رقیب «بوکر» نامزدهایش را شناخت

نامزدهای نهایی جایزه ۲۰ هزار پوندی «فولیو» از سوی آکادمی این جایزه ادبی در لندن معرفی شدند.

رقیب «بوکر» نامزدهایش را شناخت

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «فولیو» پس از یک سال وقفه در حالی اعلام شد که برای اولین‌بار آثار غیرداستانی نیز در این جایزه ادبی حضور دارند.

«مرد ناپدید» نوشته «لورا کامینگ»، «بازگشت» از «هشام مطر»، «آمارگیر» نوشته «چاینا میه‌ویل»، «ورزش پادشاهان» به قلم «سی‌.ای مورگان»، «آرگونات‌ها» نوشته «مگی نیلسون»، «تپه طلایی» از «فرانسیس اسپافورد»، «نگو که هیچ چیز نداریم» نوشته «مادلین تین» و «کشور سوزان: سوری‌ها در انقلاب و جنگ» از «رابین یاسین کساب» و «لیلا الشامی» هشت نامزد جایزه ادبی «فولیو» هستند که در این میان چهار اثر داستانی و چهار اثر نیز غیرداستانی هستند.

آکادمی جایزه ادبی «فولیو» که شامل بیش از 250 نویسنده و منتقد ادبی از جمله «مارگارت اتوود»، «پیتر کاری»، «زادی اسمیت» و«جی.ام کوئتسی» است، نامزدهای ادبی این رویداد سینمایی را از میان 62 نامزد اولیه انتخاب کرده است.

جایزه «فولیو» برای اولین‌بار درسال 2014 با هدف تبدیل شدن به "جایزه‌ای جدی‌تر از «بوکر»" در عرصه ادبیات برگزار شد و همچون جایزه بوکر بین‌المللی به آثار انگلیسی‌زبان نویسندگان سراسر جهان تعلق می‌گیرد.

در اولین دوره از این جایزه ادبی در سال 2014، «جورج ساندرز» نویسنده مجموعه داستان «دهم دسامبر» موفق به کسب این جایزه شد و سال بعد آن نیز «آکیل شارما» نویسنده هندی-آمریکایی با کتاب «زندگی خانوادگی» این جایزه را از آن خود کرد. جایزه ادبی «فولیو» در سال 2016 برگزار نشد تا امسال که با کمی تغییرات و اسپانسری جدید فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.

برنده جایزه ادبی 20 هزار پوندی «فولیو» طی مراسمی در تاریخ 24 می 2017 (سوم خرداد) در کتابخانه لندن معرفی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان