به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، از زمان تاسیس آمازون در سال 1994، این شرکت به یکی از غول های دنیای فناوری مبدل شده، اما همین مساله موجب شده تا برخی کارکنان آمازون برای فروش اطلاعات محرمانه آن به افراد یا موسساتی که از طریق سایت آمازون به دنبال فروش کالا یا خدمات هستند، تلاش کنند.
افراد و موسسات یادشده برای دریافت اطلاعات محرمانه آمازون از 80 تا بیش از 2000 دلار پرداخت می کنند. به عنوان مثال مدیر یک موسسه ممکن است با پرداخت پول به یکی از کارمندان آمازون به اطلاعات فروش تولیدات خود یا شرکت رقیب و همین طور آدرس ایمیل افرادی که کالاهای عرضه شده وی را نقد می کنند، دسترسی یابد.
این مدیران در صورت پرداخت مبالغ قابل توجه می توانند نقدهای منفی در مورد تولیدات و محصولات خود را حذف کنند یا حتی حساب های کاربری حذف شده از آمازون به علت نقض موافقتنامه کاربری این سایت را بازگردانند. گفته می شود تعداد زیادی از مدیران شرکت های چینی علاقمند به چنین اقداماتی هستند.
آمازون با صدور بیانیه ای تصریح کرده در حال تحقیق در مورد عملکرد کارکنان خود و همین طور فروشندگان کالاست و افراد ناقض قوانین را از خدمات خود محروم کرده و علیه آنها در دادگاه اقامه دعوا خواهد کرد.