در گفتگو با الف مطرح شد؛ روایت یک نماینده از نحوه ثبت سفارش خودرو در نیمه های شب

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون در خصوص تخلفات ثبت سفارش خودرو گفت: مسئولین وزارت صنعت ساعت ۲ نیمه شب سایت ثبت سفارش خودرو را باز کردند که با ثبت نام افراد خاص هماهنگ شده، بعد از یک ربع سایت بسته شد.

در گفتگو با الف مطرح شد؛ 			روایت یک نماینده از نحوه ثبت سفارش خودرو در نیمه های شب

اکبر ترکی نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به موضوع رانت و فساد در ثبت سفارش خودرو، پیش فروش و ثبت نام خودرو گفت: بعد از مطرح شدن موضوع فساد و رانت در واردات و خرید خودرو بخصوص خودروهای خارجی، کمیسیون اصل 90 مجلس به آن ورود کرد و از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح خواست.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح این بود که مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساعت 2 بامداد یک روز سایت ثبت سفارش خودرو را باز کردند و افراد خاص که ظاهرا از قبل هماهنگ شده بودند،  هزاران خودرو را ثبت سفارش کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: در همین راستا کمیسیون اصل 90 مجلس از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح خواست که آقایان با حضور در کمیسیون توضیح دادند اما پاسخ های آنها برای اعضای کمیسیون قانع کننده نبود.

ترکی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر تخلفات ثبت سفارش خودرو است، گفت: همین بی تدبیری ها، رانت ها و فسادها در خصوص خودرو ، بازار را ملتهب کرد و امروز وضعیت بازار خودرو نابسامان است.

وی با اشاره به موضوع استیضاح شریعتمداری و زیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: التهابات بازار خودرو و رانت های موجود در این زمینه یکی از دلایل نمایندگان برای استیضاح این وزیر است.

2 طرح استیضاح برای شریعتمداری در مجلس مطرح شده که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر