با وجود گذشت 6 ماه از انتشار اندروید نوقا، به نظر می رسد که این نسخه از سیستم عامل هنوز به پلتفرم غالب گوگل در اسمارت فون ها تبدیل نشده است. البته این موضوع با توجه به سهم عظیم اندروید لالی پاپ در میان اسمارت فون های اندرویدی مسئله تعجب برانگیزی نیست.
مطابق آخرین داده هایی که گوگل در یک برهه زمانی 7 روزه (تا انتهای سوم آوریل) گردآوری کرده، اندروید نوقا در حال حاضر 4.9 درصد از سهام بازار را در اختیار دارد. کمترین سهم از بازار را هم اندرویدهای نان زنجبیلی و بستنی نانی در اختیار دارند که هر کدام به طور مساوی 0.9 درصد از آمار را به خود اختصاص داده اند.
نکته جالب اینجاست که اندروید ژلی بین با وجود آنکه حدودا 5 سال پیش عرضه شده هم سهم بیشتری از اندروید نوقا را به خود اختصاص داده و با آمار 10.1 درصدی بالاتر از آن قرار گرفته است. در رده های بعدی اندروید کیت کت و مارشملو را داریم که به ترتیب با سهم 20 و 31.2 درصدی، پر مخاطب ترین نسخه های اندروید محسوب می شوند.
نوقا در حال حاضر 4.9 درصد از سهام بازار را در اختیار دارد
البته لازم به ذکر است که سهم اندروید نوقا از بازار به طور ماهانه در حال افزایش است. مطابق آخرین گزارشات تعداد دستگاه های به روز شده به اندروید نوقا طی ماه گذشته 2.1 درصد افزایش یافته که می تواند آمار امیدوار کننده ای برای گوگل باشد، آن هم در شرایطی که کمپانی مورد بحث اخیرا انتشار نسخه پیش نمایش اندروید O را نیز آغاز کرده است.