوشیده دارد که می تواند 7 زمین فوتبال را در خود جای دهد!

8) در بخش سفر به ایتالیا در شهر بازی بیش از 40,000 درخت مینیاتوری و دست ساز به چشم می خورد.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

هزینه های فراری ورلد

بلیت های این شهربازی از تاریخ تهیه تا 6 ماه و تنها برای یک بار استفاده اعتبار دارند. در پارک ابتدا به قسمت ورودی ها بروید و برای داخل شدن از بلیت خود اسکن بگیرید. سه نوع بلیت یک روزه با قیمت ها و دسترسی های مختلف وجود دارد: (قیمت ها به درهم)

  بلیت برنزی بلیت نقره ای بلیت طلایی
بزرگسال 275 (240 هزار ت) 360 (315 هزار ت) 525 (460 هزار  ت)
کودک زیر 1٫3 متر 230 (200 هزار ت) 305 (260 هزار ت) 445 (390 هزار ت)
مزایا دسترسی یک روزه به پارک دسترسی یک روزه به پارک دسترسی یک روزه به پارک
    کوپن تبلیغاتی (20 درهم) کوپن تبلیغاتی (30 درهم)
    3 گذر سریع یا فست پس گذر سریع نامحدود 
       اولویت نشستن

در زیر قیمت بلیت های دو روزه را می بینید: (قیمت ها به درهم)

  بلیت برنزی بلیت نقره ای بلیت طلایی
بزرگسال 295 (260 هزار ت) 450 (400 هزار ت) 630 (555 هزار  ت)
کودک زیر 1٫3 متر 250 (220 هزار ت) 380 (335 هزار ت) 535 (470 هزار ت)
مزایا دسترسی به فراری ورلد و پارک آبی یاس دسترسی به فراری ورلد و پارک آبی یاس دسترسی به فراری ورلد و پارک آبی یاس
   

کوپن تبلیغاتی رایگان

20 درهم فراری ورلد

10 درهم پارک آبی یاس

کوپن تبلیغاتی رایگان

30 درهم فراری ورلد

15 درهم پارک آبی یاس

    3 گذر سریع یا فست پس در فراری ورلد گذر سریع نامحدود در فراری ورلد
       اولویت نشستن در هر دو پارک

ورود تمام کودکان زیر 3 سال به فراری ورلد رایگان است، اما ممکن است کارت شناسایی برای تائید سن کودک نیاز باشد.

خرید هر یک از پکیج ها، دسترسی نامحدود به تمام بازی های را برای شما ممکن می کند. 

برای استفاده از چالش اسکودریا و رانندگی فرمول 1 باید هزینه 100 درهم اضافی تر (حدود 90 هزار تومان) را پرداخت کنید.

برای استفاده از شبیه سازها باید پیش از استفاده از هر کدام و در هنگام ورود به شهربازی درخواست بدهید.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

اطلاعات بازدید از فراری ورلد

برای رسیدن به فراری ورلد بسته به آن که از ابوظبی یا دبی به این شهربازی می روید، راه های متفاوتی پیش روی شماست:

1) ابوظبی

از شهر ابوظبی با استفاده از دو بزرگراه ای 10 (الرها بیچ) و ای 12 (شیخ خلیفه ابن زاید) می توانید به فراری ورلد برسید. راه اول: از جزیره ابوظبی به سمت دبی و از روی پل مقتا حرکت کنید. هتل ساحلی و مرکز خرید رها را در سمت چپ خود رد کرده و به علائم جزیره یاس دقت کنید. کمی بعد علائم آبی رنگ یاس لیژر درایو را خواهید دید، آن ها را دنبال کنید تا به علائم قهوه ای رنگ فراری ورلد برسید. راه دوم: جاده کرنیچ را به سمت بندر مینا زاید ادامه می دهید و به علائم جزیره یاس خواهید رسید. بزرگراه ای 12 را ادامه داده و با دنبال کردن علائم آبی رنگ یاس لیژر درایو به فراری ورلد خواهید رسید.

2) دبی

از شهر دبی با استفاده از بزرگراه ای 11 (جاده شیخ زاید) به سمت ابوظبی حرکت کنید. از خروجی جزیره یاس استفاده کرده، ابتدا تابلوهای آبی رنگ و سپس تابلوهای فراری ورلد را دنبال کنید.

3) شرجه

از بزرگراه ای 11 استفاده کرده و خود را به بزرگراه ای 10 برسانید، با خروجی جزیره یاس تغییر مسیر داده و سپس با دنبال کردن تابلوهای آبی و قهوه ای به مقصد می رسید.

4) سرویس های جزیره یاس

این سرویس ها روزانه در دو مسیر آبی و قرمز و در ایستگاه های مختلف توقف دارند. 

خط آبی در ساعات 9 تا 21: یاس ویسوری، هتل های یاس پلازا، یاس سنترال، فراری ورلد، پارک آبی یاس

خط قرمز در ساعات 9 تا 14: یاس پلازا، یاس ویسوری، یاس مارینا، یاس لینکس و ساحل یاس

همچنین خطوط دیگری بین جزیره سعدیات و یاس در ساعات 10 تا 19 فعالیت می کنند که در ایستگاه فراری ورلد نیز توقف دارند.

ساعات کار: 11 تا 20

آدرس: امارات، ابوظبی، جزیره یاس

Address: Yas Island – Abu Dhabi – United Arab Emirates

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

موقعیت فراری ورلد روی نقشه:

در زیر ویدیویی هیجان انگیز از گردش در فراری ورلد ببنید:

در حال بارگذاری ویدئو ...

جاذبه ها و دیدنی های اطراف فراری ورلد

برای بازدید از فراری ورلد باید ابتدا به جزیره یاس بروید، این جزیره خود تفریحات و دیدنی های بسیاری دارد.

پارک آبی جزیره یاس

مرکز خرید جزیره یاس

ساحل یاس

سینماهای ووکس

یاس لینکس ابوظبی: مجموعه گلف

پارک آبی جزیره یاس

جاذبه های امارات

سینماهای ووکس جزیره یاس

جاذبه های امارات

مرکز خرید جزیره یاس

جاذبه های امارات

سخن آخر

این گشت و گذار مجازی در فراری ورلد ابوظبی چگونه بود؟

تا به حال به این شهربازی رفته اید؟

اگر به دانستن از جاذبه های دبی و یا دیگر شهربازی ها و پارک های آبی دنیا علاقه دارید، در زیر بخوانید:

راهنمای سفر به دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی ؛ زادگاه سرسره های هولناک

پارک آبی وایلد وادی دبی ؛ ماراتن هیجان

شهربازی سان وی لاگون مالزی ؛ یک روز مهیج در کوالالامپور

نظرات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان