ماهان شبکه ایرانیان

تردد کشتی‌های چینی و آمریکایی کم شد

سایه جنگ تجاری بر کانال پاناما

رییس سازمانی که اوپراتور کانال پاناما است، می‌گوید در صورتی که تنش‌های تجاری بین دو غول برتر اقتصاد جهان بالا بگیرد، احتمالا کشتی‌های چینی و آمریکایی کمتری از این کانال عبور کنند.

سایه جنگ تجاری بر کانال پاناما

به گزارش رویترز، رییس سازمانی که اوپراتور کانال پاناما می‌باشد می‌گوید در صورتی که تنش‌های تجاری بین دو غول برتر اقتصاد جهان بالا بگیرد، احتمالا کشتی‌های چینی و آمریکایی کمتری از این کانال عبور کنند، اما این افت ترافیک، با افزایش کشتی‌های صادرکنندگان غلات از برزیل، جبران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛ این کانال که از میان پاناما عبور می‌کند، یک مسیر حیاتی کشتی‌رانی را بین اقیانوس‌های اطلس و آرام ایجاد کرده است  و مهمترین منبع درآمد این کشور آمریکای مرکزی می‌باشد.

رییس کانال پاناما، جورج گویجانو، به رویترز گفت: اکثر محموله‌هایی که از کانال پاناما عبور می‌کنند از آمریکا یا چین می‌آیند. تنش بین این دو کشور می‌تواند در نهایت بر میزان محموله‌هایی که از این آب‌راهه عبور می‌کنند به شدت تاثیر بگذارد.

هرچند گویجانو می‌گوید که انتظار دارد محموله‌های بیشتری از سوی برزیل، که بزرگترین تولیدکننده دانه سویا در جهان است، از این کانال عبور کنند و ترافیک آن را تقویت کنند.

همچنین گویجانو می‌گوید:» افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا، در کشورهایی نظیر ژاپن و مکزیک، می‌تواند کاهش کشتی‌هایی که به سوی چین رهسپار می‌شدند را جبران کند. او ادامه می‌دهد: کانال راه‌های زیادی برای تسهیل هرگونه تاثیر منفی جنگ تجاری دارد.

کانال پاناما هنوز داده‌های به روز شده خود در مورد حجم عبوری کالا از این کانال را اعلام نکرده است. اما در سال مالی 2017 که در ماه سپتامبر 2017  به پایان رسید، 403.8 میلیون تن از این کانال عبور کرد. از این میان 143 میلیون تن به وسیله کشتی‌های کانتینری و 79 میلیون تن به وسیله کشتی‌های مخزنی عبور داده شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان