توسط نشر پیدایش؛

داستان‌های کوتاه یک بازیگر تئاتر منتشر شد

مجموعه‌داستان «دیدار با افلاتون در کافه ویونا» نوشته فرزانه سکوتی توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

داستان‌های کوتاه یک بازیگر تئاتر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «دیدار با افلاتون در کافه ویونا» نوشته فرزانه سکوتی به تازگی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب خلاف عموم کتاب‌هایی که این ناشر چاپ می‌کند، برای مخاطبان بزرگسال منتشر شده است.

فرزانه سکوتی را عموما به عنوان مترجم می‌شناسند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان فرانسه است و از این زبان ترجمه می‌کند. به علاوه تجربه بازی در نمایش‌های مختلف تئاتر را نیز در کارنامه دارد. این بازیگر، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره ملی جوانان را کسب کرده و ترجمه نمایشنامه «سه روایت از زندگی» از یاسمینا رضا پیش از مجموعه‌داستان پیش‌رو از وی توسط نشر نی منتشر شده است.

کتاب «دیدار با افلاتون در کافه ویونا» 18 داستان کوتاه را با این عناوین شامل می‌شود:

دیدار با افلاتون در کافه ویونا، او، ولش کن!، ماه‌گرفتگی، جوان ناکام، پرنده‌های خشمگین، فیل‌ها در باد، امیرآباد، آینه‌جیبی خانم‌وفایی، توت‌های اراج، عروس خاندان مفخم، واحد کناری، عود، خواب‌های شماره‌دوزی‌شده، ملافه، مثل توی فیلم‌ها، افسرخانم، اسواق الهدایا.

در قسمتی از داستان‌ «توت‌های اراج» از این کتاب می‌خوانیم:

از دو هفته پیش که موقع خداحافظی‌شان مسیجی برای عطا آمده بود... از همان دو هفته پیش که شیرین شوخی شوخی و از روی نمی‌دانم چه حسی این باکس گوشی عطا را... یعنی تمام اینها یک شرط‌بندی احمقانه بود؟ که عطا با دوستانش شرط بسته بود باد دماغ شیرین را خواهد خواباند؟ از همان دو هفته پیش که عطا قول داده بود توضیح بدهد و سوءتفاهم را... عطا گفته بود بله اولش شرط‌بندی بود اما بعدتر...

آن شب‌ِ اشک و اندوه دو هفته پیش، شیرین کِی و با چه حالی رسیده بود خانه؟ یادش نبود. زنگ زده بود واله خودش را برساند. از آن وقت تا حالا اولین باری بود که عطا را می‌دید.

حس ظهرهایی را داشت که بعد از مراسم تدفین یک آشنا، خسته و بی‌رمق و با حالت تهوع توی رستورانی که بازماندگان آن مرحوم تدارک دیده بودند می‌نشست و هر چند گرسنه بود اما رغبتی به خوردن نداشت. فقط برای انجام وظیفه خودش را مشغول خوردن نشان می‌داد و زیر لب فاتحه‌ای می‌خواند تا کمتر به غذا لب بزند. فاتحه می‌خواند و شاید هم خاطره‌ای را از آن مرحوم مرور می‌کرد. آن شبِ اشک و اندوه، واله تا روبه‌روی شیرین نشست گفت: «کارش حرف نداره. زنگ می‌زنی مشکلتو می‌گی. شماره حساب می‌ده. پولشو که واریز کردی بسته رو به آدرست می‌فرسته.»

این کتاب با 148 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 16 هزار تومان منتشر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر